Monster Couch
Firma polski producent wydawca
Niezależne polskie studio deweloperskie z siedzibą w Poznaniu. Monster Couch tworzy zarówno autorskie dzieła, jak i konwersje tytułów innych ekip; firma działa również na rynku wydawniczym. Produkcje opracowane przez ten zespół można znaleźć na komputerach osobistych i konsolach.
Historia
Dzieje studia Monster Couch rozpoczynają się w styczniu 2016 roku. Firma z siedzibą w Poznaniu miała wyspecjalizować się w przygotowywaniu konwersji gier innych deweloperów. Niemniej zespół szybko zaczął pracować również nad własnymi projektami.
Pierwszym dziełem przygotowanym w pełni przez studio Monster Couch był dynamiczny beat’em up zatytułowany Die for Valhalla!. Produkcja zadebiutowała na komputerach osobistych, PlayStation 4, Nintendo Switch oraz Xboksie One w maju 2018 roku. Gra doczekała się dosyć ciepłego przyjęcia ze strony graczy i recenzentów, toteż po jej premierze twórcy mogli w spokoju zająć się pracą nad następnymi projektami. Drugim autorskim dziełem ekipy Monster Couch była cyfrowa adaptacja popularnej planszówki Wingspan. Gra, w której naszym zadaniem jest prowadzenie rezerwatu dla ptaków, trafiła najpierw na komputery osobiste (we wrześniu 2020 roku), a nieco ponad trzy miesiące później (w grudniu 2020 roku) pojawiła się również na Nintendo Switch.
Osią działalności studia Monster Couch była jednak praca nad konwersjami rozmaitych tytułów. Mowa między innymi o takich pozycjach, jak 60 Seconds! na Nintendo Switch (grudzień 2018), PlayStation 4 oraz Xboksa One (marzec 2020), Steamburg na Nintendo Switch (listopad 2018), Thea: The Awakening na Nintendo Switch (luty 2019) oraz Red Wings: Aces of the Sky na PlayStation 4 i Xboksa One (październik 2020). Ponadto w 2019 roku poznańscy deweloperzy przejęli szaloną grę towarzyską pod tytułem Tetsumo Party i dokończyli prace nad nią, a następnie wydali ją na komputery osobiste i konsole.