Najciekawsze materiały do: Dark Souls II
Dark Souls 2 - Save umożliwiający zdobycie osiągnięcia z Lucatielem
modrozmiar pliku: 7,9 MB
Save do Dark Souls 2 przygotowany przez użytkownika rosenovboris.
Dark Souls II - poradnik do gry
poradnik do gry22 października 2014
W poradniku do gry Dark Souls II znajdziesz wiele przydatnych informacji, które ułatwią ci przetrwanie w brutalnym świecie gry od studia From Software. W tekście opisano walki z bossami, szczegółowe opisy etapów czy porady dotyczące rozwoju bohatera.
Recenzja gry Dark Souls II - wielki powrót symulatora umierania
recenzja gry11 marca 2014
Światowa premiera 11 marca 2014. Demon's Souls zyskało miano gry kultowej. Dark Souls było potwierdzeniem umiejętności studia From Software. Dark Souls II to... już prawdziwa legenda. Mroczna, inteligentna i piekielnie satysfakcjonująca.
Najbardziej hejtowane Dark Souls wyrosło na niezwykle ważną grę dla FromSoftware. Bez niej Elden Ring mógłby nie powstać
wiadomość24 lutego 2024
Hidetaka Miyazaki, twarz studia FromSoftware, w jednym z wywiadów – ku zaskoczeniu fanów – wymienił krytykowane Dark Souls 2 jako tę grę, która w znaczący sposób przyczyniła się do rozwoju i sukcesu Elden Ringa, jak również do zbudowania tożsamości firmy.
Trylogia Dark Souls trafiła na wyprzedaż po raz pierwszy od 18 miesięcy, promocja Steam
wiadomość3 lipca 2023
Gracze, których ominęła trylogia Dark Souls (bądź którakolwiek z części tej serii), mają teraz dobrą okazję do nadrobienia zaległości. Cykl od studia FromSoftware został objęty promocją Steam Summer Sale.
Kocham Dark Souls, ale nienawidzę soulslike’ów
wiadomość29 czerwca 2022
Dark Souls i inne dzieła, które wyniosły FromSoftware na piedestał, kocham z całego serca. Soulsliki to jednak inna bajka. Większości tych marnych podróbek po prostu nienawidzę.
- Weterani znów pokażą nowicjuszom, jak (nie) umierać w Dark Souls 2 2021.12.29
- Dark Souls - przykład, że trudne gry nadal się sprzedają 2020.05.19
- Ogromny komercyjny sukces serii Dark Souls 2019.06.11
- Zbiorcze wydanie trylogii Dark Souls na PS4 zapowiedziane 2018.01.12
- Dark Souls - sprzedano ponad 8 mln egzemplarzy obu części 2015.06.30
- Dark Souls II: Scholar of the First Sin oficjalnie debiutuje w Polsce 2015.04.02
- Zobacz wymagania sprzętowe Dark Souls II: Scholar of the First Sin 2015.03.29
From Software to najważniejsze studio ubiegłego dziesięciolecia
artykuł31 stycznia 2020
W tym artykule uzasadniamy, dlaczego FromSoftware to najważniejsze studio całej ostatniej dekady i dlaczego ciągle ktoś porównuje kolejne gry do Dark Souls.
- Dlaczego gracze się wściekają i czemu to nic złego?
- Jesienna wyprzedaż Steam – 30 świetnych ofert z Steam Autumn Sale 2018
- Jesienna wyprzedaż Steam – 30 świetnych ofert z Steam Autumn Sale 2018
- Przed premierą było lepiej - 10 głośnych przypadków downgrade'u
- Przed premierą było lepiej - 10 głośnych przypadków downgrade'u
Nie mogę wejśc do Kaplicy Zimna...Posiadam Zamarznięty Kwiat i 1600000 dusz na koncie.
Kocham tą gierkę :) Boski singel , boski multi czego chcieć więcej ;)
Czekam na 3 ^^
Jak dla mnie - genialne ! To jest gra w której spędziłem najwięcej czasu, bo podliczając wszystkie konta gram w nią ok. 800 godzin. Nie rozumiem narzekań na grafikę, rozumiem może nie jest najpiękniejsza ale wszystko nadrabia klimatem. Posiada genialny projekt lokacji i mistrzowskie ich wykonanie. Nie ma nic piękniejszego od widoków z wieży Heide albo pojedynku z czerwonym fantomem na tle latających smoków w Smoczej Kapliczce.
Gra posiada genialny projekt przeciwników o bosów, dla mnie po prostu nie ma wad - 11/10
@Srebrnobury
Jak jesteś słaby kretynie i nie potrafisz grać to po co wyżywać się na grze ? Jesteś takim idiotą że nawet nie ogarniasz mechaniki gry poza tym wszyscy jakoś mogą grać w tą grę i ją przechodzą. Więc jak widzisz tylko ty jesteś niezwykle słabą jednostką.
@Cre‹A›ToR
WTF, Prototype to casualowa super łatwa gra xD
Ile tu idiotów, wejdzie pacan i mówi że gra łatwa i bez problemu przeszedł ale obraził się na grę bo jest niesprawiedliwa. Serio debile myślicie że ktoś wam wierzy ?
Nie rozumiem jak ta gra w wersji PC mogła dostać tak wysoką ocenę. Przecież granie w to coś to czysta udręka wywołana odwaleniem przez twórców totalnej chałtury przy konwersji z konsoli. Wchodzisz do menu i zaczynasz się głowić jak zmienić opcje bo zatwierdzanie, cofanie itp jest opisane przyciskami z pada. Ok jest wiele gier które maja sterowanie przeniesione z pada konsolowego ale kurna w opcjach można sobie przypisać do jakich klawiszy konkretne przyciski takiego pada się odnoszą. Jak już dojdziesz doświadczalnie do tego że funkcja opisana jako A działa po naciśnięciu enter to uda ci się poustawiać wszystkie opcje na max co grze i tak nie pomoże bo dalej wygląda paskudnie. Gra wydana w 3 lata po Skyrim wygląda gorzej niż Oblivion z 2006r. Ale nic to zaczynam rozgrywkę. Filmik nudny jakiś babsztyl stary coś pier... gada o utraconych duszach, nic ciekawego. Tworzenie postaci.. Chciałem zagrać kobietą bo po co mam patrzec na męski tyłek na monitorze. Twarze dam do wyboru wygladają jak twarze zneiwieściałych 17 latków a nie kobiet i dwa razy sprawdzałem czy ja naprawde wybrałem płeć piękną czy mi przełączyło na chłopa. No nic to, idziemy dalej trafiam do jaskini która wydaje się być samouczkiem podstaw sterowania wszystko pięknie tylko wskazówki na kamieniach podają mi np wciśnij B + obrazek krzyżyka kierunkowego. Fajnie ale nie mam pojęcia co odpowiada za klawisz B. Ponad to co za tuman układał klawiszologie tak że żeby np coś podnieść trzeba oderwać rękę od WSAD i nacisnąć enter bo tam jest A itp itd jednym słowem ta gra w wersji PC zasługuje bo ja wiem na 3 może 4 na 10. W końcu jednak się uruchamia i działa, ale dawno nie widziałem tak fatalnej konwersji z konsoli na PC która w zasadzie uniemożliwia gre i krzyczy do nas z monitora jeśli chcesz w to grać kup sobie konsole albo pada. Nie zamierzam robić ani jednego ani drugiego bo pad to nic nie warty szrot wymyślony na potrzeby konsoli NES bo nie umieli zrobić nic lepszego.
Przygladając sie i czytając wasze opinie, zachwyty, rozgoryczenia i oceny sam postanowiłem ja ocenić po wcześniejszym przegraniu parunastu godzin. Nie, nie myślcie, że cisne juz 8-9 Bossa, a 19h przegranych do tej pory (wiem, jak na standardy i normy tej gry, to niewiele) spędziłem głownie na eksporacji i podziwianiu widoków, nie..., około pół dnia zeszło mi, aby zatłuc pierwszego poważnego przeciwnika w Lesie Poległych Tytanów( chyba? nie jestem pewny nazwy), robiłem sobie próby dawkując je po około godzinie czasu, bo więcej przez swój wkurw i frustrację nie bylem w stanie wytrzymać, dawałem sobie słowo, że już do niej nie wróce, odchodziłem od komputera, bo wyobrażałem sobie kolejną porażkę od której dzielił mnie jeden udany cios przeciwnika, dziesiątki śmierci pozniej, nie korzystając z poradników, metodą prób i błędów, zmianą broni, używanych kombinacji i obserwacją jego ataków pokonałem pierwszego trudnego przeciwnika i wiecie co, cały wkurw i frustracja zamieniły sie w miłośc do tej gry, zwróciła mi w tym momencie wszystkie godziny uznane wcześniej za zmarnowane. Zmierzam do tego, że ta gra uczy nas pokory, cierpliwości i szacunku do niej samej, nagradzając później wszystkie wysiłki i trudy, a tu z kolei zmierzam do tego, żeby sie nie zniechęcać i dać sie ponieść temu światu, bo warto! ;) moja osobista ocena, ani troche nie jest zawyżona i jeśli ktos dał sie ponieść tej unikalnej przygodzie, a wiem że takich ludzi jest mnóstwo, to tez uzna że ocena jest nawet za niska. Gra ponadczasowa, wyjątkowa, dająca satysfakcji przez ból i wytrwałość, polecam każdemu, absolutnie każdemu ;) Nie oceniając nikogo, ani komentarzy wystawionych wcześniej, najpierw sprawdźcie gre i dajcie jej pole do popisu, żeby ona tez mogła Wam je dać ;) Nie pisze o grafice, udźwiękowieniu i szczegółach, bo ta gra, mimo iż dla mnie również świetnie wygląda i brzmi, to nie stara sie tym zwrócić największej uwagi i to jest piękne, zachwyca tym, że oburzony dalej w nia brniesz, a n-ta śmierć jest tylko nauczką i wskazówką jak sie uporać w danym etapie gry. Rozpisałem się, ale zakończę pewną puentą, zwłaszcza dla tych którzy dopiero rozpoczynają i mogą się zrazić: Cierpliwości i konsekwencji, a poznacie jedno z najpiękniejszych doznań i przeżyć w elektronicznej rozgrywce. Słowo! ;)
Cóż mogę napisać o DS2 jako zwykły "każual"?
(może już nie taki każual, skoro ukończyłem Demon's i Dark Souls)
Otóż DS2 przynajmniej według mnie jest lepsza od DS1.
DS1 na moim pc się cieło, że prawie się grać nie dało, a DS2 - Cud, miód i orzeszki, prawie cały czas mam 50-60 fps. Gra się
ŚWIETNIE nawet z kombinacją klawiatura+myszka. Dobra robota From Software. Ode mnie mocna dziewiątka
I dlatego jest lepsze, bo się nie cięło? :D
DS2 to naprawdę dobra gra, po dodatkach nawet bardzo dobra, ale nie ma podjazdu do jedynki. Może dlatego że pierwsza część była czymś świeżym wtedy, ale jednak klimat, świat, postacie - to wszystko bije Dark Souls 2 na łeb tak czy siak. Jest kilka rzeczy które DS2 robi lepiej (multiplayer, optymalizacja, no i Majula dla mnie jest lepszym hubem niż Firelink Shrine) ale nie ma szans, że Drangleic jest lepsze od Lordran. Najmniejszych.
Po dłuższej przerwie wróciłem do gry, by skończyć ją na 8th podróży (ng7+), co jest najwyższym poziomem trudności. Nashandrę ubiłem, ale z podstawki zostały mi jeszcze Darklurker, Ancient Dragon i Aldia oraz bossowie z 3 części DLC, ale przy nich to się już trochę napociłem. Niestety, już chyba nikt nie gra w DS2, więc nie mam skąd przywołać pomocy, a NPC są trochę za słabi. Prawdopodobnie większość przerzuciła się na Scholara lub DS3. Na razie DLC zostawiam na później, a sam biorę się za DS3, gdzie właśnie kończę 6th podróż (ng5+)...
No dobra. Po ukończeniu jedynki pomyślałem o zagraniu w dwójkę. Mam nadzieję, że nie mam jeszcze pełnego obrazu tej gry, bo po kilku godzinach gry wiele rzeczy nie przypadło mi do gustu, czyli zupełnie odwrotnie jak było w pierwszym Dark Souls. Być może z czasem zmienię zdanie, ale na razie zauważyłem, że zmianom uległa mechanika walki. Pytam... Dlaczego?! Walka w DS1 była według mnie arcydziełem! Ta w dwójce póki co mi się nie spodobała, mimo, że wydaje się być na pierwszy rzut oka podobna. Kto to wymyślił, żeby silny atak wykonywało się dwoma kliknięciami, tak samo uderzenie tarczą... Przez to często było tak, że moja postać zrobiła coś, czego wcale robić nie chciałem.
Druga rzecz jaka kłuje mnie w oczy, to lokacje. W DS 1 miałem wrażenie, ze każdy cal mapy był starannie przemyślany. Tutaj mam czasem wrażenie, że ktoś szedł w ilość a nie w jakość.
Kolejną kwestią jest warstwa... fabularna? Mam wrażenie, że Dark Souls 2 próbuje mi tłumaczyć o co chodzi w tym świecie. Całość wydaje się być jakaś taka... logiczna. Bardzo to fajne w Skyrimie czy Wiedźminie, ale jak dla mnie cholernie nie pasuje do Dark Souls.
Na początku grania w DS1 zastanawiałem się, czy grać dalej ze względu na dość wysoki poziom trudności. Gra jednak była na tyle wciągająca i piękna, że nie mogłem odpuścić. W DS2 tego nie czuję. Nie wiem czy ją przejdę, bo nie powiedziałbym, że dobrze się przy niej bawię. Trochę jeszcze pogram i zobaczę czy coś się rozkręci.
Witam Gram juz kilka miesiecy w darka dwojke potrzebuje pomocy koledzy i kolezanki mam juz 76 LVL ale ginołem ostatnio często po dlugiej przerwie w ta gre i potrzebuje czlowieczenistwa kukłe najlepiej skonczyly mi sie a w Majuli nie ma juz do kupienia :( gdzie moge zdobyc pomocy ! gdzie jak i ile ? i czy jest jakis limit ?
Gra bardzo dobra, ale jest po prostu gorszą wersją jedynki. Odjęli pare rzeczy, które były w jedynce dobre i nie dodali nic w zamian. Ogólnie gra wciąż zachwyca, budową świata, pięknością lokacji, bardzo dużym wyborem ekwipunku itd itp Druga częśc jest dłuższa co też jest na plus. Soundtrack tak samo, bardzo dobry, trzyma poziom. Co było zatem złe? System uników byl lepszy w poprzedniej cześci, ktoś spowlonił animacje picia estusa, jest sporo bossów, ale większosć to bossowie którzy przywołują bossa, armie, która sprawia więcej trudnosci niż sam boss, albo są to normalnie przeciwnicy po prostu z dużym paskiem HP na dole xd Wciąż nie naprawili też hitboxów, które są momentami nawet gorsze niż w poprzedniczce. Fabuła w dwójce wciąż jest tak samo intrygująca i mroczna jak w poprzedniej części, ale nie powoduje takich emocji jak ta w jedynce, jest zwyczajnie słabsza, co idealnie wpasowuje sie w to, że jest to gorsza wersja dark soulsa 1. Grę przeszedłem raz, all bosses i w przeciwieństwie do tego jak skończylem jedynke setki razy, do dwójki nie chce mi sie wracać. Jest po prostu gorsza. Jednak gdyby nie patrzeć tak przez pryzmat tej wspaniałej pierwszej cześci, jest to gra świetna, tak jak pierwowzór ma rownież wielu świetnych bossów chociażby Fume Knight, Sir Alonne. Fajnie że dodali odrazu możliwość teleportowania się między każdym zapalonym ogniskiem. Grało mi się przyjemnie, aczkolwiek nie czuje takiej chęci aby grę przejść jeszcze raz, na wyższych poziomach trudności, jak to miało miejsce w jedynce. Podsumowując, gra jest wciąż świetna, ale było za mało ulepszeń w stosunku do jedynki, a za dużo "pogroszeń", dlatego gra jest jaka jest, bo jest rozczorowująca,po takiej jedynce chciałoby sie czegoś lepszego, co trudno osiągnąć i tak naprawde chyba nie ma w tym nic dziwnego że Dark Souls II trochę nie wypalił jako kontynuacja. Mimo wszystko, grę polecam, wciąż dostarcza ogromnej satysfakcji po ukończeniu i niesamowitej przygody w świecie Drangleic.
Jedna z najlepszych gier w jakie grałem. Świetny klimat i design lokacji (chociaż od pewnego momentu są zauważalnie słabsze, ale jest to kropla w morzu). Moim zdanie lepsza i łatwiejsza od trójki. Lepsza ze względu na klimat. Łatwiejsza bo tarcza daje olbrzymią przewagę a i sama gra jest wolniejsza.
Przechodzę właśnie dwójkę (postać ok 100lvl) i mam dylemat, czym zakląć broń? Na razie używam long sworda +7 przy statach sila 3x/dex 20. Optymalnie będzie dać +10, czy może jednak czymś zakląć?
Dwójka wydaje się sporo łatwiejsza od jedynki albo po prostu tak mi się wydaje, bo w 1 uczyłem się mechaniki. Natomiast nie rozumiem, narzekań na grafikę, DS2 nawet dzisiaj wygląda świetnie. Szczególnie po małej zabawie z Reshade.
Za pierwszym razem - na premierę było spoko bo w sumie sie wszystko odkrywało. Ale gra niestety jest beznadziejna w porównaniu do DS1 i DS3 tak bardzo że aż sie nie chce wracać....
Fajne lokacje to dopiero średni Iron Keep i Dragon Aerie... na ponad 30 lokacji fajne są dwie....... dwie. Reszta to niestety poziom Demon Ruins z DS1.
Zimowe DLC niby poprawia sytuację no ale kurde. W DS1 każda lokacja była świetna, w DS3 też sie postarali. Dwójka niestety po czasie okazuje sie być grą bez pomysłu.
Jasne - technikalia są lepsze niż DS1... ale niestety.
Witam mam szybkie pytanko :) Czy DSII jest zbudowane tak jak jedynka ? Chodzi mi o to czy mapa to jeden wielki labirynt i z każdego miejsca można dojść wszędzie czy jest jak w DSIII i przechodzimy płynnie z lokacji do lokacji i nie trzeba nigdzie kluczyć ? Bo jeśli jest jak w jedynce to ja podziękuję. Nie będę dosłownie co chwile zaglądał do poradnika żeby zrobić dwa kroki...
jeśli z pierwszego ogniska (firelink) mogę iść do lokacji na lvl 5 i 80 to szczerze w dupie mam czy mapa jest dziełem czy nie, walka ma być trudna nie nawigacja, ale fanatycy oczywiście pochwalą wszystko w DS...
Gra jest rewelacyjna
+Poziom trudności
+Muzyka
+Walka
+Mroczny klimat
+Rozwój postaci
+Długość rozgrywki tak na 35h (że wszystkimi bossami w pojedynkę)
+Duża gama Bossów do ubicia
-Ale niestety większość na jedno kopyto, mało wymagający i średnio ciekawi
-Ogromny minus za NAMIERZANIE to jest MASAKRA, przy większości wrogów kamera szaleje jak opętana, gdybym nie pokochał Soulsow to pewnie dałbym przez to maks 7/10 a tak daję 9/10:D
Grę ukończyłem jakiś czas temu natomiast oceniam dopiero teraz.
Ciut słabsza od pierwszej czy trzeciej części ale to nadal niesamowicie zaprojektowana gra. Najlepszy system walki + niesamowity klimat. Świetna oprawa audiowizualna. Według mnie pozycja obowiązkowa dla każdego fana nie tylko gier soulslike ale ogólnie gier video.
Dla mnie najlepsza część serii DS, jednocześnie pierwsza część jest dla mnie najsłabsza :D. Handluj z tym :d
Kiedyś krytykowałem Dark souls 2 za wiele rzeczy choć to co czyniło Jedynkę świetną i świeżą w świecie gier(Mówię to z mojej perspektywy bo nie grałem w Demon souls bo nie miałem ps3) było jak należy i dałem 5/10 nie wiem czemu.
Ale po przejściu Dark souls 3 zacząłem doceniać dwójkę w wersji Scholar of the first sin i dwójka wskoczyła do mojej dziesiątki gier z 2014 (bo to tak swoją drogą gra z tego roku) i drugi mój ulubiony Souls z trylogii choć mam sporo zarzutów do Bossów i Lokacji że trafi się ładna lokacja a w niej słaby boss albo odwrotnie zła lokacja i dobry boss lub inaczej że boss i lokacja są świetne albo słabe.
Tak czy siak gra przeprosiłem się z grom i z oceny 5/10 podwyższyłem do 9/10 może nie jest to perfecto sequel ale mam sporo myłych wspomnień z dwójką.
Ależ to był zawód po jedynce, pamiętam do dziś. Płaski leveldesign, prawie sami humanoidalni bossowie, i ogólne zepsucie klimatu Dark Souls.. Ostrzyłem widły i zapalałem pochodnie. Dziś oceniam ją zupełnie inaczej. Owszem, leveldesign jest nadal płaski, (ale o wiele lepszy w dodatkach), bossowie tacy sobie i padają jak muchy, nie to co w jedynce i trójce, ale z biegiem lat bardzo doceniłem tą część. Ma swoją unikalną atmosferę, przepiękną Majulę nad brzegiem morza z hipnotyczną muzyką, a nawet jakiś swoisty humor, którego brakowało w innych częściach (jedynie rycerz cebula ratował w nich sytuacje). No i oferuje nadal tak samo wyśmienite, soulsowe doświadczenie w świecie pełnym tajemnic i dziwacznych stworów. Tanimura, możesz nie chować się w cieniu Miyazakiego.
W porównaniu do Demon Souls i Dark Souls słaba od samego początku. Beznadziejny pomysł ze znikaniem przeciwników bo jakimś czasie. Płaski level design.Widać że reżyser się zmienił.
Gra z 2014 ale prezentuje się jakby wyszła w 2009. Aż się nie chce wierzyć że za rok wyjdzie perfekcyjny Bloodborne. Niestety odbiłem się od tej gry, ale sam sobie jestem winien, bo usiadłem do niej po przejściu DS3
W Dark Souls 2 zagrałem pierwszy raz i skończyłem niedawno w 2022, po DS3 NG+7, Sekiro NG+4, Elden Ring NG+8 i kawałku DS1. W moim osobistym rankingu gier FS to 10/10 i drugie miejsce o włos za Elden Ring, też 10/10. Wyjątkowa perełka. Klimat, miodność, artstyle, świat, gameplay, lokacje, logika, mechanika pomimo powolności, buildy, spokojni lajtowi bossowie - super niezapomniane wrażenie. Gra ma to coś, czego nie ma początek DS1 (pierwsze 30h), nie ma DS3 9/10 i Sekiro 9/10, pomimo ich większego zaawansowania technicznego i lepszych systemów walki.
Bardzo dobra polecam walić nie w ściane tylko w biórko. Gra dzięki której dostsje PTSD po usłyszeniu Rycerz Oparów.
Witam. U którego kowala w ds2 można wzmocnić swoją broń migoczącym tytanitem na +11? Próbowałem to zrobić na kilku broniach i nie było takiej możliwości.
W sumie gdyby nie to, jak From Software spierdzieliło w tej części sterowanie kamerą, bo deadzone'y analogów to jakiś nieśmieszny żart (dosłownie jakbym sterował strzałkami), to oceniłbym ją prawie tak samo wysoko jak jedynkę. A sama gra szczerze mówiąc łatwiejsza od DS1 czy Bloodborne, bossowie banalni z paroma wyjątkami. Szkoda, że nie ma takiej interlokacyjności i wszystko sprowadza się do szybkiej podróży.