autor: Łukasz Malik
Portal 2 - przed premierą
Podczas GDC mieliśmy okazję zobaczyć w akcji Portal 2 sterowany z za pomocą urządzenia Razor Hydra, czyli kontrolera ruchowego dedykowanego pecetom.
Przeczytaj recenzję Portal 2 - recenzja gry
Artykuł powstał na bazie wersji PC.
Portal 2 jest jedną z bardziej intrygujących gier, jakie pojawią się w tym roku, Valve bardzo oszczędnie dawkuje informacje o swoim najnowszym dziele, pokazując jedynie małe wycinki poziomów. Na GDC na stoisku Intela można obejrzeć jedynie krótkie demko, ale dzięki zastosowaniu kontrolera ruchowego rozgrywka w Portalu na PC wchodzi w nowy wymiar.
Wszystko za sprawą urządzenia Razer Hydra, który wykorzystuje technologię Sixense TrueMotion. Gadżet ten zawiera dwa kontrolery z gałkami analogowymi (z wyglądu przypominają Navigation Stick z PlayStation 3). Kablami połączone są z czarną szklaną kulą, która odczytuje ich położenie w przestrzeni.
Prezentowany krótki poziom pokazuje tylko niewielki ułamek nowości, jakie zobaczmy w Portalu 2, ale już teraz widać, że projektanci poziomów otrzymają narzędzia, dzięki którym zbudują układy przyprawiające nas o zawrót głowy.
Pierwszą nowinką, którą wyłapałem w prezentowanym demku jest biały sześcian z logiem Aperture Science. Gracz może dowolnie manipulować jego rozmiarami, co ważne – wraz ze wzrostem objętości rośnie także jego masa, co prowadzący prezentację Daniel Paullus z Sixense Entertainment sprytnie wykorzystuje do zbicia pokaźnej szyby, która była oporna przy kostce o zwykłej wielkości. Do manipulacji rozmiarami przedmiotu wykorzystuje ruchy nadgarstków – prototyp Hydry nie jest wprawdzie oddawany w ręce zwiedzających, ale obsługa wygląda na bardzo intuicyjną.