Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 4 marca 2011, 07:53

autor: Łukasz Malik

Portal 2 - przed premierą - Strona 2

Podczas GDC mieliśmy okazję zobaczyć w akcji Portal 2 sterowany z za pomocą urządzenia Razor Hydra, czyli kontrolera ruchowego dedykowanego pecetom.

Przeczytaj recenzję Portal 2 - recenzja gry

Portal 2 jest jedną z bardziej intrygujących gier, jakie pojawią się w tym roku, Valve bardzo oszczędnie dawkuje informacje o swoim najnowszym dziele, pokazując jedynie małe wycinki poziomów. Na GDC na stoisku Intela można obejrzeć jedynie krótkie demko, ale dzięki zastosowaniu kontrolera ruchowego rozgrywka w Portalu na PC wchodzi w nowy wymiar.

Wszystko za sprawą urządzenia Razer Hydra, który wykorzystuje technologię Sixense TrueMotion. Gadżet ten zawiera dwa kontrolery z gałkami analogowymi (z wyglądu przypominają Navigation Stick z PlayStation 3). Kablami połączone są z czarną szklaną kulą, która odczytuje ich położenie w przestrzeni.

Jeżeli urządzenie się przyjmie, być może doczekamy się także wersji bezprzewodowej.

Prezentowany krótki poziom pokazuje tylko niewielki ułamek nowości, jakie zobaczmy w Portalu 2, ale już teraz widać, że projektanci poziomów otrzymają narzędzia, dzięki którym zbudują układy przyprawiające nas o zawrót głowy.

Pierwszą nowinką, którą wyłapałem w prezentowanym demku jest biały sześcian z logiem Aperture Science. Gracz może dowolnie manipulować jego rozmiarami, co ważne – wraz ze wzrostem objętości rośnie także jego masa, co prowadzący prezentację Daniel Paullus z Sixense Entertainment sprytnie wykorzystuje do zbicia pokaźnej szyby, która była oporna przy kostce o zwykłej wielkości. Do manipulacji rozmiarami przedmiotu wykorzystuje ruchy nadgarstków – prototyp Hydry nie jest wprawdzie oddawany w ręce zwiedzających, ale obsługa wygląda na bardzo intuicyjną.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.