Najciekawsze materiały do: Tomb Raider II: The Dagger of Xian
Tomb Raider II: The Dagger of Xian - Unofficial Patch v.26022023
modrozmiar pliku: 107,7 MB
Unofficial Patch to modyfikacja do Tomb Raider II, której autorem jest FatWombat55
- Tomb Raider II: The Dagger of Xian - mod High quality sound effects v.5 - 19,5 MB
- Tomb Raider II: The Dagger of Xian - mod Tomb Raider II (2) Automated Fix v.1.0 - 67,6 MB
- Tomb Raider II: The Dagger of Xian - mod Tomb Raider 2 Mouse Helper v.1.2 - 736 KB
- Tomb Raider II: The Dagger of Xian - mod TR II PlayStation Controller Fix - 1,9 MB
- Tomb Raider II: The Dagger of Xian - mod Nightmare in Vegas Fix - 1,4 MB
Tomb Raider a archeologia, czyli fikcja kontra rzeczywistość
wiadomość14 marca 2024
W jakim stopniu przedstawiony w Tomb Raider obraz pracy archeologa pokrywa się z rzeczywistością? Czym tak naprawdę zajmuje się archeolog i jakie trzeba mieć kwalifikacje, aby podjąć pracę na tym stanowisku? Niekoniecznie będzie to pozwolenie na broń.
Tomb Raider 2 - fanowski remake pokazuje Larę na quadzie
wiadomość30 kwietnia 2021
W sieci pojawił się krótki film prezentujący fragment rozgrywki z fanowskiego remake’u gry Tomb Raider 2: The Dagger of Xian.
Fanowski remake Tomb Raider 2 z nową wersją demo
wiadomość10 lutego 2021
Ukazało się demo 1.2 Tomb Raider: The Dagger of Xian, czyli fanowskiego remake’u gry Tomb Raider 2, który powstaje na silniku Unreal Engine 4.
- Remastery pierwszych trzech Tomb Raiderów skasowane 2018.03.22
- Trylogia Tomb Raider zostanie zremasterowana przez studio Realtech VR 2018.03.11
- Demo fanowskiego remake'u Tomb Raidera II dostępne w sieci 2017.09.01
- Tomb Raider II – klasyczna odsłona przygód Lary Croft rozpoczeła podbój iOS 2014.12.08
- Wieści ze świata (Tomb Raider, Final Fantasy XIII, World of Warcraft) 15/02/10 2010.02.15
- Lara Croft sześciokrotnie wyróżniona w Księdze Rekordów Guinnessa 2010.01.22
- O Larze słów kilka - część VI 2007.06.14
Tomb Raider II: The Dagger of Xian - 1.1
patchrozmiar pliku: 356,2 KB
W tym archiwum znajdziesz patch 1.1 do gry Tomb Raider II.
Zabić Larę Croft - jak sukces Tomb Raidera przerodził się w koszmar jego twórców
artykuł3 lipca 2021
Core Design stworzyło ikonę, symbol wirtualnej rozrywki i postać, której popularność dalece wykroczyła poza świat gier. Lara Croft z czasem jednak przestała być miłością twórców, a stała się ich koszmarem. Dlatego postanowili ją uśmiercić.
Jestem już prawie na końcu gierki ;) W temple of xian :D Powiem szczerze, że jak na tamte czasy to niezła gierka ;)) tylko, że dalej nie przechodzę, bo jestem już przy dużych pająkach... Mam arachnofobię gdyby coś ;p
TOMB RAIDER - KANAŁ NA YT!
Wszystkich zainteresowanych filmikami z Tomb Raidera, gameplayami i tzw. zagrajmy w, zapraszam na mój kanał :)
Link do kanału -> http://www.youtube.com/user/XenkaLara?feature=mhee
Klasyk wśród wszystkich Tomb Raiderów. Warto zagrać naprawde. Mimo iż grałem w tą gre jakies 10 lat temu na PSX to dalej dobrze pamietam niektóre lokacje czy muzykę w tle. Super 9/10
W zaawansowanej produkcji jest TR2 Anniversary, a premiera prawdopodobnie jeszcze w tym roku. Dziwne, że o grze tak cicho, a gra zapowiada się znacznie lepiej niż Rise. Zresztą popatrzcie na gameplay :>
https://www.youtube.com/watch?v=8_6WG8Om-zs
Tomb raider 1 1996 i Tomb Raider II 1997 to najlepsze gry z tej serii. Kapitalne są pod każdym względem.
Ciekawa jestem fanowskiego remaku Tomb raider II.
TR 1 i TR 2 to dwie zdecydowanie najlepsze odsłony. Przechodziło się wiele razy z wypiekami na twarzy.
Chyba mało, które gry dawały taką satysfakcję z przejścia jak właśnie TR 1, TR, TR 3, TR 4.
Tomb raider 1 z 1996:
Ad 1 Rewolucja w grach.
Ad 2 Gra zręcznościowa-przygodowa w pełnym 3d robiła kolosalne wrażenie. Na etapie z T-Rexem kopara opadła.
Ad 3 Poziom trudności dający satysfakcję, bo zmuszający to myślenia. Dużo ciekawych zagadek.
Ad 4 Świetnie wykreowana postać.
Ad 5 Dość ciekawa fabuła
Ad 6 Ciekawie zaprojektowane lokacje. Co rzadko się zdarza wszystkie lokacje były świetne w Peru, Grecji, Egipcie i Atlandydzie.
Ad 7 Tytuł gry roku 1996.
Tomb Raider 2:
Ad 1 Genialny sequel. Jeden z najlepszych sequeli w całej branży gier obok Gothic II, Resident evil 2, Half Life 2 itd.
Ad 2 Doszlifowany engine i wsparcie dla Direct.
Ad 3 Świetne lokacje. Mur Chiński, Wenecja, Głębiny z wrakiem Maria Doria, tybetańskie klasztory.
Ad 4 Dłuższa i bardziej wymagająca od TR 1. Zarówno pod względem zagadek i elementów zręcznościowych.
Gra ma więcej obszernych poziomów niż TR 1.
Dłuższe poziomy 4,8,12,15, gdzie w TR 1 tylko 3 i 5.
Ad 5 Wprowadzenie do gier pojazdów, wspinaczki po ścianach i charakterystycznego dla serii zjazdu na lince.
Tomb Raider 3. Udany sequel, ale już z wadami.
Bardzo podobały się mi etapy w Indiach, na Wyspach Południowych i na Antarktydzie. Mniej w Anglii i Usa.
Zawsze wyobrażałam sobie jak wyglądałyby etapy w Indiach i Wyspach Południowych w nowej oprawie graficznej. Namiastkę tego otrzymaliśmy w TR Legend - Ghana i TR Underworld - Tajlandia. W TR 2013 słabo wykorzystali możliwości na ukazanie wyspy z bujną roślinnością. A w Rise of Tomb raider niby grafika była kapitalna, ale nie było etapów egzotycznych.
Cóż może doczekam się w kolejnym prequelu to na co czekam.
TR 4 - Zrobienie całej gry w Egipcie było dobrym pomysłem. Rozbudowanie ciekawego Egiptu z TR 1.
Ta część najbardziej mnie wymęczyła z lataniem kilkukrotnym po tych samych poziomach. gdyby nie ten fakt to pewnie bym oceniała tą część wyżej niż TR 3.
Tomb Raider 1 1996 - 10
Tomb Raider 2 1997 - 9,5
Tomb Raider 3 1998 - 8,5
Tomb Raider 4 1999 - 8,5
Tomb Raider 5 2000 - 7
Tomb Raider 6 2002 - 6
Tomb Raider Legend 2006 - 8
Tomb Raider Annivesary 2007 - 8,5 (remake 1)
Tomb Raider Underworld 2008 - 8
Tomb Raider 2013 - 9 - (prequel). Udana gra akcji, ale mało ma wspólnego z prawdziwym Tomb raiderem.
Rise of Tomb Raider 2016 - 8 (sequel prequela)
Obecnie powstaje fanowski remake Tomb Raider 2.
Cieszy, że będzie się grało jak w Anniversary (remake 1).
Trailer fanowskiego remaku Tomb raider II :)
[link]
W temacie Tomb Raider I opisałem jak poprawić wyraźnie wygląd gry przez akcelerację (brak pikselozy), dodanie wyższych rozdzielczości ekranu oraz sprawić, by była cała muzyka z gry. Dodałem też informacje o dużo lepszych teksturach, które są na stronie Tomb Raider xtra, które mogą być dodane do gry, jeśli skonfigurujemy z naszą wersją TR Glidos. Tekstury te mają 256x256 pikseli.
Oryginalne tekstury z Tomb raider 1 do 5 mają 64x64 więc jest wyraźna poprawa.
Istnieje możliwość też poprawienia tekstur w Tomb Raider 2.
Na Androida wyszedł remaster Tomb Raider 1 i 2 więc te tekstury można użyć też do Tomb Raider 2 Pc.
Tekstury te mają 128x128 pikseli.
Najpierw ściągamy "Tomb Raider II iOS Textures Mod".
Potem postępujemy według poniższej instrukcji:
All you need to do is download that AHK Injector package as it contains Tomb2Fix.zip and then download the texture pack, which both were posted by Sonikko.
1) Download and Extract Tomb2Fix from the AHK Injector package.
2) Place the whole Tomb2Fix folder inside Tomb Raider 2 folder.
3) Extract the texture pack iOS Textures.
4) Place *.dds files from Replacements folder into Tomb Raider 2/Tomb2Fix/Textures/Replacements directory.
5) Place *.dds files from dumps folder into Tomb Raider 2/Tomb2Fix/Textures/dumps directory.
6) Launch the game from Tomb2Fix.exe (alternatively, you can also create a shortcut for this in Steam by adding it as a "Non-Steam game")
NOTES:
Keep in mind that when using Tomb2Fix.exe, total playtime on Steam is not recorded as it's being treated as a "Non-Steam Game".
Oczywiście podmiana tekstur z 64x64 na 128x128 nie jest tak imponująca jak w TR 1, gdy podmienimy z 64x64 na 256x256 z Tomb Raider xtra pod Glidos, ale warto, bo tekstury są wyraźniejsze.
Porównanie graficzne iOS Textures z zwykłym Tomb Raider 2:
www.youtube.com/watch?v=JMEPvPThbZM
Dziś była premiera "Tomb Raider II Revised part 1".
Poprawiona oprawa graficzna TR II, model Lary z TRLE,
rozszerzone poziomy o nowe lokacje i zagadki, tekstury HD,
rozgrywka wzbogacona o zestaw ruchów, które poznawaliśmy dopiero w TR 3, TR 4, TR 5.
Remake ma zremasterowane 6 pierwszych poziomów i Croft Manor.
www.trle.net/sc/levelfeatures.php?lid=3054
Właśnie w to gram po raz pierwszy w życiu ;) Jedynkę przeszedłem w tamtym roku przy drugim podejściu. Fajnie, że można wygrzebać jakąś staroć, w którą się jeszcze nie grało. Bo obecne gry.....:(
Najlepsza gra swiata
Dzisiaj ukończyłem Tomba 2, gra dorównuje pierwszej części, może trochę za dużo bijatyki ale to drobiazg. I już wiem że w trójkę zagram ;) Wesołych Świąt życzę ;)
Kolejny z serii Tomb Raider, którego pierwszy raz przeszedłem kilka dni temu. Więc oceniam bez jakiejkolwiek nostalgii. I dalej mi nie podchodzi z podobnych przyczyn jak jedynka. Sterowanie do tej pory jest jakie było czyli chaotyczne, szczególnie w walkach. Wiem, że w swoich czasach była rewolucyjna ale oceniam na tle innych gier z tamtego czasu i zestarzała się strasznie. Planuję przejście fanowskiego remake'u, którego demo ostatnio się ukazało i wygląda niesamowicie (http://tombraider-dox.com/). Ocena: 6.0
Tomb Raider 2 jest lepszy od jedynki. Bronie, lokacje, soundtrack, gameplay sprawia, że dwójka jest jeszcze genialniejsza!
Nie rozumiem, jak ta gra się wam podoba. Serio. Do jedynki nawet startu nie ma. Pomysł lokacji i zagadek jest na tak niskim poziomie, że aż to nudzi. Bronie, takie jakie były. Może harpuna nie było, ale serio, to jest marginalna broń, no i może bieda wyrzutnik granatów. Zero frajdy z poziomów. Logiki zero. Wszystkie wajchy porozmieszczane tak, że nie musisz się nawet zastanawiać co robią, bo to już wiesz. Może dwie były małym zaskoczeniem, bo myślałem, że otworzą coś akurat innego. No bieda straszna. Najlepsza tu jest grafika tylko. Naprawdę ładna i ciekawa (oczywiście na swoje czasy) oraz muzyka próbuje ratować ten gniot od totalnej porażki. Bo z nazwy "Tomb" to tutaj powinna być nazwa "City" albo "Junk" bo grobowców czy ogólnie przyjętych lokacji świątyń, to tu nic takiego nie ma do odwiedzenia, tylko cienkie i słabe poziomy miastowe albo w jakichś starych wrakach.
W latach '90 nie miałem na tyle dobrego komputera żeby grać TR, więc nostalgicznie na te gry nie patrzę. Grając lata później muszę przyznać, że pierwsza część była rewolucyjna pod wieloma względami. Niestety patrząc z boku to części 2-5 to coraz bardziej odgrzewane kotlety. Oprócz liczby poligonów i rosnącego coraz bardziej biustu Larry. Ten sam silnik i ta sama rozgrywka poza małymi usprawnieniami.
Ja rozumiem, że gra może Ci się podobać. Ale sam przyznaj jakie to rewolucyjne zmiany zaszły w 5 pierwszych częściach TR? Większy biust Lary? Nowe ubrania? Nowe poziomy? Nowy silnik? Nowe ruchy?
Kolejne informacje o odświeżonej wersji gry
https://twitter.com/Nicobass_DOX
https://www.dsogaming.com/news/3d-artist-remakes-tomb-raider-2-environments-screenshots-for-tomb-raider-the-dagger-of-xia-remake/
http://tombraider-dox.com/downloads/
Jakbym dostał złotówkę za każde takie tech demo robione w Unreal Engine 4... to miałbym niezłą kasę.
https://vimeo.com/245532854
tombraider-dox.com/ no i mamy nowe demo remaku :)
Na wstępie zaznaczę, że do serii TR mam wielki sentyment, pamiętam tą grę jeszcze z dzieciństwa. Teraz, po latach wciąż grało mi się w nią świetnie. Niektóre poziomy są porywające, mają swój niesamowity klimat.
Mówię tu m.in. o kultowych wśród fanów serii (ale chyba nie tylko): Chińskim Murze, Wenecji czy też Tybetańskich Katakumbach i Świątyni Xian. Niektóre znam już chyba na pamięć... Poziomy są świetnie zaprojektowane, jest mnóstwo pułapek, dużo przeciwników a czasem zdarzają się fajne zagadki (oparte na prostych schematach, ale sprawiające sporo frajdy). Dużym plusem gry jest jej długość. Poziomy są rozległe i bardzo różnorodne ale co ważne, nie odczuwa się wrażenia, że gra jest na siłę wydłużona - o nie, to na pewno.
Na koniec czeka nas klasyczna walka z bossem, tutaj jest nim smok. Lara potrafi korzystać z różnych rodzajów broni, m.in. granatnik czy harpun, odpalać flary, używać kluczy, kart itp. oraz rzecz jasna robić efektowne akrobacje, dzięki którym pokonujemy różnego rodzaju przepaści i przeszkody. Sama fabuła to nic szczególnego, ale nie to w TR jest najważniejsze, tutaj liczy się dobra zabawa i duża frajda z przechodzenia kolejnych, bardzo wciągających i klimatycznych poziomów.
Mój pierwszy Tomb Raider, który odpaliłem w 1998 roku przy okazji zakupu pierwszego komputera. Grałem w wersję demo z płytki dołączonej do karty Voodoo. Oczywiście mocno się zawiodłem, że to wersja demonstracyjna, a termin ten był mi wtedy nieznany. Gra zrobiła na mnie olbrzymie wrażenie choć była trudna jak diabli i musiałem czasem oszukiwać kodami, które wklepywało się wykonując określone ruchy postacią. Był nawet kod na wysadzenie Lary w powietrze :D
Ta gra to wielki sentyment i same znakomite wspomnienia i chwile! Jedna z pierwszych gier, przy których swego czasu spędziłem mnóstwo godzin! Była to pierwsza gra z serii classic TR, dzięki której pokochałem Larę ;-P Wspaniała przygoda, rozległe i ciekawe lokacje, prosta, ale wciągająca fabuła i ta grywalność! Nigdy nie zapomnę leveli z motorówką czy szaleństwa na skuterze. Klimat gry genialny - ciągle czuć tajemnicę i grozę. Warto sięgnąć do tej gry nawet po latach.
Tomb Raider 2 wpisuje się w definicję tradycyjnego sequela. Ma wszystko czego oczekiwali fani jedynki, a nawet więcej. Lara powraca tym razem w poszukiwaniu sztyletu Xian. Była to najbardziej wyczekiwana przeze mnie gra razem z Resident evil 2 1998. Na żadne inne premiery w swoim życiu tak nie czekałem jak tych dwóch gier po zakochaniu się w pierwszych częściach.
Fabuła. Sztylet Xian to legendarna broń, która daje swemu posiadaczowi potężną moc. Stare legendy mówią, że niegdyś sztylet był w posiadaniu potężnego cesarza, który używał mocy sztyletu do złych celów. Cesarz mógł zamienić się nawet w smoka przebijając tym sztyletem swoje serce i prowadzić do zwycięstw swoje armie. Tybetańskim mnichom udało się wyjąć sztylet z jego serca i umieścić go w ukrytym miejscu. Badając legendę archeolog Lara Croft dowiaduje się, że potężny wenecki przestępca Marco Bartoli, przywódca sekty Fiama Nera, którego zła i okrutna natura pragnie władać całym światem poluje na sztylet więc musi zrobić wszystko co w jej mocy, aby uniemożliwić mu jego zdobycie. Awanturnicza Lara wyrusza na poszukiwanie artefaktu.
Świat. Jeśli grałeś w oryginalny Tomb Raider wiesz jak rozległe i złożone mogą być poziomy. Cóż tym razem Core Design popchnęło grę jeszcze dalej co czyni ją większym wyzwaniem. Kiedy Lara zostaje wrzucona do tych niezwykle przestronnych środowisk staje się czymś w rodzaju współczesnej Alicji w Krainie Czarów, a my ostatecznie pełnimy rolę przewodnika. Eksploracja jest fantastyczna. Zagadki są tym razem mniej oczywiste i wymagają czasem jeszcze dokładniejszej eksploracji, a nawet cofania się, aby je rozgryźć. Pole gry składa się z czterech scenerii podzielonych na 17 poziomów plus epilog w Croft Manor. Poszukiwania sztyletu rozpoczynają się w Chinach kontynentalnych na szczycie Wielkiego Muru i prowadzą nas przez kanały Wenecji, dom Bartoliego i operę we Włoszech, by później trafić na platformę wiertniczą na morzu i odszukać zbombardowany i zatapiony wrak luksusowego liniowca Maria Doria, a następnie udajemy się do graniczącego z Chinami klasztoru Barkhang w mroźnym Tybecie i ostatecznie wracamy do Chin, by otworzyć świątynię Xian. Poziom ze świątynią Xian jest ogromny i najeżony pułapkami, a podwodna sekcja poziomów z zatopionym wrakiem Maria Doria to mistrzostwo świata w projektowaniu lokacji do gier video. Tomb Raider 2 poza grobowcami ma całkiem dużo lokacji na świeżym powietrzu w porównaniu do samych jaskiń i grobowców z pierwszej części. Daje to grze świeży, nowy charakter i ogromnie wzbogaca rozgrywkę.
Gameplay. Tomb Raider II to przygodowa gra akcji TPP z elementami platformówki i rozwiązywania zagadek, gdzie duża część gameplayu została przeniesiona z oryginalnego Tomb Raidera. Większość rozgrywki polega na przemierzaniu niebezpiecznych poziomów 3D wykorzystując sportowe umiejętności Lary i rozwiązując zagadki środowiskowe. Kontynuacja kładzie większy nacisk na walkę z wrogami dodając do mieszanki wielu ludzkich wrogów. Nowe bronie obejmuje pistolet harpunowy, granatnik i karabin M16, a pistolety automatyczne zastępują magnum z pierwszej części gry. Tym razem Lara zmienia stroje wraz z nowo odwiedzanymi krainami. Pływając w podmorskich giębinach do jej ciała przylega piankowy, obcisły kostium, a pośród mroźnych gór niedostępnego Tybetu daje jej ciepło skórzana, lotnicza kurtka. Sequel jest grą zauważalnie trudniejszą niż jej poprzedniczka. To nie jest spacer po parku. Od samego początku każda pułapka lub przeszkoda fizyczna stanowi wyzwanie zmuszając nas do kontrolowania Lary z najwyższą wprawą. Kolejny raz dopracowano balans do perfekcji, bo czuć rosnące wyzwanie z każdym kolejnym poziomem. Ponadto Core Design zasypało wiele lokacji ludźmi uzbrojonymi po zęby, których znacznie trudniej zabić niż zwierzęta w jedynce. Aby temu przeciwdziałać szybciej zdobywamy większe spluwy, więcej amunicji i apteczki. Dodatkowo Lara ma kilka nowych ruchów, które pomagają pogłębić rozgrywkę. Lara potrafi się wspinać po drabinach i ścianach oraz nie jest już bezbronna pod wodą bowiem potrafi posługiwać się harpunem, by walczyć z nurkami, drapieżnymi rybami czy rekinami. Bardzo ciekawym dodatkiem w stosunku do części pierwszej jest dołączenie dwóch pojazdów mechanicznych. Pierwszy z nich to motorówka, która przydaje się podczas zwiedzania śmierdzących mułem kanałów w Wenecji. Natomiast w Tybecie Lara dosiądzie śnieżnego skutera z zamontowanymi po bokach karabinami maszynowymi. Mają one wpływ na projekt poziomów więc są obowiązkowe podczas rozgrywki. Nowością w dwójce są flary, które można wykorzystać do oświetlenia na ograniczony czas ciemnych obszarów. W niektórych obszarach można wybić okna, aby utworzyć nowe trasy. Na każdym poziomie znajdują się trzy tajne przedmioty kolekcjonerskie (srebrny, jadeitowy i złoty smok), które po zebraniu wszystkich trzech nagradzają gotówką w postaci zaopatrzenia, a czasami także bronią.
Grafika. Tomb Raider 2 prezentował się bardzo okazale na premierę jesienią 1997 roku choć właściwie widzieliśmy prawie wszystko w pierwszej części, która zmiażdżyła konkurencję grafiką w 1996 roku. Gra fabrycznie współpracowała jako pierwsza odsłona serii z windows i sterownikami Direct 3D co rozwiązało problem z akceleratorami graficznymi (Do jedynki, która była pod DOS ukazywały się przez cały rok po premierze kolejne patche dla co raz to innych akceleratorów), a przy tym sequel wyglądał nawet lepiej niż pierwsza część dzięki obsłudze wyższych rozdzielczości oraz dodaniu kilku efektów świetlnych. Lara Croft zmieniła się też od debiutu. Dzięki przydzieleniu jej kilku dodatkowych poligonów jej ciało się zaokrągliło. Dostała też warkocz. W TR2 dopracowano też algorytm kolizji obiektów składających się na ciało naszej bohaterki w wyniku czego porusza się z jeszcze większą gracją. Kiedy uruchamialiśmy grę w czasach jej świetności z kartą 3Dfx często kuszące było po prostu usiąść i rozkoszować się widoczkami. Łącząc zapierające dech w piersiach krajobrazy, ogromne poziomy z płynną animacją postaci w stylu Disneya i ładnie zrównoważoną procesją przeszkód, pułapek i łamigłówek Tomb Raider II prezentował się okazale. Razem z Quake 2 to dwie gry z 1997 roku, które zostały optymalizowane przede wszystkim z myślą o nowoczesnych wtedy akceleratorach 3D. Bez nich wyglądały dużo gorzej (pikseloza) i działały ślamazarnie. Nie dałoby się bez akceleratorów graficznych w pełni docenić pięknej i bardzo kolorowej grafiki w grze nowej generacji jaką był wtedy TR2.
Podsumowanie. Sequel może nie jest już tak świeży i odkrywczy, ale każdy kto zakochał się w jedynce błyskawicznie odnalazł się w nowym świecie. Jeśli komuś spodobał się Tomb Raider to wielce prawdopodbne, że pokochał również Tomb Raider 2. Pierwotne uczucie podziwu jak przy jedynce może już zniknęło, ale poziom wyzwania i frajdy pozostaje. TR2 stanowi godną kontynuację, która jest równie klimatyczna co pierwowzór. Podoba mi się ta gra, ponieważ ma styl i scenerię gry przygodowej, wymagające łamigłówki i wspinaczkę oraz filmową akcję, a wszystko to z zadziorną bohaterką w roli głównej. Dwójka to mój ulubiony sequel ze względu, że tą część wyczekiwałem i ogrywałem od razu na premierę, a do tego ma ponownie świetnie zaprojektowane ogromne poziomy i mrożący krew w żyłach klaustrofobiczny klimat, a już zwłaszcza w całej podwodnej sekcji poziomów z wrakiem Maria Doria i w świątyni Xian, która jest raczej najbardziej rozbudowanym poziomem z wszystkich klasycznych Tomb Raiderów. Moje ulubione poziomy z dwójki to Opera, Wreck of Maria Doria i Temple of Xian. Gra rozeszła się w latach 90', kiedy było o wiele mniej graczy niż obecnie w 8 mln egzemplarzy bijąc w sprzedaży wybitną jedynkę z 7 mln. Przeszedłem tą część dziesięć razy podobnie jak jedynkę i trójkę. Gra od kilku lat najlepiej wygląda, gdy dogramy do niej tekstury HD wyciągniete z wersji i'OS i wbijemy do gry narzędziem Peixoto.
Grą oceniam - 10/10. To dla mnie najlepszy sequel i jedna z moich ulubionych gier w ogóle.
https://www.youtube.com/watch?v=BLWk7biJtO8&ab_channel=DemonNukem
https://www.youtube.com/watch?v=gR8I4N38rdo&ab_channel=DemonNukem
Na początku porzyszłego roku mają zostać wydane oficjalne remastery Tomb Raider 1-3.
Zdecydowanie najlepszy TR z oryginalnej serii (1-4). Najlepiej zbalansowany pod względem walki i etapów zręcznościowych, z najmniej irytującymi etapami i najlepiej zaprojektowanymi lokacjami. + ogromny sentyment. :)