Comcept
WWW: http://comcept.co.jp
Comcept Inc. to niezależne japońskie studio deweloperskie, funkcjonujące od grudnia 2010 roku. Oddziały firmy mieszczą się w Tokyo oraz Osace. Szefem studia i jego kluczową postacią jest Keiji Inafune – prawdziwa legenda branży i długoletni pracownik firmy Capcom, dla której współtworzył tak słynne marki, jak Mega Man, Resident Evil, Onimusha, Dead Rising czy Lost Planet. Na przestrzeni lat, Inafune był też producentem takich tytułów, jak Street Fighter IV, Bionic Commando oraz Dark Void.
W portfolio firmy Comcept znalazły się zarówno tytuły, bazujące na spuściźnie intelektualnej Keijiego Inafune (np. Mighty No. 9), jak i nowe, oryginalne projekty (np. ReCore). Studio nie koncentruje się na określonych gatunkach gier i jako twórca niezależny nie wiąże się też długofalowo z konkretnymi wydawcami, współpracując m.in. z takimi firmami, jak Deep Silver / Koch Media, Tecmo Koei czy Microsoft.
Historia
Studio Comcept Inc. założone zostało przez Keijiego Inafune dnia 1 grudnia 2010, bezpośrednio po rozstaniu dewelopera ze swoim długoletnim pracodawcą, firmą Capcom. Bezpośrednim powodem odejścia było zaś wstrzymanie przez nią prac nad kontynuacją słynnej serii Mega Man, zatytułowaną Mega Man Legends 3. Wspomniana produkcja określana była przez Inafune jako spełnienie długoletnich marzeń graczy, a poprzez decyzję o jej anulowaniu koncern stracił zaufanie nie tylko samego twórcy, ale także licznych fanów cyklu. W skład nowo powstałego studia weszli głównie deweloperzy, pracujący z Inafune nad wspomnianą produkcją, choć znalazło się także miejsce dla młodych, utalentowanych twórców.
Zanim jeszcze studio Comcept zaprezentowało światu swój pierwszy autorski projekt, sam Keiji Inafune brał udział w produkcji kilku pomniejszych tytułów, takich jak Sweet Fuse: At Your Sight na handhelda PlayStation Portable, Guild02: Bugs vs Tanks na konsolkę 3DS oraz Kaio: King of Pirates (ogłoszonym w 2011 roku lecz finalnie skasowanym 4 lata później). Pełnił też rolę projektanta w dwóch wydanych w latach 2013-14 odsłonach serii Soul Sacrifice, stworzonej z myślą o przenośnej konsoli PlayStation Vita. Prawdziwym debiutem Comcept Inc. była jednak dopiero stworzona we współpracy z ekipami Team Ninja oraz Spark Unlimited gra Yaiba: Ninja Gaiden Z, będąca poboczną odsłoną słynnej serii firmy Tecmo Koei, wydaną na komputerach PC i konsolach siódmej generacji w marcu 2014 roku.
W trakcie targów PAX Prime 2013 urządzony został specjalny panel, na którym Keiji Inafune zaprezentował światu swój kolejny projekt o nazwie Mighty No. 9, będący w swych założeniach duchowym spadkobiercą serii Mega Man. Równocześnie wystartowała również kampania crowdfundingowa na serwisie Kickstarter, która zakończyła się ogromnym sukcesem, a sama gra pojawiła się na rynku w połowie 2016 roku, na szerokiej gamie platform sprzętowych obecnej i poprzedniej generacji. Podczas konferencji firmy Microsoft na targach E3 2015 zapowiedziano tworzoną przy współpracy z gigantem z Redmond grę ReCore, będącą osadzoną w klimatach science-fiction, trzecioosobową grą akcji, odznaczającą się kilkoma innowacyjnymi rozwiązaniami. Tytuł ukazał się we wrześniu 2016 roku, ekskluzywnie na platformach Microsoftu i zebrał mieszane recenzje, głównie ze względu na spore problemy z wydajnością.