Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 3 lutego 2010, 14:21

autor: Adam Kaczmarek

Battlefield: Bad Company 2 - test przed premierą - Strona 3

Seria Battlefield należy do grona najbardziej rozpoznawalnych strzelanin na PC. Na Bad Company 2 z niecierpliwością czekają rzesze graczy. Wersja beta to ledwie przedsmak tego, co czeka nas już w marcu.

Pierwszym efektem wydania bety Battlefield: Bad Company 2 na komputery osobiste był kryzys w globalnej sieci. Niewydolne serwery z klientem gry zmuszały użytkowników do długich poszukiwań kolejnych źródeł. Przez pewien czas panowała kompletna dezinformacja. DICE obiecało wypuścić niezbędne pliki nad ranem, aby wszyscy mogli wieczorem śmigać na wirtualnym polu walki, po uprzednim zalogowaniu się na swoje konto. W rezultacie większość graczy zakosztowała rozwałki dopiero na drugi dzień. Taki falstart był akurat do przewidzenia. Ogromna popularność serii i pozytywne wieści dotyczące dedykowanych jej serwerów przełożyły się na wzrost zamówień tytułu w internetowych sklepach, które gwarantowały dostęp do wersji testowej. Gwoli wyjaśnienia, beta skupia się na rozgrywce wieloosobowej. Wrażenia z trybu single player opisał eLKaeR.

Pecetowy Battlefield wreszcie doczekał się destrukcji otoczenia.

Studio DICE przygotowało dla graczy jedną mapę (Port Valdez), dwie strony konfliktu, trochę sprzętu i sporo dodatków sprawdzających mechanizm odblokowywania rozmaitych ulepszeń. Śnieżna lokacja składająca się z terenu budowy, małej wioski, doków oraz skromnej bazy wchodzi w skład trybu Rush. Zasady są proste – Amerykanie bronią wyznaczonych punktów w formie stacji M-COM, a Rosjanie mają za zadanie je zniszczyć. Uzbrojenie skrzyni skutkuje głośnym alarmem. Wówczas drużyna broniąca przystępuje do rozbrajania ładunku w określonym limicie czasowym. Likwidacja pary takich punktów przesuwa front w dalsze zakątki mapy. I tak aż do ostatecznego rozprawienia się z protektorami rurociągu. No, chyba że napastnikom zabraknie kuponów, czyli nieodłącznego elementu towarzyszącego wszystkim Battlefieldom. Ogólnie całość posiadaczom „blaszaków” może wydać się świeża, ale i tak nosi znamiona tradycyjnej, militarnej zawieruchy z wykorzystaniem ciężkiego oręża.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.