Najciekawsze materiały do: Legend of Grimrock
Legend of Grimrock - The MASTER Key v.2012c
modrozmiar pliku: 194 MB
The MASTER Key to fanowska mini kampania do RPG-a Legend of Grimrock, której autorem jest Pandafox. Mod został zainspirowany startymi dungeon crawlerami pokroju Dungeon Master. Twórca nie zawracał więc sobie głowy rozbudowaną warstwą fabularną....
- Legend of Grimrock - mod The Mine of Malan Vael v.1.4 - 75,3 MB
- Legend of Grimrock - mod Back into the Dungeon v.2.2 - 95,2 MB
- Legend of Grimrock - mod Shadows of Grim Moon v.1.2.2 - 857,1 KB
- Legend of Grimrock - mod The Reeking Depth v.2.0.5 - 11,6 KB
- Legend of Grimrock - mod The Blue Monastery v.1.1 - 161,7 MB
Legend of Grimrock - poradnik do gry
poradnik do gry4 maja 2012
Poradnik do gry Legend of Grimrock to solucja wsparta opisami sekretów takich jak kryształy życia (Crystals of Life) czy żelazne drzwi (Iron Doors). Poradnik bazuje na mapach, na których wprowadzone zostały wszelkie niezbędne i szczegółowe oznaczenia.
RPG-owy powrót do przeszłości - recenzja gry Legend of Grimrock
recenzja gry4 kwietnia 2012
Światowa premiera 11 kwietnia 2012. Finowie ze studia Almost Human przygotowali grę RPG w stylu, którego nie powstydziliby się twórcy serii Eye of the Beholder i kultowego Stonekeepa. Czy ich debiutanckie dzieło jest w stanie przykuć do monitora miłośników gatunku wychowanych na Wiedźminie?
Legend of Grimrock – uznany dungeon crawler wreszcie na iPadzie
wiadomość7 maja 2015
Po wielu latach produkcji zadebiutowała wreszcie mobilna wersja Legend of Grimrock, czyli wyśmienitego pecetowego RPG-a, odwołującego się do klasycznych dungeon crawlerów, takich jak Dungeon Master czy Eye of Beholder.
Legend of Grimrock – pierwszy filmik z mobilnej wersji gry
wiadomość11 lutego 2015
Studio Almost Human wypuściło pierwszy materiał video pokazujący konwersję dungeon crawlera Legend of Grimrock na iPada.
Interakcja z NPC-ami czyli "odgrywanie roli” w cRPG-ach
wiadomość27 października 2014
Zastanawialiście się kiedyś w jaki sposób "odgrywa się role" w komputerowych RPG-ach? Na czym polega interakcja z postaciami niezależnymi i towarzyszami z drużyny?
- Legend of Grimrock sprzedany w ponad 900 tysiącach egzemplarzy 2014.10.03
- Legend of Grimrock – mobilna wersja dungeon crawlera coraz bliżej 2014.08.22
- Legend of Grimrock II na pierwszym screenie 2013.03.26
- Oszczędź 80%, kupując jednocześnie 5 gier dostępnych w promocji GOG.com 2013.03.13
- Legend of Grimrock II zapowiedziane 2013.02.21
- Flesz (18 stycznia 2013) – LEGO City Undercover, Warface, next-geny 2013.01.18
- Najlepsze modyfikacje (18/01/2013) - Silent Hill: The Pledge, Battlefield Gothic i mody Black Mesa 2013.01.18
Legend of Grimrock - Escape from Dragon Mountain (Free game)
grarozmiar pliku: 10,4 MB
Escape from Dragon Mountain to darmowe RPG typu dungeon crawler. W grze kierujemy drużyna, która musi uciec z pełnych potworów i pułapek podziemi.
Prosto z indie #4 - emocjonalna walka o przetrwanie
artykuł7 kwietnia 2012
Kwiecień to prawdziwy raj dla fanów gier niezależnych, pojawią się takie tytuły jak Legend of Grimrock, Fez, Botanicula oraz A Valley Without Wind. Ponadto w Prosto z indie zapowiedzi najciekawszych i newsy ze świata „indyków”.
Słyszę dużo głosów iż gra nie spodoba się młodym osobom. Bzdura, mam 21 ( może nie młody ale dinozaurem nie jestem ^^ ) lat a gra niesamowicie przypadła mi do gustu, świetny klimat, bardzo klimatyczna grafika, masa zagadek. Polecam.
Witam i prosze o pomoc. Na jakim poziomie wypada znac jezyk angielski, zeby w miare bezproblemowo cieszyc sie z rozgrywki? Chcialbym skorzystac z okazji na STEAMie i zaopatrzyc sie w te gre.
@verify - dzieki za pomoc. od razu wczoraj kupilem i jestem bardzo zadowolony. troche sie balem, ze gdzies jakies ksiegi beda, ktorych nie zrozumiem, a tu wszystko jak na tacy. a gra - miod. az mi sie moj ukochany C64 przypomnial. Amigi niestety nigdy nie mialem, wiec sila rzeczy ominalem dungeon crawlery, ale w Bajtku i TS zawsze o nich czytalem. no i teraz jest szansa to nadrobic. licze na wiecej takich tytulow.
a co do gry - rzucilem wczoraj wszystjkie obowiazki i doszedlem do poziomu czwartego. rozgrywka jest genialna. zaluje, ze nie wlaczylem od poczatku trybu oldschool, bo z mapy nie korzystam. chociaz moze pozniej bedzie potrzebna. jak na razie to zadanie z teleportami zajelo mi troche czasu. no i wybilem zielone gluty (osobne wejscie na czwarty poziom), za co tez dostalem aczika.
dobra, robie termos kawy i wracam do gry. dzieki jeszcze raz! :-)
P.S. zaraz na poczatku nie rozumialem, jak sie walczy, wiec pierwszego slimaka zabilem rzucajac w niego wszystkimi przedmiotami i zbierajac je z podlogi :)
@PostScript: jeśli wciągnęły cię klimaty tej gry, to zawsze do AMIGI możesz powrócić ;-) (emulator WinUAE się kłania).
Grzechem byłoby pominąć dwie pierwsze części THE EYE OF THE BEHOLDER (wyszły chyba nawet wersje AGA z nieoficjalnym spolszczeniem), czy BLACK CRYPT. A na okrasę dodam nieśmiertelne LANDS OF LORE: THE THRONE OF CHAOS na PC!
Zaryzykuj = satysfakcja gwarantowana.
@radonix - dziekuje za polecenie. Nie wiedzialem, ze WinUAE jest jeszcze rozwijany. Ja bawilem sie nim ostatnio w 2001 roku :) Przeczytalem caly ten watek na forum i wypisalem wszystkie tytuly tu wymienione. Bede sprawdzal po kolei.
A poki co w LoG jestem na 10 levelu. Genialna gra, chociaz przy checkered room musialem skorzystac z solucji, bo to bylo ponad moje sily. Nie wiem, ile skarbow powinienem miec na tym etapie gry? Na razie mam 3/7. Nie bardzo chce mi sie wracac.
@PostScript:
jeśli chciałbyś trochę uprościć cały temat WinUAE, to polecam czeską stronę http://hobring.esero.net/
i nakładkę na ten emulator komputera AMIGA, czyli HWA (obecna wersja dla Windows to 2.38)
Zerknij tam = to kopalnia złota :-)
Mistrzostwo świata. Takiego flashbacka nie mialem nawet jak wychodzil remake Monkey Island. Jeśli grales w Dungeon Master albo serię Eye of the Beholder to zdecydowanie cos dla ciebie. Jak dla mnie 10/10
Gra jest bardzo dobra, choć nadal nieco brakuje jej do takich perełek jak Black Crypt, Eye of the Beholder czy wreszcie mało znany, ale najlepszy w gatunku Evil's Doom. Zagadki są i są niezłe, nie trzeba się natrudzić aż tyle co kiedyś, ale nadal trzeba i samodzielne myślenie jest wymagane - to to czego brakuje obecnym grom w stylu Elders Scrolls, które choć bardzo lubię, ranią mnie tym, że są przeznaczone dla kompletnych idiotów (bo nawet nie czytając dialogów a biegając za strzałką przejdziemy grę). Tutaj nieco pokombinować trzeba. Mogłoby być więcej rodzajów potworów i bardziej zróżnicowane labirynty, ale gra posiada dodany edytor i już oprócz standardowego lochu możemy ściągnąć fanowskie, a i twórcy ponoć pracują nad drugą kampanią. Tymczasem osobom, które pograły i polubiły polecam nadrobienie klasycznych gier gatunku (oprócz w/w warto zainteresować się Dungeon Masterem II). Ponieważ ich odpalanie na pececie może być kłopotliwe, z pomocą przyjdzie strona thecompany.pl z której możemy pobrać gotowe do gry pliki exe, klikamy dwa razy i już możemy grać bez zbędnej rozterki nad konfiguracją emulatora (menu wywołuje się f12). Polecam szczególnie Evil's Doom, tam oprócz labiryntu mamy i ścieżkę fabularną, odwiedzimy karczmę, pogadamy z barmanem, wykupimy dodatkowe runy do rzucania czarów, czy zwerbujemy ludzi do walki.
wżyciu nie grałem w taki rodzaj gry ciekawa jaka będzie dwójka
@ashanazai niska ocena bo gimby minusują. Sam widziałem już parę komentarzy na youtube co do jednyki jak i Grimrocka 2, że gra: "Co to za syf", "nuda", "gunwo".
Kupiłem i nie żałuję. Gra wciąga od pierwszych chwil. Walka, odkrywanie znajdziek (a tych jest wiele) potrafią dać radochę. Gorzej jest z zagadkami - przy niektórych trzeba pogłówkować i obserwować co się dzieje wokół (albo nasłuchiwać, gdzie się coś otworzyło) i czasami można się zaciąć. Jednak gra jest świetna i choć dopiero jestem na poziomie 6, to jestem pewien, że tak szybko jej nie skończę, bo to fantastyczna przygoda. Polecam.
Ocena czytelników : 6.1 - przecież ta gra jest świetna... Grało się naprawdę dobrze. Satysfakcjonująca walka, zagadki - jedne łatwiejsze, inne trudniejsze, ale wszystkie na poziomie. Na pewno jeszcze do niej powrócę i przejdę Torumem.
@drenz -> Zgadzam się z Tobą. Takich gry jak Legend of Grimrock są przecież niewiele. Dam ocena 8.5 dla grze. 0.5 punkt mniej, bo LoG II jest lepszy i bogatszy od LoG. :)
@ashanazai -> Nic dziwnego, bo ta gra wymaga dużo myślenia i cierpliwości. Niska ocena to od "dzieci", co wolą gry pełno emocjonalne walki i dużo efektów takich jak Dragon Age Inkwizycja. Czysta ignorancja lub inny gust. Taka jest prawda. Nie przejmuj się o tym i wystarczy, że LoG ma sporo fanów i to niemało.
Gry RPG takich jak Legend of Grimrock lub Baldur's Gate są raczej dla cierpliwych odbiorców, co lubią dużo myśleć i czytać.
Jak kogoś kręcą takie klimaty w stylu Eye of the Beholder i Might and Magic to niech obczai grę The Quest.
Jak można tę grę nazywać RPG, skoro raz, że nie odgrywamy tu żadnych ról, a dwa że rozwój postaci prawie nie istnieje?
Coś naprawdę zajebistego , gra jest dla mnie w niektórych momentach trudna można nawet powiedzieć że wkurzająca :) czasami stanę w którymś miejscu i nie wiem co zrobić, ale ogólnie gra jest warta polecenia
W końcu zabrałem się za części pierwszą! Może nie jest tak zróżnicowana jak druga, ale trzeba przyznać, że jest to kawał dobrego dungeon crowlera. Delektowałem się rozgrywką przez pełne trzy dni, odblokowując w tym czasie prawie wszystkie archivementy (z wyjątkiem Doin' It Old School). Teraz się zastanawiam czy drugą cześć również nie przejść pod kątem "archivów", czy może przetestować mody dostępne na steam-ie. Ponieważ gra dała mi dużo satysfakcji z jej ukończenia wystawiam prawie maksymalną ocenę.
W końcu zagrałem i co tu dużo mówić, bomba, skoro tak mi się podoba gra, gdzie każda mapa wygląda prawie tak samo, to znaczy, że musi być piekielnie dobra.
Ale ciekaw jestem jak oceniacie poziom trudności na normalu? Wg mnie jest coś podejrzanie za łatwo, dotarłem do 5 poziomu i jeśli ginąłem, to dlatego, że klawisze mi się pochrzaniły i wpadłem wprost na wroga zamiast uciec. W każdej chwili można bez problemu wrócić się do najbliższego kryształu, nawet odpoczywać nie trzeba. Mam tylko nadzieję, że zarcia nie zabraknie, bo dosyć sporo zużywam.
Witam mam pytanie o ładunki broni np. w ognistym mieczu, możne je jakoś uzupełnić ?
Pierwszy dungeon crawler w którego zagrałem i naprawdę mi się podobało. Zagadki na poziomie, miałem dużą satysfakcję gdy sam je rozwiązywałem (zdarzyło się, że chyba 3 musiałem rozwiązać za pomocą solucji bo już mi szkoda czasu było) ale wszystkiego na 100% nie zrobiłem ponieważ nie należę do tej grupy zboczeńców co maxują wszystko :-P
Tak w ogóle, to byłem w szoku gdy zobaczyłem iż na wysokim poziomie trudności nie ma mini mapy a twórcy ostrzegają żeby uzbroić się w ołówek i kartkę w kratki żeby rysować sobie poziomy i nie zgubić się w lochach :O Szacun dla starych wyjadaczy którzy pykali w tego typu gierki na starych amigach i tym podobnych przechodząc grę w taki właśnie sposób.
Jeden z lepszych dungeon-crawler na rynku według mnie . Pierwsza sprawa przyzwoita dla oka grafika , muzyka wpadająca w ucho , grywalność , klimat , mnogość zagadek , długość gry , zdobywanie doświadczenia , zestawy pancerzy , różne skile i perki , masa różnych przeciwników w tym bossów . Świetna produkcja naprawdę polecam wszystkim . Potraktujcie moją serię jako swoisty poradnik dla tych którzy utknęli w lochach i zapraszam . https://www.youtube.com/watch?v=e7hf-En487A&list=PLVYHO_RNJKKihImNQfbR49Hsy15tJKmHA&index=2&t=0s
Za*ebista gra. Szkoda że nie ma więcej takich. Najlepszy klimat zaczyna się jednak jak już zejdziemy do drugiego rodzaju podziemi. Trudność zagadek imo w znacznej mierze polega na "znalezieniu wszystkiego co potrzeba" i spostrzegawczości aniżeli na samym myśleniu bo jak już miałem wszystko co potrzebne do zagadki, to jej rozwiązanie to była tylko formalność ;). Dwójka za to to istny majstersztyk. Gdybym ukończył pierwszą część przed poznaniem drugiej to wystawiłbym spokojnie 9, ale wtedy zabrakłoby skali do oceny LoG 2 ;). Polecam i pozdrawiam.
Zasadnicza wada.
Walka w czasie rzeczywistym, a nie w turach. Nie idzie się połapać.
Druga wada:
Mana i hp regenerują się z czasem.
W tego typu grach wolę jednak system turowy, jak było w pierwszych Might Magic.
Dlatego nie zagram.
Oprócz tego, pierwsze wrażenie super.
Ambient w lochu daje klimat.
I jeszcze to intuicyjne sterowanie.
czy możecie polecić jeszcze jakieś dobre Dungeon Crawlery, prócz tego 1 i 2 oraz Arx Fatalis? W Arx jak nie graliście to polecam, dobrze idzie z modami graficznymi i polonizacją.