Incuvo
Firma polski producent wydawca
WWW: http://incuvo.com/
Facebook: https://www.facebook.com/incuvogames
Adres: ul.Ligocka 103, 40-568 Katowice
Polskie studio deweloperskie z siedzibą w Katowicach, którego specjalizacją jest przygotowywanie VR-owych wersji głośnych tytułów. Incuvo ma w swoim portfolio między innymi takie projekty, jak Layers of Fear VR, Blair Witch VR oraz Green Hell VR. Od grudnia 2021 roku Incuvo należy do polskiej firmy People Can Fly.
Historia
Studio Incuvo rozpoczęło działalność w 2012 roku. Na przestrzeni lat katowicki zespół wyspecjalizował się w tworzeniu VR-owych wersji głośnych produkcji.
Pierwszym takim projektem Incuvo była gra Layers of Fear VR, opracowana na zlecenie firmy Bloober Team. Tytuł zadebiutował na komputerach osobistych w grudniu 2019 roku i doczekał się ciepłego przyjęcia ze strony graczy („w większości pozytywne” recenzje na platformie Steam), a w kwietniu 2021 roku trafił na PlayStation 4. Współpraca z krakowskimi specjalistami w dziedzinie horrorów przebiegła pomyślnie, toteż postanowiono ją kontynuować. Drugim jej owocem była VR-owa adaptacja gry Blair Witch, czyli Blair Witch VR. W sierpniu 2021 roku pozycja pojawiła się na komputerach osobistych (gdzie, podobnie jak poprzedni projekt, doczekała się „w większości pozytywnych” recenzji) oraz PlayStation 4.
Następnie drogi Incuvo i Bloober Team się rozeszły, a omawiane studio rozpoczęło współpracę z innym polskim zespołem. Tym razem padło na Creepy Jar, którego przebojowe Green Hell w 2022 roku otrzymało VR-ową wersję przygotowaną przez Incuvo.
W międzyczasie katowiccy deweloperzy przygotowali kilka projektów nieco mniejszego kalibru. W 2017 roku pojawił się brawler pod tytułem Super Hero Fight Club, z kolei rok 2020 przyniósł premiery gier Crowdy Farm Puzzle oraz Crowdy Farm Rush, które trafiły na Nintendo Switch. Ponadto w styczniu 2021 roku Incuvo zadebiutowało na giełdzie New Connect.
13 grudnia 2021 roku polskie People Can Fly poinformowało o nabyciu pakietu kontrolnego Incuvo od estońskiego OÜ Blite Fund. Pod skrzydłami nowego właściciela opisywane studio miało zachować dotychczasową niezależność i pracować zarówno dla niego, jak i dla zewnętrznych klientów. Dodatkowo zespół miał nawiązać bliską współpracę z People Can Fly Chicago, wcześniej znanym jako Phosphor Games, które również specjalizowało się w produkcjach tworzonych z myślą o zestawach rzeczywistości wirtualnej.
W dniu przejęcia Incuvo, nowy właściciel studia poinformował, że pracuje ono nad niezapowiedzianym jeszcze projektem, przeznaczonym na zestawy VR. Owa enigmatyczna pozycja miała zadebiutować przed końcem 2023 roku.