Thing Trunk
Firma polski producent wydawca
Facebook: https://www.facebook.com/ThingTrunk
Niezależne polskie studio deweloperskie z siedzibą w Warszawie. Firma koncentruje się na tworzeniu produkcji odwołujących się do kultowych klasyków. Ich debiutancki projekt, czyli gra Book of Demons, zadebiutował na komputerach osobistych w grudniu 2018 roku.
Historia
Return 2 Games
Studio Thing Trunk zostało założone we wrześniu 2012 roku przez Macieja Biedrzyckiego, Konstantego Kalickiego i Filipa Starzyńskiego. U podstaw działalności firmy leżała idea „Return 2 Games”, którą studio zaprezentowało światu trzy lata później.
Ekipa zamierzała stworzyć serię siedmiu tytułów odwołujących się do kultowych produkcji z lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Akcja każdej z nich miała toczyć się w uniwersum znanym jako Paperverse (w którym wszystko jest stworzone z papieru), a oprócz czerpania garściami z klasyków ich mechanika miała być wzbogacona o elementy zapożyczone z karcianek. Na potrzeby swoich projektów studio stworzyło autorski silnik graficzny, zwany CUG.
Book of Demons
Pierwszą grą spod szyldu „Return 2 Games” było Book of Demons, czyli klasyczny hack'n'slash przywodzący na myśl dwie pierwsze odsłony cyklu Diablo. Tytuł zadebiutował we Wczesnym dostępie na Steamie w lipcu 2016 roku, a ponad dwa lata później do sprzedaży trafiła jego pełna wersja. W kolejnych latach Book of Demons trafiło na inne platformy – najpierw na urządzenia mobilne z systemem iOS, a później na konsole.
Book of Aliens i Hellcard
W międzyczasie autorzy pracowali nad innymi projektami. Pierwszym z nich było Book of Aliens, czyli strategia turowa będąca hołdem dla kultowego UFO: Enemy Unknown. Nim jednak ta produkcja trafiła na sklepowe półki, na platformie Steam pojawiło się inne dzieło Thing Trunk. Mowa o Hellcard, czyli hybrydzie roguelike’a i karcianki, która początkowo powstawała jako dodatkowy tryb do Book of Demons, jednak z czasem rozrosła się na tyle, że postanowiono uczynić z niej osobną pozycję.
Hellcard zadebiutował we Wczesnym dostępie na Steamie w lutym 2023 roku i doczekał się „bardzo pozytywnych” recenzji od graczy. Jego pełna wersja ukazała się natomiast 1 lutego 2024 roku, w okolicach premiery przyciągając ponad 2000 osób bawiących się jednocześnie, co czyniło go największą premierą w dorobku studia. W sierpniu 2024 roku, kiedy to zadebiutowało DLC Bruja, the Blood Witch, rekord został poprawiony i wynosił 5600 równoczesnych graczy.
Zmiany i plany na przyszłość
Na początku 2025 roku studio Thing Trunk podzieliło się z graczami informacjami zza kulis i planami na przyszłość. Firma miała za sobą restrukturyzację, a także nawiązanie współpracy z enigmatycznym wydawcą, której owocem miał być nieujawniony wówczas projekt oparty na silniku Unreal Engine 5. Technologia ta miała przy tym zostać zaimplementowana do wszystkich przyszłych dzieł studia.
Nieco mniej optymistyczne wieści dotyczyły Book of Aliens, bowiem ze względu na problemy ze znalezieniem inwestora, produkcja ta została odsunięta na boczny tor. Niemniej wciąż pracował nad nią mały zespół, toteż nikt nie mówił o jej anulowaniu.