The Station
Szwedzkie studio deweloperskie z siedzibą w Karlshamn, które od końca 2020 roku należy do grupy Thunderful Development. W grudniu 2023 roku zespół dostarczył swój pierwszy duży projekt, czyli strategię ekonomiczną typu city builder, zatytułowaną SteamWorld Build.
Historia
Skromne początki
Korzenie studia The Station sięgają 2006 roku, kiedy to w szwedzkim Karlshamn powstała firma Tarsier Studios. W 2008 roku zespół rozpoczął współpracę z ekipą Media Molecule, której owocem były przede wszystkim rozmaite dodatki kosmetyczne do gier spod szyldu LittleBigPlanet. Kooperacja układała się na tyle pomyślnie, że Tarsier Studios mogło rozwinąć skrzydła i w 2010 roku otworzyć swoje drugie biuro – w Malmö. W 2013 roku biuro w Karlshamn zostało nabyte przez Mattiasa Nygrena – dyrektora generalnego i producenta wykonawczego w Tarsier Studios, a następnie przekształcone w odrębny byt, czyli The Station.
Na przestrzeni kolejnych lat The Station podążało wytyczoną wcześniej ścieżką i kontynuowało tworzenie dodatkowych treści dla gier z serii LittleBigPlanet, współpracując przy tym nie tylko z Media Molecule, lecz również między innymi z Sumo Digital. Niemniej, ekipa miała apetyt na więcej.
Pierwsze autorskie projekty
W 2018 roku The Station wypuściło swoją pierwszą grę wideo. Mowa o pierwszoosobowej strzelance pod tytułem Sniper Extinction, która trafiła na urządzenia mobilne. Choć był to projekt dość niewielkiego kalibru, pozwolił omawianej ekipie nabrać wiatru w żagle.
W listopadzie 2020 roku studio The Station zostało nabyte przez grupę Thunderful. Pod skrzydłami nowego właściciela zespół mógł przygotować swoje pierwsze duże dzieło. Mowa o zapowiedzianej w styczniu 2023 roku grze SteamWorld Build, czyli strategii ekonomicznej typu city builder, osadzonej w charakterystycznym, steampunkowym uniwersum SteamWorld. Produkcja zadebiutowała 1 grudnia 2023 roku na komputerach osobistych i konsolach, a jej pierwsze recenzje wskazywały na to, że zespół podołał zadaniu i dostarczył całkiem udany tytuł. Jeszcze przed premierą tej produkcji, według serwisu Metacritic, średnia ocen przyznanych jej przez branżowe media mieściła się w przedziale 73-85/100; w serwisie OpenCritic wynosiła ona natomiast 78/100.