autor: Remigiusz Maciaszek
RIFT - przed premierą
Rift trafi do sklepów na początku marca. Dzisiaj spróbujemy przyjrzeć się dokładniej ofercie Trion Worlds, skupiając się na świecie gry, frakcjach i klasach postaci.
Przeczytaj recenzję RIFT - recenzja gry
Artykuł powstał na bazie wersji PC.
Dla gatunku MMO rok 2011 zapowiada się bardzo interesująco. Możemy spodziewać się kilku ważnych produkcji, co wielu graczom dostarczy zarówno mnóstwa radości, jak i rozterek, bo wybór będzie trudny. Wśród tegorocznych najważniejszych tytułów znajduje się między innymi Rift autorstwa Trion Worlds. Firma na swoim koncie ma na razie tylko projekty, a Rift, który trafi do sklepów 1 marca 2011 roku, będzie pierwszą ważną publikacją tego debiutującego dewelopera.
Debiut i to w gatunku MMO, to piekielnie poważne wyzwanie. Nie jest przecież tajemnicą, że ta akurat dziedzina gier należy do najbardziej skomplikowanych i wymaga największych nakładów finansowych. Okazuje się jednak, że istnieje duża szansa, iż Trion Worlds podoła zadaniu, a świadczą o tym raporty z bety i wstępne zapowiedzi, które pojawiły się już po niedawnym zniesieniu NDA (zgody na nieujawnianie danych z gry).
Na obecnym etapie gra oceniana jest bardzo dobrze, zachodnie serwisy zwracają uwagę na jej spory potencjał i chociaż opinie testerów są zróżnicowane, to możemy już chyba powiedzieć, że będziemy mieli do czynienia z solidnym produktem, który w niedalekiej przyszłości ma szanse rozwinąć się w coś jeszcze bardziej wartościowego.
Do premiery tytułu pozostało niespełna dwa miesiące, co jest chyba świetnym momentem, by się mu dokładnie przyjrzeć. Rzućmy zatem okiem na świat gry, frakcje i rasy, a także przeanalizujmy niezwykle bogaty i skomplikowany system klas, gwarantujący bardzo szerokie możliwości doskonalenia postaci.
Historia Telary – inwazja bogów
Telara to klasyczna kraina fantasy z całą masą niezwykłych bestii, zamieszkujących bagna, dżungle i podziemia. To świat pełen magii i niewyjaśnionych zjawisk, kolorowych krajobrazów i mrocznych zakamarków. Zaludnia go sześć ras, wśród których znalazły się Krasnoludy i Elfy, ale także bardziej nietypowe nacje, jak Bahmi, Mathosian, Eth i Kelari. Jednak to, co czyni Telarę miejscem niezwykłym, to fakt, że uniwersum to położone jest w centrum mistycznego skrzyżowania, w punkcie łączenia się sfer sześciu żywiołów. Właśnie to skusiło boga śmierci Regulosa i jego zastępy pomniejszych bóstw, by ruszyć na podbój Telary. Początkowa chęć zniszczenia i wchłonięcia niezwykłej krainy zmieniła się w pragnienie jej posiadania. Kosmiczne bóstwa skuszone potęgą Telary zaczęły walczyć ze sobą o kontrolę nad tym światem. Niezwykła planeta miała jednak także swoich mieszkańców i swoje bóstwa, a ci połączyli siły, by stawić czoła obcym bytom, które zajęte bratobójcza walką ginęły jeden po drugim. Ostatecznie zniszczono również Regulosa, a jego nieśmiertelną duszę przegnano z Telary.
Najwięksi czarodzieje przy wsparciu przyjaznych bogów wznieśli magiczną barierę, która miała obronić świat przed atakami z zewnątrz. Zabezpieczenie chroniło planetę przez tysiąclecia i funkcjonowałoby jeszcze przez kolejne, gdyby nie wojna domowa. Jedna ze stron w obliczu porażki sięgnęła po zakazane moce, by zyskać wsparcie wygnanego boga śmierci Regulosa. Bariera chroniąca świat została strzaskana, a magiczny kataklizm, określony później Cieniem, przeszedł przez Telarę, siejąc chaos i zniszczenie. Od tego momentu minęło 80 lat i przez ten czas mieszkańcy niezwykłego świata doświadczają ciągłych ataków żywiołów. Uszkodzona bariera nie chroni Telary tak dobrze jak kiedyś, systematycznie otwierają się przejścia do sąsiednich sfer, a stamtąd atakują magiczne bestie.