autor: Remigiusz Maciaszek
RIFT - przed premierą - Strona 2
Rift trafi do sklepów na początku marca. Dzisiaj spróbujemy przyjrzeć się dokładniej ofercie Trion Worlds, skupiając się na świecie gry, frakcjach i klasach postaci.
Przeczytaj recenzję RIFT - recenzja gry
Dla gatunku MMO rok 2011 zapowiada się bardzo interesująco. Możemy spodziewać się kilku ważnych produkcji, co wielu graczom dostarczy zarówno mnóstwa radości, jak i rozterek, bo wybór będzie trudny. Wśród tegorocznych najważniejszych tytułów znajduje się między innymi Rift autorstwa Trion Worlds. Firma na swoim koncie ma na razie tylko projekty, a Rift, który trafi do sklepów 1 marca 2011 roku, będzie pierwszą ważną publikacją tego debiutującego dewelopera.
Debiut i to w gatunku MMO, to piekielnie poważne wyzwanie. Nie jest przecież tajemnicą, że ta akurat dziedzina gier należy do najbardziej skomplikowanych i wymaga największych nakładów finansowych. Okazuje się jednak, że istnieje duża szansa, iż Trion Worlds podoła zadaniu, a świadczą o tym raporty z bety i wstępne zapowiedzi, które pojawiły się już po niedawnym zniesieniu NDA (zgody na nieujawnianie danych z gry).
Na obecnym etapie gra oceniana jest bardzo dobrze, zachodnie serwisy zwracają uwagę na jej spory potencjał i chociaż opinie testerów są zróżnicowane, to możemy już chyba powiedzieć, że będziemy mieli do czynienia z solidnym produktem, który w niedalekiej przyszłości ma szanse rozwinąć się w coś jeszcze bardziej wartościowego.
Do premiery tytułu pozostało niespełna dwa miesiące, co jest chyba świetnym momentem, by się mu dokładnie przyjrzeć. Rzućmy zatem okiem na świat gry, frakcje i rasy, a także przeanalizujmy niezwykle bogaty i skomplikowany system klas, gwarantujący bardzo szerokie możliwości doskonalenia postaci.
Historia Telary – inwazja bogów
Telara to klasyczna kraina fantasy z całą masą niezwykłych bestii, zamieszkujących bagna, dżungle i podziemia. To świat pełen magii i niewyjaśnionych zjawisk, kolorowych krajobrazów i mrocznych zakamarków. Zaludnia go sześć ras, wśród których znalazły się Krasnoludy i Elfy, ale także bardziej nietypowe nacje, jak Bahmi, Mathosian, Eth i Kelari. Jednak to, co czyni Telarę miejscem niezwykłym, to fakt, że uniwersum to położone jest w centrum mistycznego skrzyżowania, w punkcie łączenia się sfer sześciu żywiołów. Właśnie to skusiło boga śmierci Regulosa i jego zastępy pomniejszych bóstw, by ruszyć na podbój Telary. Początkowa chęć zniszczenia i wchłonięcia niezwykłej krainy zmieniła się w pragnienie jej posiadania. Kosmiczne bóstwa skuszone potęgą Telary zaczęły walczyć ze sobą o kontrolę nad tym światem. Niezwykła planeta miała jednak także swoich mieszkańców i swoje bóstwa, a ci połączyli siły, by stawić czoła obcym bytom, które zajęte bratobójcza walką ginęły jeden po drugim. Ostatecznie zniszczono również Regulosa, a jego nieśmiertelną duszę przegnano z Telary.
Najwięksi czarodzieje przy wsparciu przyjaznych bogów wznieśli magiczną barierę, która miała obronić świat przed atakami z zewnątrz. Zabezpieczenie chroniło planetę przez tysiąclecia i funkcjonowałoby jeszcze przez kolejne, gdyby nie wojna domowa. Jedna ze stron w obliczu porażki sięgnęła po zakazane moce, by zyskać wsparcie wygnanego boga śmierci Regulosa. Bariera chroniąca świat została strzaskana, a magiczny kataklizm, określony później Cieniem, przeszedł przez Telarę, siejąc chaos i zniszczenie. Od tego momentu minęło 80 lat i przez ten czas mieszkańcy niezwykłego świata doświadczają ciągłych ataków żywiołów. Uszkodzona bariera nie chroni Telary tak dobrze jak kiedyś, systematycznie otwierają się przejścia do sąsiednich sfer, a stamtąd atakują magiczne bestie.