Najciekawsze materiały do: Colin McRae Rally 2.0
Colin McRae Rally 2.0 - SilentPatch CMR2 v.beta 1
modrozmiar pliku: 562,4 KB
SilentPatch CMR2 to modyfikacja do gry Colin McRae Rally 2.0, której autorem jest CookiePLMonster.
Colin McRae Rally 2.0 - poradnik do gry
poradnik do gry15 października 2009
Jakie opony wybrać na mokrą nawierzchnię, czy przełożenia skrzyni mają wpływ na prędkość i przyspieszenie?, odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziecie w naszym poradniku, w którym autor doradzi wam jak wycisnąć ostatnie soki z Colin McRae Rally 2.0
Colin McRae Rally 2.0 - recenzja gry
recenzja gry28 grudnia 2000
Światowa premiera 7 lipca 2000. Rajdy samochodowe przyciągają tłumy wielbicieli „rajdówek” pędzących ślizgiem po szutrze z napędem na 4 koła. I właśnie dla tych ludzi stworzono grę Colin McRae Rally 2.0. Choć nie tylko dla nich...
Firma Codemasters wstrząśnięta śmiercią Colina McRae
wiadomość17 września 2007
Firma Codemasters opublikowała dziś oficjalne oświadczenie prasowe, w którym odniosła się do tragicznej śmierci byłego mistrza świata w rajdach samochodowych – Colina McRae. Szkocki kierowca zginął wraz ze swoim pięcoletnim synem i dwójką przyjaciół w katastrofie śmigłowca, w ubiegły piątek.
Colin McRae Rally 2005 - pełne info + pierwsze screeny!
wiadomość30 kwietnia 2004
Korporacja Codemasters przyspiesza na prostej - wczoraj opublikowaliśmy pierwsze informacje nt. piątej odsłony cyklu Colin McRae Rally, dzisiaj zaś pora na dokładniejsze przyjrzenie się owej produkcji. Pełna wersja gry, według ujawnionych planów, ukaże się jesienią bieżącego roku. Wśród docelowych platform sprzętowych wyróżnimy konsole nowej generacji: PlayStation 2 oraz Xbox, aczkolwiek wersja dedykowana komputerom typu PC także wydaje się być pewniakiem (oby!)...
Colin McRae Rally 04 – trailer GRY-OnLine
wiadomość19 lutego 2004
Atmosfera wokół gry CMR04 staję się coraz gorętsza – kolejne zdjęcia i informacje trafiają do spragnionych graczy. Niektórzy, mają to szczęście cieszyć się wersją prasową wspomnianej gry (tak, CMR04 zdominował te wieczory, które spędzam przed komputerem). Dlatego, aby Was jeszcze bardziej zaciekawić przygotowaliśmy nasz własny trailer...
- Tragiczna śmierć Colina McRae 2007.09.16
- Zamiast Colin McRae Rally 2007 będzie (także na PC) DIRT: Colin McRae Off-Road 2006.07.20
- Szósta odsłona cyklu Colin McRae Rally wyłącznie na konsole nowej generacji 2006.05.05
- Colin McRae Rally 2005 w produkcji! 2004.04.29
- Inwazja dem od Codemasters 2004.01.04
- Firma Codemasters otrzymala prestiżową nagrodę od organizacji ELSPA 2003.12.12
- Colin McRae Rally 4 - pierwsze wrażenia z grania; nowy filmik 2003.08.14
Simowe życie Alicji we Wrotach Baldura - 12 najlepszych gier 2000 roku
artykuł14 października 2024
Nasze wspominanie gier retro wkracza w nową dekadę – chyba znacznie bliższą większej rzeszy graczy. Rok 2000 okazał się przebogaty w świetne tytuły. Niektóre przeszły do historii, inne wspomina się rzadziej – koniecznie sprawdźcie honorowe wzmianki!
Moja ulubiona część Serii. Gram w niado tej pory i dizęki fanowskiemu Widescreen patchowi gra w FullHD wyglada świetnie mimo 16 lat na karku....Do tego wgrałem sobie wszystkie samochody z sezonów 2000-2003 w tym Evo 7,Impreze 2001 i 2003 ,hyundai Accent WRC, Skoda Octavia WRC,i Citroen Xara WRC,Ford Escort Crosworth WRC,Peugeot 306, plus oczywiście skórki focusa z 2002 roku i od czasu do czasu jak nie ma w co pograć przejade sobie rajd lub całe mistrzostwa....Jeśli jakaśgra zasługuje na status kultowej to CMR 2.0 na pewno zasługuje na ten tytuł....Za kolejne 15 lat bedzie tak samo grywalna i będzie sprawiać taka samą frajde jak obecnie i jak 16 lat temu...a to nie lada wyczyn
Najlepsza gra rajdowa w historii!
PROSZĘ O POMOC ZNAWCÓW LUB KOGOKOLWIEK!!! Mój komputer współpracuje z systemem Windows XP z odświeżoną kartą graficzną made in 2010. Po włożeniu płyty do napędu (gra była instalowana na starej karcie) pojawia się "File Load Error". Być może ten problem to błahostka, ale nie umiem go rozwiązać. HELP!!!!!
Co do wspomnień, to pamiętam jak się laliśmy z kuzynem w rozgrywce a'la "raz ty raz ja". Tak z 5 lat temu założyłem się z kuzynem o 10 zł, że pokonam go na Jukojarvi. On poszedł Pumą, ja Imprezą. Pumkę ogarniał perfekcyjnie i zrobił jakiś tam czas. Potem ja wsiadłem w Imprezę i z premedytacją założyłem opony na mokry szuter, żeby auto się ślizgało. Miał nie patrzeć jak jadę. Śmiał się pod nosem cały czas, zjeżdżam i on widzi, że klepnąłem go o 35 sekund. Prawie ryczał, a ja zarobiłem gażę na modelik Welly. :)
@lotus377
Grałem w tego Colina na TRZECH różnych komputerach i na każdym sprzęcie zdarzały się ścinki. Wiem co mówię...
1 komputer (grałem na nim w latach 2001-2004)
- Athlon 1 GHz
- GeForce 2 MX
- 128 MB RAM
2 komputer (lata 2004-2010)
- Celeron D 2,80 GHz
- GeForce FX 5200
- 256 MB RAM
3 komputer (obecnie, od 2010)
- Intel Core i3 540 3.07GHz
- Radeon HD 5770
- 8 GB RAM
Obecnie mam komputer z tą trzecią konfiguracją. Da się grać, ale te sporadyczne, losowe spadki FPS-ów psują całe wrażenie płynności
Lukdirt ---> Myślę,że to szukanie dziury w całym. Grałem w to zarówno na kompie jak i na PSX dawno temu i nic takiego sobie nie przypominam.Może jednak niektórzy są bardziej wymagający po prostu ode mnie. Przydałoby się to swoją zremasterować.Pierwszego Colina już mamy poprawionego.
Ile ja się ogralem w tę grę, niezły system zniszczeń, ładna grafika, ciekawe trasy, Polski język ogólnie wszystkim polecam tę kultową grę
Moja ulubiona część Serii. Gram w niado tej pory i dizęki fanowskiemu Widescreen patchowi gra w FullHD wyglada świetnie mimo 16 lat na karku....Do tego wgrałem sobie wszystkie samochody z sezonów 2000-2003 w tym Evo 7,Impreze 2001 i 2003 ,hyundai Accent WRC, Skoda Octavia WRC,i Citroen Xara WRC,Ford Escort Crosworth WRC,Peugeot 306, plus oczywiście skórki focusa z 2002 roku i od czasu do czasu jak nie ma w co pograć przejade sobie rajd lub całe mistrzostwa....Jeśli jakaśgra zasługuje na status kultowej to CMR 2.0 na pewno zasługuje na ten tytuł....Za kolejne 15 lat bedzie tak samo grywalna i będzie sprawiać taka samą frajde jak obecnie i jak 16 lat temu...a to nie lada wyczyn
@up grałem bez modów i też wygląda dobrze.
Ogólnie gra mi się podobała, ale krótka, poza tym miejscami pilot zapominał o jakichś zakrętach, podawał zakręty zaraz po jego pokonaniu. System zniszczeń też dość dziwny, bo lekko się najedzie na krawężnik i już zarzuca na dach. Zabawa zaczyna się dopiero w Australii, pierwsze rajdy dość łatwe, zwłaszcza na asfalcie i śniegu.
Oj tak, z pewnością dziadek wszystkich rajdówek. To było coś, klimat ta gra ma nieziemski i do dzisiaj ją kocham. Nawet się zastanawiam czy by sobie nie ograć na nowo :D
Dwa przejechane przeze mnie odcinki w rajdzie Szwecji. Zwracam uwagę zwłaszcza na pokazowy odcinek, gdzie zająłem miejsce ex aequo z komputerowym graczem mcrae.
https://www.youtube.com/watch?v=lgptW_v00FU
https://www.youtube.com/watch?v=cnIKBIbobGs
Pamiętam jak kupiłem tą grę w Biedronce, kupę lat temu z przygodówką Droga do Indii po 10 zł albo 20 zł każda, bodajże. W czasach kiedy powszechnego internetu nie było, cyfrowa dystrybucja nie istniała, a sklepów z grami nie było aż tak dużo. Muszę powiedzieć, że przy obu tych grach spędziłem sporo czasu. To były czasy... Miało się kilka gier i ogrywało się je do maksimum nie będąc odciągany oglądaniem przysłowiowych filmików z kotami w necie. A teraz fura gier, a czasu i chęci nie ma tyle co dawniej.
Colin McRae Rally 2.0 było moją pierwszą i ostatnią rajdówką do niedawna kiedy to zagrałem w DiRT3 oraz DiRT Rally, której to teraz trwa darmowy weekend. Mimo, że mam DiRTa 3 to chyba zakupię sobie też i DiRT Rally, bo to ta gra skłoniła mnie do wspomnień, a i wygląda na bardziej złożoną od "trójki". Wracając jeszcze do Colina McRae Rally 2.0 to w sumie kilka lat temu wróciłem do gry i bawiłem się świetnie. Bardzo dobry model jazdy, duża grywalność (możliwość robienia najlepszych czasów na poszczególnych torach, ściganie się z duchem, granie na podzielonym ekranie czy na zmianę z drugą osobą), różnorodne etapy, sporo było też możliwości ustawień poszczególnych elementów auta. Dzisiaj spokojnie można powiedzieć, że jest to gra kultowa wśród rajdowych symulatorów.
Aż strach pomyśleć że ta gra była moim sposobem na zdanie matury bo dzięki niej zapominałem o nauce i tym że kolejnego dnia mam egzamin i muszę się przygotować. Siedziałem cały wieczór z Colinem i piłowałem aż uznawałem że szybciej nie dam rady i tak aż trzeba było iść spać. I to zdziwienie gdy ja byłem spokojny i myślałem o kolejnym rajdzie a inni martwili się egzaminem.
Najlepsza gra rajdowa obok Richard Burns Rally
Właściwie nie da się ocenić na mniej niż 10/10.
I do tego wybiła się na tle reszty w czasach, kiedy powstawało najwięcej dobrych gier rajdowych.
W ostatnich 10 latach to tylko Dirt rally 2015 była dobra.
Zalety Colin Mcrae Rally 2.0:
-świetny model jazdy. Trudniejszy niż w 1 i 5 części.
Troszkę bardziej przystępny niż w 3 i 4.
-bardzo dużo tras (80 + bonusowe)
-ciekawe trasy
-świetnie wyglądające auta
-super prezentujący się Ford Focus.Równie dobrze wyglądał też w 3 części. W 4 i 5 pogorszyli jego wygląd.
-świetny polski dubbing. Jako pilot Hołowczyc. Ten mi się bardziej podobał niż w grach Colin 3,4,5, Rally Championship 1999 i Rally Trophy 2001 (Gulczasa)
-w żadnej rajdówce tak dobrze się nie wchodzi w zakręty na ręcznym
Minusy:
-grafika otoczenia mogłaby wyglądać jak w Rally Trophy 2001,
która chyba lepiej wygląda od rajdówek z 2004 - Colin 4,5, Richard burns rally.
-problemy z poprawnym działaniem na Win 10 64-bit.
Ranking najlepszych gier rajdowych:
Colin McRae Rally 1998 - 9
Colin McRae Rally 2.0 2000 - 10
Colin McRae Rally 3 2002 - 8
Colin McRae Rally 04 2003 - 8,5
Colin McRae Rally 2005 2004 - 8
Mobil 1 Rally Championship 1999 - 7,5
Rally Trophy 2001 - 8
Richard Burns Rally 2004 - 10
Dirt Rally 2015 - 9
Nie jestem fanem tego typu gier. Ale przeszedłem i bardzo mi się podobała. Niezły model jazdy jak na 2000 rok, grałem na psx :) 7,5/10
Jedna z pierwszych gier, w które kiedykolwiek grałem :D Sentyment niesamowity, a jaka wartość merytoryczna? Świetna :D Jest to do dziś kawał solidnej rajdówki :D
Mój ulubiony Colin :)
Najlepsza gra rajdowa w historii!
Gra wydana w 2000 roku a nawet dzisiaj ani grafika ani model jazdy nie razi w oczy. Wersja na PC pod względem graficznym wygląda spoko a model jazdy na obu wersjach gry jest tak samo dobry. Nie jest fanem gier wyścigowych ani rajdowych i jest to jedyna tego typu gra do której wracam co kilka lat :)
[link]
Ja co roku kończę i zaczynam rok tą grą.
i nie dziwię się;) zawsze wracam do 2005 --> Colin McRally 2005 :)
ciekawe dlaczego..? ;))
Nie należę do grona tych, którzy w drugiego Colina grali w latach wydania tej gry. Właściwie to po raz pierwszy zagrałem w tę grę jakieś 7, 8 lat temu. Nawet dziś Colin 2.0 jest mocno grywalny.
Dwójka ma sporo tych dobrych cech, których zabrakło chociażby w kolejnej części serii, ale o tym może przy okazji krótkiej recenzji trójki. Tak jak wspomniałem, jest bardzo grywalna - autentycznie czujesz się coraz lepiej, gdy z wyścigu na wyścig, coraz lepiej rozumiesz sposób prowadzenia auta, satysfakcja wzrasta. Miło widzieć ten zielony kolor oznaczający, że powiększasz przewagę jako lider lub zmniejszasz do niego stratę. Ale żeby nie było tak kolorowo, w pewnym momencie zostaniesz nieco sprowadzony na ziemię trudnym rajdem (w moim przypadku była to Wielka Brytania, pewnie najtrudniejszy ze wszystkich rajdów, co akurat podtrzymane zostało w trójce). Być może poziom trudności rajdów mógłby być nieco bardziej wyważony, bo różnice są momentami chyba jednak zbyt duże.
Tak jak wspomniałem, na początku nie jest może najłatwiej (choć najniższy poziom akurat wymagający nie jest, o nim nie mówię), a model prowadzenia auta dziś jest już mocno archaiczny. Szczególnie na nieutwardzonych nawierzchniach. Gdy jeździsz po szutrze, póki się do tego nie przyzwyczaisz, może cię to trochę irytować. Auto porusza się trochę jak kłoda ślizgająca się na lodzie. Czytam komentarze mówiące, że model jazdy w tej właśnie części jest prawdopodobnie do dziś najlepszy z całej klasycznej serii Colin McRae Rally i jakoś nie dowierzam, bo w trójce jeździło mi się jednak dużo wygodniej. Nie jestem jednak specjalistą w tym temacie, nigdy nie siedziałem za kółkiem rajdówki więc w sumie jak mogę oceniać, co jest realistyczne co nie. Opieram się tutaj tylko na moich własnych odczuciach, a oceniam sposób prowadzenia auta przez to, czy jest on przyjemny, właściwie zbalansowany czy nie. Tutaj różnie z tym bywało. Zdecydowanie wolałem asfalty.
Podobać się może różnorodność rajdów i odcinków, im w sumie nie mogę nic zarzucić. Widać, że twórcy przyłożyli się w tym temacie i nie zrobili tego na odwal się. Cieszy też to, że faktycznie każdy rajd ma praktycznie swoją własną specyfikę dlatego trzeba do nich podchodzić indywidualnie, na przykład pogrzebać nieco w ustawieniach samochodu, by lepiej go przystosować do chociażby zdradzieckich szutrów, wyboistych dróg czy szybkich prostych odcinków. Wybór aut dla mnie był satysfakcjonujący. Wraz z kończeniem rajdów na dobrych lokatach, odblokowuje się kolejne, zarówno w klasie A jak i klasie B.
Podobał mi się też sposób śledzenia postępu kariery. Za każdy rajd na każdym poziomie trudności mistrzostw otrzymać można puchar złoty, srebrny i brązowy. Dodatkowo w grze dostępny jest tryb zręcznościowy, zupełnie inny od tego rajdowego, gdzie mierzymy się w tym samym czasie z rywalami na torze, gdzie trzeba pokonać trzy okrążenia. Ten tryb na najwyższym poziomie trudności na pewno stawia wyzwanie. Mnie udało się zdobyć wszystkie możliwe złote puchary poza... jednym, gdyż jakimś cudem (do tej pory nie wiem jakim) nie mogłem nawet zagrać w trybie zręcznościowym na poziomie ekspert w klasie B mimo, że wszystko inne ukończyłem ze złotym pucharem. Być może gra mogłaby lepiej komunikować, co dokładnie powinienem zrobić, a być może był to jakiś bug. Niemniej, i tak w kwestii komunikacji z graczem co do postępu jest tutaj dobrze, a to będzie ważny punkt dyskusji przy okazji trójki...
Podsumowując, druga część Colina to dziś tytuł kultowy. Po odświeżeniu sobie tego klasyka, dziś nadal rozumiem dlaczego taki tytuł zyskała, choć ja sam pewne mankamenty tutaj dostrzegam. Mówią, że to najlepsza część z serii. Cóż, zamierzam to sprawdzić grając w kolejne.
Fakt, że trójka była łatwiejsza, czwórka chyba jeszcze łatwiejsza. W ogóle to po opanowaniu dwójki, wszystkie części od trzeciej do piątej to już łatwizna :)
Co do drugiego akapitu, to nie mam jak się odnieść choć sam osobiście nie jestem wielkim fanem modów do starych gier.
Przyznam że kompletnie nie rozumiem nostalgii za tą grą. Model jazdy jest ciężki do opanowania, przypomina ślizgającą się po lodzie mydelniczkę. Wygrywać idzie spokojnie, ale do przyjemności to nie należy. Trasy też mające mało wspólnego z rzeczywistością, napierdzielone wszędzie zakrętów bez opamiętania, jeden po drugim, podczas gdy np. w Rajdzie Finlandii czy Australii spokojnie da się w realu znaleźć długie odcinki. Moim zdaniem gra mocno przeciętna.
ujdzie xd
Udana ewolucja pierwszej czesci.Wszystkiego jest więcej,posiada bardziej rozbudowaną stacje serwisową miedzy oesami.Poprawiona grafika ,zwłaszcza trasy prezentuja sie lepiej.Rajdów jest tyle samo(8) co w jedynce ale mają wiecej odcinków teraz,jedne wypadły(Nowa Zelandia,Indonezja,Monte Carlo)ale doszły za to inne(Finlandia,Kenia,Włochy).Model jazdy troche przystępniejszy jak i sama gra ciut łatwiejsza do ukonczenia niz jedynka(nie ma az tak trudnych rajdów jak tam).Jedynka była bardzo dobra,dwójka jest jeszcze lepsza.Przy tym mniej problematyczna z nowszymi systemami operacyjnymi.
nic ciekawego tak jak Colin 3, graficznie żal, ale lepiej niż Colin 1
Moja ulubiona część. Chyba będzie trzeba sobie przypomnieć jak to kiedyś było.
Colin McRae Rally 2.0 to wyśmienita gra rajdowa z 2000 roku, która przyćmiewa swojego znakomitego poprzednika z 1998 roku pod każdym względem – grafiką, dźwiękiem, prezentacją, modelem jazdy, fizyką, miodnością i rozgrywką. Niezależnie od tego czy decydujemy się na przejechanie jednego etapu, ściganie się w pojedynczym rajdzie czy rozpoczęcie sezonu mistrzostw przekonujemy się błyskawicznie, że akcja jest intensywna, autentyczna i uzależniająca. Colin McRae Rally 2.0 olśniewa swoim blaskiem. Ta gra zawiera w sobie tyle miodu, że wszystkie pszczoły świata mogą się schować. Przewyższa miodnością każdą inną grę rajdową na dowolnej platformie i nosi złotą koronę dla najlepszej gry rajdowej jaką kiedykolwiek stworzono. To gra niemal idealna w swoim gatunku i przykład sequela perfekcyjnego.
Gameplay i zawartość. Całkowicie przeprojektowane menu jest niezwykle elegancko zaprojektowane zapewniając natychmiastowy dostęp do różnych trybów i wszystkiego co niezbędne. Mamy dostęp do dwóch sekcji gry Arcade i Rally. Arcade oferuje trzy rodzaje wyścigów: mistrzostwa, pojedyńczy wyścig i próbę czasową. Duża różnica między tym trybem, a trybem rajdowym polega na tym, że w wyścigach bierze udział większa liczba przeciwników, a prowadzenie jest nieco bardziej przystępne. Codemasters z pewnością przebudował grę włączając ten tryb, aby uczynić grę bardziej przyjazną i na szczęście zrobiło to dobrze nie niszcząc istoty wyścigów. Rally skupia uwagę na pięciu różnych trybach rozgrywki - Championship, Single Rally, Single Stage, Time Trial oraz Challenge czyli pojedynczym wyścigu z kilkoma innymi kierowcami. Sercem gry ponownie są mistrzostwa w których możemy przemierzać prawie 90 torów, aby zdobyć trofea w każdym regionie. Podczas konfiguracji możemy szybko zapoznać się z torami spoglądając na mapę z góry na dół, a następnie dopasować wszystkie ustawienia auta przed udaniem się na linię startu. Lista regulacji obejmuje skrzynię biegów, turbosprężarkę, zawieszenie, mechanizm różnicowy, hamulce, nadwozie, układ kierowniczy, elektrykę, wydech, wał napędowy i osie. I oczywiście możemy też naprawiać samochód pomiędzy odcinkami. Trasy znów są wymagające, a dodane tryby satysfakcjonujące. Mamy drogi będące mieszanką asfaltu i gruntu lub błota i żwiru. Poziomy nocne po raz kolejny stanowią wyzwanie, ale tym razem światła samochodu dają szersze i dłuższe pole widzenia niż w poprzedniku więc zajmują wystarczająco dużo miejsca, aby widzieć drogę. Innymi słowy ten dodatkowy metraż jest dużym plusem. Wyścigi odbywają się również o zmierzchu, świcie, deszczu i innych warunkach pogodowych. Ścigamy się drogami Finlandii, Grecji, Francji, Szwecji, Australii, Kenii, Włoch i Wielkiej Brytanii. Łącznie w ośmiu regionach. Codemasters wyłączyło Indonezję i Monte Carlo z pierwszej części gry dodając Włochy i Kenię. Każdy region składa się z około dziesięciu etapów, ale gra oferuje blisko 90 różnych torów do pokonania razem w pokazowymi. Spektrum różnych nawierzchni nadaje Colinowi McRae 2 swój własny urok. Codemasters ułożyło tory w trybie mistrzostw w sposób, który przetestuje nawet doświadczonych miłośników jazdy komputerowej. Przykładowo po przejechaniu żwiru Grecji kolejnym przystankiem w serii są asfaltowe etapy Francji, które wymagają zupełnie innego stylu jazdy. Z Francji trafiamy do Szwecji, gdzie pokryte śniegiem i lodem tory zmuszą nas do kolejnej zmiany taktyki. W przeciwieństwie do poprzednika system deformacji samochodu po wypadkach jest świetny. Nigdy wcześniej czegoś takiego nie było w grze komputerowej. Uderzamy w drzewo, a szyby się rozbiją, ale gdy wpadniemy w skałę możemy poluzować przednią maskę lub wyrwać zderzak. Fizyka uszkodzeń samochodu podczas wyścigu ogromnie wzbogaciło grę. Każdy samochód prowadzi się inaczej, a modele samochodów wyglądają lepiej pod względem graficznym i funkcjonalnym niż w jakiejkolwiek grze rajdowej wydanej wcześniej. Lista samochodów została zaktualizowana o kilka nowych, fajnych samochodów. Mamy Peugeot 205 Turbo 16, Peugeot 206, Ford Focus, Lancia Integrale, MG Metro 6R4, Mini Cooper, Mitsubishi Lancer, Ford Puma, Seat Cordoba, Sierra Cosworth, Lancia Stratos, Subaru Impreza i Toyota Corolla. Zaczynamy z sześcioma samochodami: Fordem Focusem, Mitsubishi Lancerem, Toyotą Corollą, Subaru Imprezą, Peugeotem 206 i Seatem Cordobą, a pozostałymi siedmioma jesteśmy nagradzani poprzez wygrywanie różnych wyścigów w każdym obszarze gry. Gra ma genialny model jazdy, który sprawia mnóstwo frajdy, bo przekłada się na fantastyczną grywalność. W to po prostu się gra rewelacyjnie. Niezależnie od kursu, jeśli nie używamy hamulca ręcznego na ostrych zakrętach tracimy cenne sekundy. Moje ulubione auto z tej kultowej rajdówki to Ford Focus.
Grafika i udźwiękowienie. W Colin McRae Rally 2.0 tekstury nie tylko uległy ulepszeniu w stosunku do pierwszej części poprzez dodanie kilkudziesięciu nowych gradientów i wariantów, ale także wzbogacono kolory. Ogólna paleta kolorów jest znacznie szersza, jaśniejsza i ładniejsza dla oka niż brązowe, beżowe, matowe i szare tekstury z jedynki. Mamy niestety nadal całkowicie nieanimowane tłumy i dość płaskie drzewa oparte na duszkach, ale istnieje tak duża różnorodność tekstur, że nie zwracamy na to dużej uwagi. Samochody mają zaskakująco dużo szczegółów jak na grę z 2000 roku, a efekty świetlne jak strzelanie z rury wydechowej i ciągłe iskry przy ciągnięciu zderzaków po asfalcie budzą podziw. Dla tych, którzy kochają powtórki są one zrealizowane świetnie z bardzo skupionymi kątami, aby zobaczyć przejazd. Wygląda to bardzo efektownie. W wszystkich gier wyścigowych w jakie kiedykolwiek grałem najbardziej lubiłem oglądać powtórki w NFS III: Hot Pursuit 1998, NFS: Porsche 2000, Rally Trophy 2001 i oczywiście Colina 2. Kolejnym miłym akcentem jest bogaty zestaw punktów widzenia. W tym dynamiczny widok z maski oraz bardzo realistyczny z kokpitu, który pokazuje jak kierowca zmienia biegi i steruje w czasie rzeczywistym. Wygląda to przy widoku z kokpitu niesamowicie realistycznie, a gra wyszła całe 24 lata temu. Gra oferuje również zestaw nagranych efektów dźwiękowych, które są po prostu genialne. Natychmiast słyszymy warkot silnika Forda Focusa, gdy włączamy biegi i osiągamy najwyższe obroty. Uzupełnieniem dźwięków silnika jest wspaniały zestaw dźwięków trzaskających od tłuczonego szkła przez rozbite panele po połamane zderzaki. Efekty dźwiękowe są po prostu niesamowite i zmieniają się w zależności od tego czy jedziemy po śniegu, błocie, żwirze, asfalcie. Jeśli chodzi o muzykę to Colin McRae Rally 2.0 zagłębia się w gładkie techno i dźwięki chłodnej elektroniki. Muzyka w tej grze jest zajebista. Zarówno dźwięki silnika jak i wyświetlacze na desce rozdzielczej są różne dla każdego samochodu, a modelowanie bezwładności daje Colin McRae 2.0 jeden z najbardziej przekonujących widoków z kokpitu w historii gier rajdowych. Chociaż widok z kokpitu wygląda świetnie i prezentuje się nadwyraz realistycznie to z powodu półprzezroczystej przedniej szyby, która nadaje wszystkiemu nieco rozmyty wygląd większość graczy wybiera inny widok, który zapewnia większą odległość widzenia i płynniejszą jazdę. Choć gra wyglądała w czasach swej największej popularności znakomicie w wysokiej rozdzielczości jak 1600x1200 lub nawet 1280x1204 to z włączonymi wszystkimi efektami wizualnymi i największymi zasiegami widzenia do jej płynnego działania potrzebny był najwyższej klasy Pc. Na plus też polska wersja, gdzie w pilota wcielił się Krzysztof Hołowczyc. By mieć możliwość grania w rozdzielczościach panoramicznych trzeba dograć SilentPatch lub dgVoodoo.
Podsumowanie. W czasach świetności Colin McRae Rally 2.0 po prostu zmiażdżył konkurencję. Szczęka opadła mi do podłogi. To jedna z moich najbardziej ulubionych gier w ogóle. Każdy aspekt gry został udoskonalony i dostarczony w postaci produktu najwyższej jakości. Świetna grafika i udźwiękowienie, znakomicie wyglądające modele samochodów, fantastyczny model zniszczeń, fenomenalny model zachowania się auta na drodze, różne rodzaje nawierzchni i warunki pogodowe mające kolosalne znaczenie na sposób jazdy, duże różnice w prowadzeniu samochodów różnej marki, zmiana ustawień parametrów mająca realny wpływ na efekty obserwowane podczas wyścigu i znakomicie zrealizowane powtórki przełożyło się na genialność tej produkcji. Przy tej odsłonie spędziłem więcej czasu niż przy wszystkich innych Colinach razem wziętych. Colin McRae Rally 2.0 po prostu rządzi. To najlepsza gra rajdowa jaka kiedykolwiek powstała, a za nią Richard Burns Rally i Dirt Rally. Ocena oczywiście maksymalna 10/10 niezmiennie od czasu premiery 24 lata temu, kiedy się w niej zakochałem od pierwszego wejrzenia. Taka nota należy się CM2 jak psu buda!
https://www.youtube.com/watch?v=UvjHIbGvNgA&ab_channel=PCGamingVideos