Najciekawsze materiały do: Crusader Kings III
Crusader Kings III - Warcraft: Guardians of Azeroth 2 v.0.5.3.5.1
modrozmiar pliku: 1047,2 MB
Warcraft: Guardians of Azeroth 2 to modyfikacja do gry Crusader Kings III, opracowana przez Warcraft: Guardians of Azeroth Modding Team. Jeśli projekt przypadnie Ci do gustu to warto rozważyć wsparcje jego autorów za pośrednictwem serwisu Patreon.
- Crusader Kings III - mod Cheat Table (CT for Cheat Engine) v.11032024 - 51,7 KB
- Crusader Kings III - mod Godherja: The Dying World v.0.3.0.9 - 1963,5 MB
- Crusader Kings III - mod Apotheosis: The Hellenistic Age v.1.5.0 - 458,7 MB
- Crusader Kings III - mod The Witcher's Realms v.0.2.0 - 132,3 MB
- Crusader Kings III - mod Story time: old must fall v.18012022 - 22,2 KB
Crusader Kings 3 - poradnik do gry
poradnik do gry17 kwietnia 2023
Crusader Kings 3 poradnik, solucja to najlepsze porady na start, opis interfejsu, objaśnienie mapy świata gry, poziomów trudności i ustawień rozgrywki. Wyjaśniamy jak zarządzać królestwem: tytułami, wasalami, radą dworu, pieniędzmi i budowlami.
Crusader Kings 3 - recenzja. Ta gra nie ma konkurencji
recenzja gry31 sierpnia 2020
Światowa premiera 1 września 2020. Najbardziej kompleksowy symulator średniowiecznego władcy powraca po ponad ośmiu latach. To absolutnie potężny ogrom możliwości z dwiema poważnymi wadami.
Strategia Crusader Kings 3 otrzyma język polski ponad 4 lata po premierze. Do gry trafią również Szczerbiec oraz korony królów Polski
wiadomość22 listopada 2024
Crusader Kings 3 już niedługo doczeka się polskiej wersji językowej. Tego samego dnia gra wzbogaci się również o pakiet kosmetyczny West Slavic Attire, oferujący unikalne elementy ubioru inspirowane kulturą zachodnich Słowian.
Crusader Kings 3 w świecie Warcrafta z nową wersją i wsparciem dla dodatku Wandering Nobles
wiadomość22 listopada 2024
Ukazała się nowa wersja projektu Warcraft: Guardians of Azeroth 2, czyli modyfikacji przenoszącej grę Crusader Kings 3 w realia uniwersum fantasy studia Blizzard.
Premiera Crusader Kings 3: Wandering Nobles podzieliła graczy. Fani narzekają na „wyciętą zawartość” z Roads to Power
wiadomość5 listopada 2024
Crusader Kings 3: Wandering Nobles ma być warte swojej ceny, ale część graczy uważa, że to DLC powinno być częścią rozszerzenia Roads to Power.
- Nowy dodatek do CK3 jest dokładnie tym, czego ta gra strategiczna potrzebuje. Wandering Nobles wprowadzi szósty styl życia, nowe wydarzenia i aktywności 2024.10.22
- Premiera Crusader Kings 3: Roads to Power to sukces Paradoxu 2024.09.25
- Ceny strategii Paradoxu są w Polsce wyjątkowo wysokie. Łączymy siły, by to zmienić już przy okazji CK3: Roads to Power 2024.09.10
- Zarazy, legendy i 11 milionów pogłaskanych kotów i psów - twórcy Crusader Kings 3 podsumowują cztery lata gry 2024.09.02
- Paradox przybliżył jedną z najważniejszych funkcji w historii Crusader Kings. Dzięki niej CK3 będzie bliżej sandboksów i gier fabularnych 2024.08.27
- Paradox zaimponował fanom Crusader Kings 3. Wystarczył występ światowej sławy historyka w materiale o Bizancjum 2024.07.03
- PS Plus Extra i Premium na czerwiec 2024. Wśród 14 gier nie brakuje strategicznych i RPG-owych hitów 2024.06.12
Najlepsze gry strategiczne na PC - nasze TOP 16
artykuł9 maja 2024
Wybraliśmy naszym zdaniem najlepsze gry strategiczne. Wybór nie był prosty i w zestawieniu znalazły się naprawdę zróżnicowane tytuły. Zdecydowana większość pozycji nie powinna nikogo zdziwić.
- 5 mitów o średniowieczu, które utrwalają gry komputerowe
- Najlepsze gry 2020 roku, w których można spędzić ponad 100 godzin
- Najlepsze gry strategiczne 2020 - 10 strategii wartych naszego czasu
- Premiery gier – w jakie nowe gry zagramy we wrześniu 2020
- Idą wielkie hity – premiery gier drugiej połowy 2020 roku
Pomalu wchodze w ostatni etap gry. Zrobilem nowe imoerium i czekam na aktywacie ostatniego tieru technologii.
Z innych obserwacji, elementy, ktore wymagaja gruntownej i to dosc szybkiej przebudowie:
- Religia: fajnie ze mozna ingerowac tak gleboko w religi i zminiac ja na swoje widzi misie. Jednak brakuje tutaj wiekszych konekwencji dla gracza jak i panstw kierowanych przez AI. Zmiana nie pociaga za sobia swiatowej wolny religijnej, wszyscy nadal cie kochaja, zadnych wojen religijnych, w mojej grze oprocz jednej krucjaty na poczatku gry (kiedy katolicyzm jeszcze istnial) i moich Piorunkich krucjat, nic sie w tym temacie nie dzieje. Mozna miec panstwo jako miesznake religijna i nie pociaga to za soba wiekszych konsekwencji poza stosunkami miedzyl;udzkimi, ktore i tak jest latwo trzymac na wysokim poziomie.
Generalnie element Religijny jest nudny.
- Bunty i zadowolenie: Zbyt maly wplyw buntow na stbilnosc panstwa. Oprocz tego ze bunty troche obnizaja kontrole w prowincjach moich wasali, tok naprawde nie maja wiekszego wplywu. Nawet jesli wygraja to pojawi sie nowych wasal i trerytorialnie nic nam nie grozi. Na dobra sprawe mozna ten problem totalnie olac. Dlatego tez podboj calej mapy jest jak najbardziej mozliwy, bo o ile trzymamy silnych wasali za morde, wojna domowa nam nie grozi, nawet jesli poj panstwa bedzie ganiala sie za buntownikami.
- Dyplomacja: Brakuje mi przejrzystosci w mozliwych dostepnych opcjach. Zabawne, kiedy majac opok panstewko o 4 prowincjach nie moge ich zwasalizowac bo opcja mozliwa tylko dla panstewek o 3 lub mniej. Smieszne, bo moje panstwo to 500 prowincji :p Slabe sa tez opcje z innymi panstwami, poza wypowiadaniem im wojen, w sumie nic ciejkawego w interakcji nie ma :/
W mojej grze Europa tak sie rozsadkowala ze generalnie wojny tocze o 1-2 prowincje co jest nudne na dluzsza mete.
Ostatnio pelny zaciag wojska musialem zrobic przy podiciu ostatniego wegierskiego ksiestwa bo jakiegos bonusa dostali w postacji 50k wojska. Tak to wszystkoe bitwy tocze swoimi men-at-arms, nawet jesli wrog ma 2x wiecej wojska.
- Militaria: Niestety tutaj jest tak duzo do poprawy, ze pewnie trzeba poczekac na 2-3 dodatki do gry najpierw. Mam tylko nadzieje ze poprawia to kto jest wrog a kto przyjaciel. Moj kosciol zrobil krucjate na Italie, ja w tym czasie walczylem z Francja o jaka prowincje co mi kolor psula na mapie balkan. No i generalnie wojka mojego imperium bedace na krucjacie byly dla mnie hostile, czyli zatrzymujac sie w tej samej prowincji moglem sie z nim bic lub odebrac im prowincje ktora akupowali. Na dobra sprawe moglem pomoc Francji pokonac moja wlasna Krucjate! :0
- Najazd Mongolow: Pomyslalem, to sie bedzie dzialo, trzeba bedzie umocnic wschodnia flanke . Nawet zaczalem za swoja kase budowac wasalom forty. Wszytsko tylko po to aby 20 lat pozniej dowiedziec sie ze Panstwo mogolskie upadlo i zostalo podzielone pomiedzy walczac frakcje :0. Mongolowie nawet polowy drogi do morza kaspoisjkiego nie pokonali :0 Smuteczek.
A to efekt dlugofalowy eugeniki mojej dynastii. Zobaczcie staty Top 9 mojej dynastii --->
No wiec tak, po wielue wielu godzinach w grze musze stwierdzic ze poziom CK3 jest na podobnym poziomie co Imperator. Tak, dobrze czytacie, nie pomylilem sie, pisza to bardzo swiadomie.
CK3 to ladna skorupa, ktora ma niewiele zawartosci jeszcze.
Pzowolcie, ze skupie sie glownie na slanych stronach gry:
- Gra jest wtorna i od conajmniej polowy rozgrywki monotonna. Pomimo ciekawych mechanik, rozgrywka roznymi nacjami jest taka sama i sprowadza sie do tych samych czynnosci i decyzji.
O ile poczatek jest ciekawy bo wymaga pewnego lawirowania pomiedzy czesto mocniejszymi sasiadami i rywalami to pozniejszy okres jest monnotonny i sprpwadza sie glownie do podijania kolenego ksiesta i nadania kolejnemu czlonkowi rodu oraz pilnowania aby wasale byli zadowoleni.
- Interakcje miedzy ludzkie sa ok, wtorne i malo dorobione. Mechanika interakcji potrzebuje duzej poprawy. W ciagu claej rozgrywki, na 16 wladcow z rodu, chyba tylko jeden nie mial eventa ze mu sie zonka puszcza, powaznie? To ja tu trace czas na romans, robie malzonke soulmate, tylko po to aby rok pozniej puscila sie z 55 letnim lowborn przybleda o statach przyglupa? No Paradox good job, az chce mi sie kontynuowac rozgrywke.
- Walka i ogolnie militaria jest prosta jak budowa cepa, to juz w Imperatorze mialem poczucie ze dzieki roznorodnosci oddzialow moge cos pokombinowac, tu nawet tego nie ma bo dostalismy rycerzy, ktorzy roznosza wszystko w piz...
- Ekonomia jets okeisz, jednak jak juz pisalem, wszystko jest na jedno kopyto i bardzo wtorne.
Ogolnie po pierwszej dlugiej rozgrywce zaczalem, kilka innych innymi krajami w innych zakatka swiata i czyje sie jakbym lizal tego samego lizaka tylko w papierku innego koloru :/
A ja wściekły. Gra jest spoko - ale wiele rzeczy jest nieprzemyślanych i niepoprawnie zaimplementowanych. Prosty przykład - mam 11k żołnierzy - ktoś mnie atakuje z 8k i myślę sobie spoko - dostanie wp..l a tu nie ma szans. Podnoszę armię i mam ...3,5 tysiąca żołnierzy. O co kaman? A no wprowadziłem feudalizm - wszystkie budynki wszędzie są zniszczone + nagle okazuje się, że moja armia podręczna to balast bo mam kasę na minusie, bo nie jestem w stanie zarobić na nią. Więc teraz wszyscy naokoło mnie atakują i nie mam szans się obronić :( Cała gra poszła się plumkać - wszyscy sąsiedzi mają po 10k + armii a ja nie mam szans utrzymać 3,5K bo nie ma ani jednego budynku w wielkim królestwie :( Takich mechanik jest sporo - mam wrażenie, że nikt tego nie przetestował na poziomie konceptu
Spoko, dziś wchodzi patch 1.1. Mam nadzieję, że poprawi kilka najbardziej irytujących błędów.
A więc zmiany w trzeciej części oceniam raczej pozytywnie. Gra się przyjemnie, wciąga jak poprzedniczka, zmiany nadają pewnej głębi rozgrywce tam gdzie jej brakowało.
Z głównych minusów, drobiazgi łatwy do naprawienia to:
Niewielka liczba trybów mapy. Niby te tryby interaktywne wynikające z wybierania postaci, wojen itd. miały je zastąpić, ale jest to mało czytelne. Przydałyby się znane z poprzedniczki mapy dyplomatyczne i bezpośrednich wasali.
Bardzo ograniczone sposoby sortowania i filtrowania na listach wasali, dworzan, tych pod małżeństwo itd. co sprawia, że zarzadzanie większa grupą wasali jest strasznie męczące.
Poważniejszym problemem dotyczącym wyciętej zawartości, którego mi ewidentnie brakuje to ekwipunek postaci. To była praktyczna mechanika nadająca głębię rozgrywce, a nie tylko dodatek jak choćby stowarzyszenia.
Co pewnie wprowadzą w przyszłości w dodatkach to zmiany w handlu i ogólnie rozbudowę ekonomii. Na chwilę obecną są one dość ale niespecjalnie to przeszkadza, bo rozwiązanie z CK2 wcale jakieś rewelacyjne nie było i wolałbym zamiast sztywno ustalonych szlaków handlowych mechanikę bardziej dynamiczną, zależną od choćby rozwoju konkretnych prowincji.
Za łatwo jest jest również z wydziedziczaniem potomków, sama mechanika spoko, ale koszt jest dużo za niski. Samo podwyższenie kosztu to jednak za mało, przypadałby się konieczność posiadania haka/sekretu na dziedzica, najlepiej silnego (w ogóle mechanizm haków jest świetną innowacją). Sprawiłoby to, że nie byłoby to on click ale wymagało chociaż minimalnego planowania.
Z innych elementów to z elementów, które pojawiły się w dodatkach do CK2, która pewnie się tutaj pojawi ale mi jej brakuje, jest kwestia podejścia do plag i chorób. Mam tylko nadzieję, że nie będzie to przeniesienie 1 do 1 w formie DLC ale albo część czegoś większego, albo bardziej rozbudują ten wątek (np. podejście do higieny zależne od religii i kultury).
Z innych rzeczy, w momencie, w którym to nasze państwo jest głównym ośrodkiem dla więcej niż jednej kultury przydałoby się wprowadzić możliwość kontroli rozwoju również tej drugiej oraz wykorzystanie tolerancji do określenia boosta dla wspólnego rozwoju gdy jedna z nich zna innowacje nie znane innej.
Pomysłów i uwag mam sporo, jednak sama gra i obrany kierunek zdecydowanie mi się podobają.
Taka śmiesznostka. Wódz Chełmna żali się, że został obrażony przez dwuletnie dziecko. Uśmiałem się kiedy to przeczytałem.
Spolszczenie do Crusader Kings 3 zostało już opublikowane w warsztacie Steam oraz Paradox mods. Prace stale postępują. Zapraszamy również na naszego discorda (link w warsztacie).
Testowałem te spolszczenie, ale szczerze powiem że wygląda to bardzo słabo... Miejscami wygląda to po prostu, jakby ktoś wklejał po prostu w tłumacz google i skopiował 1 do 1. W niektórych przypadkach występują straszne błędy składniowe, że naprawdę ciężko się połapać o co chodzi.
Zostaję jednak przy angielskiej wersji językowej, myślałem że lepiej to będzie wyglądać.
Wiem, że to nie jest łatwa robota sensownie to przetłumaczyć, tym bardziej że w tej grze język angielski nie jest na takim poziomie jak w jakiejś samochodówce typu NFS.
W dwójce dało się sprawdzić jaką opinie ma wasal o swoim seniorze w innym państwie. Przy każdej postaci były dwie wartości opinii: opinia o Tobie i opinia o swoim seniorze. Czy dobrze widzę, że w trójce nie ma takiej możliwości?
Cześć, pogram w to na lapku z grafiką Intel® UHD Graphics (i5 11gen 11500H, 16 GB)?
Z jakimi modami gracie?
Ja używam obecie dwóch:
-Flavor Comminity Pack
-Ethnicities & Portraits Expanded
Jest jeszcze coś co ciekawie wzbogaca grę bez zbytniego zmianiania mechanizmów gry?
Moglibyście polecić mi jakieś gry typu Europa Universalis, Crusader Kings, Hearts of Iron dla strategicznych casuali?
Mam ochotę pograć sobie w tego typu grę i popodbijać świat Wielkim Imperium Lechickim <3, ale wyżej wymienione gry to dla mnie za wysoka półka, jeśli chodzi o ich złożoność.
Gra jest nieprzyzwoicie łatwa w porównaniu do poprzednich części. Około 950 roku utworzyłem cesarstwo Zachodnia Sławia, odtwarzając de facto największe historyczne granice Polski. W CK2 koło 1300 roku udało mi się zawiązać sojusz z Litwą dzięki sprzyjającej sukcesji, dzięki czemu stałem się właścicielem dwóch koron. Start w obu przypadkach około roku 880... Tam gdzie w CK2 potrzebowałem 400 lat, tutaj udało się w 70. W kilka dni wyszedłem na globalną dominację i w zasadzie nie ma już motywacji do grania. Dużo rzeczy zostało do zrobienia w wątkach pobocznych - dwory, podział księstw, umocnienie dynastii, rozwój wewnętrzny. Tylko po co?
Gra jest świetna, wciąga jak diabli, działa na wyobraźnię, jest dopracowana, wygląda ładnie, zawiera elementy humorystyczne i jak wszystkie inne gry paradoxu ma potężne wsparcie u producenta jak i społeczności. Ma jeden duży minus - nie jest przesadnie trudna i od pewnego momentu zaczyna brakować wyzwań. Grając na Ironmanie i dobrze żeniąc synów można po 200-300 latach rządzić kilkoma cesarstwami a w ościennych państwach sadzać na tronie swoje dzieci/wnuki. Obecnie gram Polanią (nie przyjąłem nazwy Polska) i w roku +/- 1350 rządzę 4 cesarstwami (Bałtyckie, Zachodnia Slavia, Skandynawia i utworzone przeze mnie, Cesarstwo Polanii) w granicach których jestem seniorem dla kilkunastu królów. Mam Primogeniturę, więc mi się po śmierci aktualnego władcy wszystko nie rozleci i zostanie w rękach mojego następcy. Wszyscy moi potomkowie są geniuszami, piękni i silni ;) Nie mam też już za bardzo z kim ich żenić, bo wszędzie już ich przedtem wżeniłem, i gdzie nie próbuje (poniżej książąt raczej staram się nie schodzić) to dostaję ostrzeżenie, że to związek kazirodczy. Na wschodzie graniczę z imperium mongolskim, na zachodzie Cesarstwem Rzymskim a na południu - Bizantyjskim. Wszyscy mamy podobną siłę wojska i każdy z każdym jest w sojuszu :D nie ma co robić już. Gram na normalnym poziomie trudności i ironmanie.
Niemniej pierwsza część gry, gdy mozolnie budujemy dynastię i zdobywamy nowe ziemie, jest piekielnie wciągająca. A najlepiej, jak uda się przejąć nowe tereny nie za pomocą wojska, tylko zręcznej polityki dynastycznej.
Jeszcze nigdy nie zaczynałem gry jako zwykły hrabia w feudalnym państwie (zazwyczaj zaczynałem jako poganin) - może to będzie jakieś nowe doświadczenie, bo tam nie wystarczy po prostu podbić sąsiednie plemię.
A, no i na koniec zdecydowanie za mocna umiejętność "prawdziwy władca" z drzewka dyplomacji - daje nam duży bonus do szans na zaakceptowanie oferty wasalizacji przez niższego szczeblem władcy. W pewnym momencie, gdy ma się dobrą opinię, mocną armię i sprzyjające okoliczności można powiększyć w ten sposób swoje terytoria 2-3krotnie, po kolei wasalizując kolejne hrabstwa, księstwa czy nawet królestwa.
Można trochę ponarzekać na CK3, nie zmienia to jednak faktu, że gra jest piekielnie wciągająca i zarwałem dla mniej już nie jedną nockę. No i być może gdybym miał dodatkowe DLC część moich zarzutów by znikła (gram na podstawce). W pełni zasłużone 8,5.
Hej, orientuje się ktoś jak sprawić, żeby interfejs nie był tak bardzo malutki? Praktycznie nic nie widzę na ekranie
Witam
pomoze ktos ?
Przekroczylem ilosc wasali jak by ktos napisal dokladnie co trzeba zrobic z tym
Gra idealnie wbiła się między gry które kocham i gry które uwielbiam. Daje to czego brakowało w CK2. Każdy szanujący się fan paradoxu powinien w ten tytuł zagrać.
Jeżeli już wyjdzie ten patch i język PL to mógłby ktoś wstawić kilka zdjęć i napisać czy im dobrze wyszło to spolszczenie.
Dziś startuje wyprzedaż na steam to może sobie kupię grę z dlc.
Ja się skusiłem na wersję startową, wraz ze spolszczeniem gry. Kocham gry paradoxu, na nią od zawsze miałem chrapkę i choć znma w miarę angielski to ściany tekstu mnie zniechęcały do tego tytułu, aż do wczoraj... Przepadałem na całą noc.