Hard West - mroczny western polską odpowiedzią na serię XCOM
Zapowiedziany niedawno Hard West to taktyczny western łączący w sobie najlepsze cechy XCOM-ów i elementy zaczerpnięte z serii Heroes. Czy taka kombinacja spodoba się graczom? Aby dowiedzieć się nieco więcej porozmawialiśmy z jednym z twórców gry.
Przeczytaj recenzję Recenzja gry Hard West - polska odpowiedź na XCOM?
Artykuł powstał na bazie wersji PC.
- Taktyczna strategia w stylu gier z serii XCOM…
- …połączona ze zwiedzaniem mapy jak w Heroesach.
- Gra w klimacie Dziwnego Zachodu – łączącego western z fantastyką;
- Trwająca 10 godzin kampania.
Western powrócił? Możliwe, gdyż na początku sierpnia na Kickstarterze pojawił się ciekawy projekt polskiego studia CreativeForge Games: zaprezentowano taktyczną grę Hard West łączącą w sobie specyficzny, mroczny klimat z elementami eksplorowania, gier przygodowych i RPG-ów. Ostatecznie nieco ponad 4 tys. ludzi zdecydowało się wesprzeć twórców w ciemno – bo na tym przecież polega crowdfunding ze wszystkim swoimi blaskami i cieniami. Dało to niemal 100 tys. dolarów kanadyjskich, a także pozwoliło na przekroczenie trzech kolejnych progów zbiórki. Dzięki temu już pod koniec października tytuł pojawi się w ramach wczesnego dostępu, zapewne z pierwszym z ośmiu dostępnych scenariuszy.
Z grami taktycznymi ostatnio nie jest źle, ich fani nie mają więc tego problemu, co miłośnicy RTS-ów. Poza udanym wznowieniem serii XCOM przez firmę Firaxis, pojawiło się Xenonauts, a dosłownie kilka dni temu zapowiedziano rychłą premierę Jagged Alliance: Flashback, kontynuacji kultowej serii. Jak w tym kontekście zapowiada się Hard West? Czym wyróżni się na tle konkurencji? Z jakich tytułów czerpali inspirację jej twórcy? Postanowiliśmy to sprawdzić, a żeby uchylić rąbka tajemnicy rozmawialiśmy także z jednym z twórców – swoją wiedzą podzielił się z nami Kacper Szymczak, główny projektant w zespole CreativeForge Games.
Jak powiedzieli nam twórcy, liczba scenariuszy dostępnych w końcowej wersji gry może wzrosnąć do dziesięciu, nawet pomimo tego, że nie udało się zrealizować tego progu w zbiórce na Kickstarterze.
Western taktyczny
Rozgrywka w Hard West obywać będzie się na dwóch poziomach. Pierwszym jest ogólny świat gry, po którym będziemy się przemieszczać podobnie jak w serii Heroes of Might and Magic czy w dwóch pierwszych Falloutach. Oddani nam do dyspozycji rewolwerowcy będą się charakteryzować konkretnymi statystykami i umiejętnościami. Wyposażymy ich także w ekwipunek, a ten – jak przystało na western doprawiony fantastyką – będzie znacznie odbiegać od tego, co znamy z historii Dzikiego Zachodu. Półfuntowa strzelba czy podwójna dwururka nie powinny nas więc bardzo dziwić.
Właściwa zabawa rozpoczyna się jednak wraz dotarciem całej naszej kompanii do jednej z lokacji: może to być miasteczko, kopalnia czy farma. W tych miejscach zmierzymy się z przeciwnikami, a trzeba przyznać, że właśnie ten element rozgrywki zapowiada się szczególnie interesująco. Jak przyznają sami twórcy, inspirowali się przede wszystkim odświeżoną serią XCOM, co dość dobrze oddają zamieszczone w tekście obrazki. Będziemy więc mieli do czynienia z systemem punktów akcji, zasłonami czy różnymi rodzajami strzałów, aczkolwiek deweloperom zależało na zwiększeniu dynamiki starć. „Chcemy uniknąć takiego powolnego rozgrywania potyczek, które w popularnej strategii o walce z obcymi czasami ciągnęło się w nieskończoność” – podsumował główny projektant.