Triternion
Słoweńskie studio deweloperskie, którego siedziba mieści się w Ljubljanie. Debiutanckim dziełem zespołu Triternion była sieciowa gra akcji pod tytułem Mordhau.
Historia
Korzenie studia sięgają 2014 roku, kiedy to Marko Grgurovič, doświadczony gracz Chivalry: Medieval Warfare, postanowił przystąpić do pracy nad własną produkcją tego typu. Deweloper nawiązał współpracę z innymi twórcą, a następnie obaj zaczęli przygotowywać swoje debiutanckie dzieło, noszące kodową nazwę Project Slasher.
Po dwóch latach pracy autorzy zdecydowali się wyrzucić cały projekt do kosza i opracować go od nowa. W kolejnych miesiącach dołączyli do nich inni programiści, a także graficy, animatorzy i projektanci z całego świata; ponadto po drodze deweloperzy porzucili technologię Unity na rzecz silnika Unreal Engine, a także nadali swemu dziełu ostateczne miano – Mordhau.
W 2017 roku zespół wypłynął na szerokie wody i nie tylko oficjalnie zaistniał na branżowej mapie jako Triternion, lecz również zorganizował zbiórkę funduszy na platformie Kickstarter. Kampania crowdfundingowa okazała się wielkim sukcesem; dość powiedzieć, że jej cel udało się zrealizować w ciągu pierwszych 24 godzin.
Mordhau, będące sieciową grą akcji, pozwalającą nam wcielić się w średniowiecznych rycerzy i wziąć udział w multiplayerowych bitwach, zadebiutował na komputerach osobistych w kwietniu 2019 roku. Produkcja odniosła sukces artystyczny; na platformie Steam mogła pochwalić się „bardzo pozytywnymi” recenzjami, z kolei według serwisu Metacritic, średnia ocen przyznanych jej przez branżowe media wynosiła 81/100. W czerwcu 2019 roku deweloperzy pochwalili się, że ich dzieło znalazło już ponad milion nabywców na całym świecie. Kując żelazo póki gorące, autorzy przystąpili do pracy nad konsolowymi wersjami swego hitu.
Wszystko to sprawiło, że ekipa Triternion zyskała globalną rozpoznawalność. Zespół został zauważony przez chińską firmę Tencent, która we wrześniu 2022 roku nabyła mniejszościowy pakiet udziałów w studiu.