Najciekawsze materiały do: Prince of Persia
Prince of Persia - poradnik do gry
poradnik do gry22 stycznia 2009
W poradniku znajdziecie wszystkie niezbędne informacje, aby szczęśliwie zakończyć przygodę, zebrać wszystkie 1001 Ziaren Światła i odblokować sekrety.
Prince of Persia - recenzja gry
recenzja gry15 stycznia 2009
Światowa premiera 2 grudnia 2008. Na pecetowe wydanie przygód perskiego księcia gracze w Polsce musieli poczekać trochę dłużej, niż ich koledzy z Europy zachodniej. Czy naprawdę było warto?
recenzja gry
Recenzja gry Prince of Persia - Książę Persji nowej generacji 2008.12.02
Ubisoft nie porzuca marek Prince of Persia i Beyond Good & Evil
wiadomość14 czerwca 2014
Szef firmy Ubisoft, Yves Guillemot, zdradził w rozmowie z przedstawicielem serwisu IGN, że francuski koncern nie ma zamiaru porzucić marek Prince of Persia i Beyond Good & Evil. Obecnie jednak wydawca zastanawia się, co z nimi zrobić, więc na rychłą zapowiedź nowych tytułów nie ma co liczyć.
Prince of Persia jako sandbox?
wiadomość6 maja 2014
Dawno już nie było porządnej gry z serii Prince of Persia. Czy najnowsza odsłona powinna przybrać popularną ostatnio formę sandboxa?
Nowa dwuwymiarowa odsłona serii Prince of Persia w produkcji?
wiadomość17 kwietnia 2014
Według niepotwierdzonych jeszcze informacji, Ubisoft pracuje w tej chwili nad kolejną odsłoną serii Prince of Persia. Gra w przeciwieństwie do poprzednich części cyklu ma zostać zrealizowana w dwóch wymiarach.
- Prince of Persia – zapowiedź nowej odsłony w przyszłym tygodniu? 2013.06.28
- Marka Prince of Persia ma przerwę, ale nie odejdzie w zapomnienie 2013.01.30
- Promocja Ubisoft na Steam - gry z serii Prince of Persia 66% taniej 2011.05.24
- Ubisoft miał w planach Prince of Persia w realiach współczesnych? 2010.09.25
- Fallout Tygodnia #3: Książę Blockbuster 2010.05.31
- Premiery gier w Polsce (17-23 maja) 2010.05.24
- Promocja na gry Ubisoftu na Direct2Drive 2010.02.18
Prince of Persia - Prince Of Persia Remake v.2022022
grarozmiar pliku: 32,4 MB
Prince Of Persia Remake korzystająca z modelu open-source darmowa platformówka, która stanowi odświeżona wersję kultowej platformówki. Autorem produkcji jest GamesAreArt
Historia serii Prince of Persia, cz. 2
artykuł17 maja 2010
Kontynuujemy naszą opowieść o grach z serii Prince of Persia. Po dokładnym omówieniu pierwszych odsłon tego doskonale znanego cyklu, nadszedł czas, by przyjrzeć się kolejnym tytułom, wyprodukowanym już przez firmę Ubisoft.
Cóż mogę powiedzieć? Świetna grafika, znakomite jak na mój gust dialogi między księciem a jego partnerką, efektowny system walki i akrobacji sprawiły że przez to kilka godzin doskonale się bawiłem. Gra posiada niestety trochę zbyt banalną historię i nie ukrywam trochę zawiodłem się zakończeniem. Mimo wszystko żałuję że dopadłem ją dopiero teraz.
No cóż, dla mnie najlepsza część z całej serii. Zdecydowanie urzekł mnie bajkowy klimat, świetna żeńska bohaterka oraz bardzo fajny system walki z pojedynczymi przeciwnikami.
Ludzie piszący że ponieważ gra jest łatwa = jest dla 10-cio latka niech się pukną w tą pustą łepetynkę. To może znaczyć tylko że ktoś taki wciąż "ssie cycka rodziców" i chyba ma za mało wyzwań w życiu że szuka ich w grach. Całkowicie rozumiem potrzebę jakiegoś tam wyzwania w rozrywkach ale są i trudne i łatwe a takie generalizowanie to sobie możecie wsadzić w buty.
Nie jest to hit grałem i dla mnie nawet spoko.
Tragedia, ta gra zeszmaciła serię PoP. Plus tylko za grafikę.
Moim zdaniem fajna gra. Nie to samo, co poprzednie części, ale umówmy się- z trylogią Piasków Czasu łączy ją tylko nazwa. Zdecydowania za łatwa, skoro stworzyli taki a nie inny system powinni byli ratowanie Księcia przez Elikę zrobić na zasadzie QTE. Podoba mi się natomiast walka, sekwencje platformowe i nawiązania do zaratusztranizmu. Baśniowy klimat to duży plus, miło czasem odpocząć od pryskającej juchy i rzucania mięchem.
W poprzednie odsłony nie grałem, ale ta strasznie mi się podobała. Genialna baśniowa opowieść ze świetnym klimatem, mechaniką, narracją i otwartym do interpretacji zakończeniem.
A ja myślę że gra jak najbardziej jest warta świeczki a nawet świecy :) tu nie chodzi o poziom trudności czy ilość wrogów albo rozmieszcze nie tych światełek. Ta gra to przygoda, ma być przyjemna dla oka nie da sie w niej zginąć po to żeby nie wkurzać sie po kolejnym nieudanym skoku :) Ma dużo plusów jak np. ogromne lokalizacje które robią duże wrażenie, muzyka jest genialna, fajny klimat, moim zdaniem najlepiej zrobiona postać księcia w ogole :) druga postać sprawia że gra jest ciekawsza. System walki, dla mnie juz ma plus bo nie trzeba tylko naciskac jednego czy dwuch klawiszy i mozna tworzyc ciekawe komba :) Jeśli chodzi o światełka to nie trzeba zbierać je wszystkie wystarczy ledwo ponad połowa żeby ukończyć gre a to łatwo zebrać :) jeśli masz wszystkie 1000 to jest tylko rozszerzone zakończenie ale też warto zobaczyć :) mimo że może stać się monotonna bo w każdej lokalizacji robi sie to samo to są one zupełnie inne od siebie :) To jest odskocznia od trylogii POP i jedna z lepszych części jak nie najlepsza :)
świetna platformówka i dobry system combo w walce. troche nudne to łażenie po całej mapie, ale krajoobrazy w tej grze są słowem BOSKIE. fajne jest to jak po drodze, gadając z drugą bohaterką poznaje się powoooooli fabułe, podczas gdy gra drażni twoją ciekawość urywanymi wizjami.
spoiler start
ale najlepszy jest zdecydowanie ten cholernie nispodziewany plot twist na końcu.
spoiler stop
Cieplutko wspominam tą grę i jedna z moich ulubionych części jedyne do czego mogę się przyczepić to zerowy poziom trudność
9/10
Gdyby nie bezsensowna konieczność zbierania diamentów, byłaby ekstra, a tak to, bezsensowny Ubisoftowy backtracking i brak epilogu na pc zabiło tą grę. Asasyny mają podobną przypadłość.
Gra bardzo przeciętna. Nikt tu nie wspomniał o systemie walki, jedno i to samo, banelnie niski poziom trudności, walki nie wymagają żadnego wysiłku w karzdej planszy jest to samo kopiuj wklej. Producenci gry olali kompletnie graczy.
Fajna gra. Ale szkoda, że to już nie ten stary POP. Klimat POP: dusza wojownika był najlepszy.
Ludzie! Ta gra wcale nie jest za łatwa! Jest za trudna! Nie da się pokonać arymana w misji Miasto Światła! POMOCY!!!
Nikt nie wie!?
Nie jestem wielkim fanem serii Prince of Persia, ot przeszedłem te trylogie Piasków Czasu + Zapomniane Piaski, trochę pograłem w wersje na Javie i pomyślałem sobie, że... pora na to. Co do gry mam bardzo mieszane uczucia. Gameplayowo ona nie powala, jest znacznie prostsza pod względem mechanik i łatwiejsza od poprzednich gier z tej serii... Właściwie to wszystkie te mechaniki są na tyle podobne, aby pasowało do poprzednich gier od Ubi o takim tytule, ale na tyle inne, że mogliby to nazwać jakkolwiek inaczej. Skakanie jest nawet przyjemne, ale brakuje w nich tego czegoś, tu wydaje mi się ono bardziej sztywne i powolne. Poprzedni Książę miał w sobie jakąś taką grację, tu... trudno mi to określić, jest po prostu mniej przyjemnie, do tego brak mechaniki cofania czasu i (grałem z 3-4h) wszelakich pułapek, gigantycznych ostrzy itp., a więc skakanie zwykle polega na tym, aby skoczyć w odpowiednim momencie.
Walka w tej grze ssie, zwłaszcza, że nie można umrzeć, a więc właściwie jaki jest jej sens? (nieśmiertelność przy skakaniu mi jednak nie przeszkadza).
No i może pograłbym jeszcze więcej, a może nawet ukończył tę grę... gdyby nie okropny stan techniczny wersji na PC. Gra powstała w okresie, kiedy piractwo na PC były niezwykle popularne i to widać. Ubi (z tego co wiem) nawet nie wydał patchy do tej gry. Produkcja ta nie tyle co przycina się (co na moim sprzęcie Ryzen 1600x + GTX 1060 nie powinno występować), ale co chwilę freezuje, na chwilę przechodzi do pulpitu i wraca, czasem jednak crashuje. Do tego, dzieje się to, kiedy... częściej używam myszki. Im częściej obracałem kamerą, to tym częściej gra się wysypywała, na padzie jest to rzadsze, ale zamiast wywalania co 2-3minuty, to jest to może z 5minut albo 10minut.
Jeżeli możecie, to zagrajcie w to na konsoli (lub przetestujcie pirata, bo może akurat na waszej konfiguracji wszystko będzie dobrze).
A czy ktoś odpowie na moje pytanie?!
Halo! Odpowie ktoś na moje pytanie?!!! Nie hejtować tylko pomagać! Po raz kolejny powtarzam! Jak pokonać arymana w misji miasto światła?!! W poradniku nigdzie nie pisze, a na youtube nie ma!!! Pomocy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Prince of Persia z 2008 roku to zupełnie inny wizerunek księcia znanego z poprzednich części.
Zalety:
+ grafika ("animowana" grafika w stylu Borderlands jest bardzo ładna. Krajobrazy, roślinność, woda i postacie prezentują się bardzo szczegółowo)
+ bohaterowie (nasz protagonista i księżniczka Elika to wyjątkowo trafione towarzystwo. Ich przeciwne charaktery uzupełniają się i powodują wiele zabawnych momentów)
+ motyw umierania (gdy tracimy życie w wyniku obrażeń lub wpadając w przepaść, Elika ratuje nas z opresji, powodując swego rodzaju szybki respawn do miejsca gdzie popełniliśmy błąd. Takie rozwiązanie eliminuje checkpointy i konieczność powtarzania tych samych fragmentów)
+ system walki (walki są niezbyt rozbudowane, ale za to proste, intuicyjne i przede wszystkim efektowne. Momenty parowania ataku i wyprowadzanie kontry wraz z dynamicznym przejściem kamery prezentuje się świetnie)
+ wiemy, gdzie trzeba iść (w momencie, gdy nie wiemy, w którym kierunku mamy się udać, możemy skorzystać z pomocy Eliki. Za pomocą świetlnego ognika wskazuje nam właściwy kierunek oraz sugerowaną trasę)
+ muzyka (motyw przewodni i kilka klimatycznych utworów zdecydowanie zasługuje na pochwałę)
Wady:
- projekt poziomów (oderwane od rzeczywistości poziomy to pierwsza wada, z którą się spotykamy. Lewitujące skały i budynki przypominają Columbię z Bioshicka Infinite, a wszechobecne corruption, czyli czarne wciągające nas gluty pasują do gatunku kosmicznego science-fiction)
- powtarzalność (główna część rozgrywki polega na zbieraniu świetlnych ogników w lokacjach, które już przeszliśmy. Aby dostać się do kolejnych obszarów będziemy musieli sporo pobiegać i skakać po terenach dobrze nam już znanych)
- sterowanie (momentami sterowanie irytuje, szczególnie podczas kręcenia dźwigniami. Kręcąc analogiem w jedną stronę, przesuwający się element często cofa się w przeciwnym kierunku)
- przedostatni boss (Ahriman jest wyjątkowo trudnym przeciwnikiem ze względu na jego trudne do odparowania ciosy oraz możliwość szybkiego leczenia)
- kompletna pustka (przez całą grę nie spotkamy żywej duszy. Nasi przeciwnicy to demony, których jest zaledwie po jednym w każdej lokacji. Brak jakichkolwiek NPCów czy zwierząt)
Reasumując, Prince of Persia 2008 to całkowite odejście od klasyki. Warto zagrać i przeżyć przygodę głównych bohaterów, ale po ukończeniu jest niedosyt i wrażenie zmarnowanego potencjału produkcji)
Witam
Czy gra nie działa na Windows 10?
Zakupiłem wersję na Steam, niestety, gra się uruchamia ale po wybraniu "nowa gra" gra wczytuje się w nieskończoność. Przeinstalowałem grę dwa razy, min. instalując ja na dysku C, dałem zgodność z W8, 7 , Vista i nic. Nie da się wybrać zgodności z W XP oraz uruchomić jej jako administrator, nie wiem już, co zrobić.
Jako miłośnik grania w gry, zwracam się do wszystkich użytkowników portalu GRYOnline.pl z następującym zapytaniem: Warto zakupić sobie tę grę w celach jej przejścia, czy może jednak nie zbyt warto? Pytam się, bo mam już całą wcześniejszą serię (mam na myśli Piaski Czasu, Duszę Wojownika, Dwa Trony i Zapomniane Piaski) i z tego względu ciekawi mnie ta oddzielna historia przygód "Księcia Persji" a z tego co wyczytałem na tej stronie to gra zapowiada się ciekawie i dość oryginalnie patrząc pod względem poprzedniej opowieści.
Dziwne, powstaje remake i nie ma nawet newsa na Golu ? Przecież to ważniejsza wiadomość niż ACV i FC6 razem wzięte. Co prawda nie wiadomo do końca, czy to aby na pewno ta część, ale oficjalnie potwierdzono, że powstaje remake jakiegoś z poprzednich popów, tyle tylko, że wg newsów wszystkie poszlaki wskazują na wersję 2008. Trochę szkoda, ale wcale mnie nie dziwi, że Ubi wybrało jedyną istniejącą część, której motywem przewodnim jest backtracking i świecidełka, czyli typowe Ubi. Ale, że ogólnie podobnie jak inne Popy grało się przyjemnie, to i tak czekam :)
Grałem w poprzednie części Prince of Persia, ta część przypadła mi do gustu najbardziej, ma kreskówką oprawę graficzną, dobre udźwiękowienie, przy czym zachowuję element skakankowo, platformowy okazjonalnie w kilku miejscach trzeba walczyć jak w klasyku , tylko że tu udanie przeniesiono to w trzeci wymiar.
No i 17 godzin z Pince of Persia z 2008 roku zleciało mi szybko. Pierwsze, co muszę pochwalić to świetną polską wersję językową, studio International Polska odwaliło kawał porządnej roboty. Stwierdzenie "Nie mogłem wpaść do lasu pełnego Amazonek" granego przez Macieja Zakościelnego wpadło mi do głowy, również postać Eliki grana przez Izabelę Bukowską Chądzyńska również świetnie się sprawdziła, te uwagi rzucane głównemu bohaterowi sprawiły, że nie raz parsknąłem śmiechem przy dialogach.
A już prawdziwym mistrzostwem są świetnie podłożone głosy złoczyńców, są one nawet lepsze niż w wersji angielskiej moim zdaniem. Mirosław Zbrojewicz świetnie zagrał Arymana, Brygida Turowska Szymczak kapitalnie konkubinę (w polskiej wersji to naprawdę złośliwe babsko), Adam Bauman jako Alchemik oraz Jan Kulczycki jako Wojownik (brzmi on groźniej niż w wersji angielskiej). Jeśli macie możliwość zagrać w polską wersję to szczerze ją polecam.
Z plusów warto wymienić tutaj ładną, ręcznie rysowaną oprawę graficzną, muzykę - która idealnie pasuję do serii, ciekawi bossowie oraz ciekawie pomyślane elementy z przeszkodami. W pamięć wpadła mi zagadka z napełnianiem fontan, szkoda, że jest ich tak mało w produkcji.
Do minusów, walki z tymi samymi przeciwnikami są bardzo częste, szczególnie dotyczy do bossów. Tutaj jest recykling większy niż w produkcjach Capcomu, bo z czarnymi charakterami mierzymy się nawet pięciokrotnie. Poza tym do systemu sterowaniu i walki trzeba się przyzwyczaić, zaś segmenty QTE w wersji PC ewidentnie były robione na konsolowe wersje, bo mając pada od Xbox 360 łatwo skojarzyć, że żółty znacznik dotyczy przycisku Y, zaś na klawiaturze trochę czasu mi zabrało skojarzenie odpowiednich klawiszy pod określonymi kolorami.
Co do Eliki, dobrze, że ratowała mi tyłek , kiedy coś mi nie wyszło, bo sterowanie bohaterem rożni się od trylogii Piasków Czasu i bardzo często łapałem się na starych nawykach. Elika ratuję tyłek przy walkach z wrogami, ale warto pamiętać, że przy nieudanych sekwencjach QTE, kiedy Elika używa mocy, by nas ratować, pasek zdrowia oponenta się powiększa, więc lepiej system walki przyswoić dosyć szybko.
No i warto zauważyć, że to pierwsza odsłona z Prince of Persia, gdzie mamy otwarty świat. Za znajdźki służą nam takie świecące kulki (ziarna życia to się chyba nazywało), a bez odpowiedniej ilość nie odblokowujemy określonej mocy, a bez tego nie odstaniemy się do pół życia w określonych lokacjach.
Sama gra jest warta oceny 8/10, ale dałem dodatkowy plusik za świetną polską wersję językową.
Ocena +8/10
Plusy:
- Bardzo dobra jakość polskiej wersji językowej
- ręcznie, ładna rysowana grafika
- muzyka pasuję do klimatu tej serii
- system walki i sterowanie mimo początkowych niedogodności daję radę
Minusy:
- do systemu walki i sterowania trzeba przywyknąć
- recykling przeciwników
- DLC z prawdziwym zakończeniem tylko na konsolach :(
Genialna odsłona ze znanej serii.Gra posiada piekna wzorowaną na kreskowkach grafike w technologi cell-shading,klimatyczną muzyke,bardzo ładny design lokacji(czesciowo otwarty swiat),dobrą fabułe.Elika jako nasza pomocniczka zarówno w walce jak i eksploracji sprawdza sie doskonale i dodaje swiezosci serii.System walki jest przyjemny i dosc łatwy.Elementy platformowe są dopracowane i najbardziej przystepne z serii.Zbieranie kulek wciaga i az chce sie je robic na 100%.Gra rozni sie od poprzednich czesci a jej wykonanie stoi na wysokim poziomie.Warto zagrac by poznac te unikatową historie tym bardziej ze gra nie jest tak wymagająca jak poprzednie czesci.
kto wpadł na pomysł w ubi, że latanie po mapie i zbieranie w cholerę nasionek to dobry pomysł.
odblokowanie pierwszej mocy, ok przez przypadek udało mi się zebrać minimalną liczbę ale przy drugiej mocy? odbiłem wszystkie tereny i mam około 100 nasion, do odblokowania mocy brakuje 70. Teraz mam zmarnować x godzin i biegać bez konkretnego fabularnego celu po mapie i zbierać to dziadostwo?
gram dla fabuły, ma być zwięzła i na temat - najlepiej na kilka wieczorów jak CoDy, poprzednie prince of persia i wiele innych gier single player.