The Brotherhood
Niezależne studio deweloperskie z Republiki Południowej Afryki, którego siedziba mieści się w Kapsztadzie. Firma tworzy gry przeznaczone na komputery osobiste i konsole, a specjalizuje się w przygodówkach.
Historia The Brotherhood
Początek działalności i Stasis
Studio The Brotherhood zostało założone w 2015 roku przez braci Nicolasa i Christophera Bischoffów. Pracę nad swoim debiutanckim projektem zespół rozpoczął jednak znacznie wcześniej. Dzięki temu jeszcze w tym samym roku światło dzienne ujrzała opracowana przez niego gra Stasis. Mowa o przygodówce science fiction, w której trafialiśmy do opuszczonego ośrodka badawczego i próbowaliśmy odkryć jego tajemnice.
Stasis sprzedało się na tyle dobrze, że zachęceni jego sukcesem twórcy postanowili rozbudować je o samodzielny (i darmowy) dodatek zatytułowany Cayne, który trafił na platformę Steam w styczniu 2017 roku. Tym razem autorzy pozwolili nam się wcielić w ciężarną kobietę imieniem Hadle, która po przebudzeniu placówki medycznej musiała zrobić wszystko, co w jej mocy, by nie odebrano jej dziecka.
Beautiful Desolation
Zapowiedzi Cayne towarzyszyło ujawnienie drugiej pełnoprawnej produkcji sygnowanej logo The Brotherhood, czyli Beautiful Desolation. Musiało jednak minąć niemal trzy i pół roku, nim ta pozycja pojawiła się na komputerach osobistych. Tym razem autorzy zabrali nas w podróż do postapokaliptycznej Afryki, którą przemierzaliśmy, kontrolując doktora Marka Leslie'ego i jego czworonożnego robota imieniem Pooch. Co ciekawe, nad projektem świata przedstawionego czuwał słynny Brian Fargo.
Beautiful Desolation zadebiutowało 26 lutego 2020 roku, a już 1 marca autorzy wystosowali apel do piratów, by ci w jakikolwiek sposób wsparli ich działania. Z szacunków studia wynikało bowiem, że wystarczyły trzy dni, by jego dzieło zostało nielegalnie pobrane ponad pięćdziesiąt tysięcy razy. W maju 2021 roku gra zawitała również na PlayStation 4 oraz Nintendo Switch.
Stasis: Bone Totem
Na trzecią dużą produkcję opisywanego studia trzeba było zaczekać do maja 2023 roku. Stasis: Bone Totem było drugą częścią serii zapoczątkowanej przez debiutancki projekt The Brotherhood, jednak opowiadało odrębną historię, zmuszając graczy do walki z koszmarami na starej platformie wiertniczej. Tytuł zadebiutował na komputerach osobistych, jednak po niespełna roku pojawił się również na konsolach.
Animal Use Protocol
Pod koniec października 2024 roku studio The Brotherhood zapowiedziało swoje czwarte duże dzieło. Twórcy pozostali w klimatach horroru, jednak w przeciwieństwie do ich wcześniejszych projektów, w których akcję oglądaliśmy w widoku izometrycznym, tym razem zdecydowali się na ukazanie wydarzeń z perspektywy pierwszej osoby. W Animal Use Protocol mieliśmy wcielić się w inteligentnego szympansa próbującego uciec ze zniszczonego laboratorium, gdzie przeprowadzano eksperymenty na zwierzętach. Sprawę miał komplikować fakt, że tropem protagonisty podążało przerażające monstrum.
Co ciekawe, twórcy zdecydowali się na dość wczesną zapowiedź Animal Use Protocol. Premierę tego tytułu planowano bowiem na drugą połowę 2026 roku.