Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 17 września 2010, 09:36

autor: Filip Grabski

Batman: Arkham City - zapowiedź - Strona 2

Twórcy przebojowej gry Batman: Arkham Asylum wyszli z bardzo słusznego założenia: chcą zrobić pod każdym względem lepszy od pamiętnego poprzednika.

Mroczny Rycerz nie miał dotąd szczęścia, jeśli chodzi o występy na ekranach komputerów i konsol. Żadna produkcja z Batmanem nie mogła poszczycić się mianem wysokiej jakości hitu. Aż do zeszłego roku, kiedy gra ze studia Rocksteady wyłoniła się z mroku niczym Christian Bale, oszołomiła wszystkich na podobieństwo podniesionych brwi Michaela Keatona i zadała ostateczny cios połączonymi siłami umięśnionych ciał George'a Clooneya i Vala Kilmera. Batman: Arkham Asylum to czarny koń zeszłorocznych konkursów na grę roku, nic więc dziwnego, że na kontynuację czekają teraz z zapartym tchem praktycznie wszyscy.

Twórcy przebojowej „jedynki” wyszli z bardzo słusznego założenia: chcą zrobić grę pod każdym względem lepszą. W niektórych miejscach stare mechanizmy zostaną zastąpione nowymi (jak np. w przypadku znajdziek i zadań pobocznych), w innych elementy doskonale się sprawdzające (np. system walki) zostaną „tylko” odpowiednio ulepszone. Zacytuję tu szefa projektu Seftona Hilla: „Nie chcieliśmy robić Arkham 1,5. Chcieliśmy dokonać takiego samego skoku jak w przypadku przejścia od zera do Arkham Asylum. Zamierzamy to powtórzyć, mamy ten sam poziom ambicji”. I wszystko wskazuje na to, że to się im uda.

Bat-imprezka

Arkham City różni od poprzedniej części kilka istotnych kwestii: zdecydowanie większy (nawet pięciokrotnie) obszar działania naszego uszatego herosa, nowi, bardziej różnorodni oponenci, prawdopodobna obecność pomocników na linii frontu i tryb multiplayer. Takie same mają pozostać klimat i obsesyjne wręcz przywiązanie do detali. A my już dobrze wiemy, że diabeł siedzi w szczegółach, więc przyjrzyjmy im się bliżej.

Historia przedstawiona w Arkham Asylum była świetnie skomponowaną motywacją do kontynuowania przygody, musimy więc trzymać kciuki, by Paul Dini (pracujący także przy sequelu) po raz kolejny zdołał nas oczarować. Najważniejsza informacja, nadająca kierunek całej opowieści, jest taka, że akcja gry przenosi się na ulice miasta Gotham. Bandziory opanowały sporą część betonowego molocha, którego mroczne ulice stały się równie niebezpieczne jak toaleta w Arkham Asylum. Wiemy również, że powróci Joker (nieco schorowany po wydarzeniach z „jedynki”), którego celem będzie zniszczenie Gotham wraz ze znienawidzonym Nietoperzem i jego sprzymierzeńcami. Co dokładnie jednak wydarzy się w Arkham City, dowiemy się później, bo detale dotyczące fabuły i jej bohaterów (ci są jednak w dużej mierze już znani) schowane są w jakimś fikuśnym Bat-sejfie gdzieś głęboko w piwnicach siedziby Rocksteady.

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.