Rockfish Games
Niezależne niemieckie studio deweloperskie z siedzibą w Hamburgu. Rockfish Games tworzy gry przeznaczone na komputery osobiste i konsole, a rozpoznawalność na całym świecie przyniosła temu zespołowi ciepło przyjęta seria Everspace.
Historia
Dzieje Rockfish Games rozpoczynają się w 2014 roku, kiedy to po odejściu z przejętego przez firmę Koch Media zespołu Fishlabs jego dwaj założyciele – Michael Schade oraz Christian Lohr – postanowili założyć jeszcze jedno studio deweloperskie. Rockfish Games miało funkcjonować jako w pełni niezależna ekipa i koncentrować się na tworzeniu wysokiej jakości gier wideo, działających w oparciu o technologię Unreal Engine.
Kosmiczna przygoda
Twórcy szybko zakasali rękawy, toteż już w 2015 roku mogli pokazać światu swoje debiutanckie dzieło. Mowa o grze Everspace, czyli kosmicznej strzelance z elementami roguelike’a. Zorganizowana przez twórców w sierpniu 2015 roku kampania crowdfundingowa zakończyła się wielkim sukcesem, a gracze wsparli ten projekt kwotą ponad 475 tysięcy dolarów. Pełna wersja tego tytułu zadebiutowała na komputerach osobistych i konsoli Xbox One w maju 2017 roku, gdzie odniosła sukces artystyczny i komercyjny. W dalszej kolejności Everspace trafił na PlayStation 4 oraz Nintendo Switch. Pozycja dała początek marce, która miała być rozwijana przez opisywany zespół w kolejnych latach.
W 2019 roku Rockfish Games zapowiedziało grę Everspace 2. W przeciwieństwie do pierwszej odsłony cyklu, w której przemierzaliśmy generowany proceduralnie kosmos, tym razem deweloperzy postanowili zaprojektować świat gry ręcznie i zrezygnować ze struktury rodem z roguelike’ów na rzecz mechaniki przywodzącej na myśli sandboksowe RPG-i akcji. Podobnie jak wcześniejsze dzieło studia, projekt doczekał się kampanii crowdfundingowej; zbiórka zakończyła się jeszcze większym sukcesem niż poprzednia – autorom udało się zebrać ponad 550 tysięcy dolarów. Everspace 2 trafił do wczesnego dostępu w styczniu 2021 roku, natomiast pełna wersja tej produkcji zadebiutowała nieco ponad dwa lata później.