Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 7 czerwca 2006, 11:52

autor: Łukasz Gajewski

Warhammer Online: Age of Reckoning - zapowiedź

Efekt finalny jest oczywiście niewiadomą, ale wiele wskazuje, że to, co nam Mythic szykuje, będzie przynajmniej bardzo solidnie zaprojektowaną grą MMO.

Przeczytaj recenzję Warhammer Online: Age of Reckoning - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Wygląda na to, że po chudych latach fani Warhammera będą mieli ucztę. Przed kilku tygodniami pisałem o dla Warhammer: The Mark of Chaos, RTS-ie w realiach WH, od pewnego czasu wiadomo także o kolejnym dodatku do Dawn of War: Warhammer 40K. Na horyzoncie widać jednak jeszcze większe wydarzenie – MMORPG Warhammer Online: Age of Reckoning.

Dla osób interesujących się komputerowymi adaptacjami uniwersum powstałego w głowach twórców brytyjskiego Games Workshop zamiary dotyczące tej ostatniej gry nie są niczym nowym – wręcz przeciwnie. O grze, która miałaby przenieść uniwersum powstałe na potrzeby oryginalnego Warhammer Role-Playng Game i Warhammer Fantasy Battle w wirtualny świat, który gracze z całego świata będą mogli odwiedzać za pomocą swoich PC-tów, mówi się od przynajmniej 4 lat. Od tego czasu gra zdążyła zmienić całkowicie charakter i producenta, i po ogłoszonym przed mniej więcej dwoma laty zawieszeniu projektu oryginalna koncepcja gry trafiła do Mythic Entertainment, który rozpoczął tworzenie gry od zera.

Nie ukrywam, że osobiście byłem głęboko zawiedziony tą zmianą – poprzednia wizja gry wydawała mi się znacznie bliższa erpegowym korzeniom Warhammera – włącznie z unikalnym, znanym z papierowej wersji systemem rozwoju postaci. Nowa akcentuje moim zdaniem znacznie bardziej inspiracje płynące z bitewniaka. Zresztą sami twórcy przytaczając kluczowe dla ich koncepcji hasło „Wojna jest wszędzie”, koncentrując się w publikowanych informacjach na polach bitew i walkach między rasami, potwierdzają, że będziemy mieli do czynienia ze światem w czasie wojny totalnej.

Mały zielonoskóry – wcale nie mniej groźny od dużego.

Gra jest umieszczona w ramach tych samych wydarzeń, które będą kanwą dla Warhammer: The Mark of Chaos. W skrócie – w wyniku intrygi władcy Mrocznych Elfów doszło do globalnej wojny – z jednej strony mamy zielonoskórych (gobliny i orkowie), Mroczne Elfy i Chaos, z drugiej – Imperium (ludzi), krasnoludy i Wysokie Elfy.

Teren gry ma być niezwykle rozbudowany – kilkadziesiąt obszarów (tereny Starego Świata, Ulthuan i prawdopodobnie Naggaroth) podzielonych między dwie frakcje i sześć ras.

Każda z ras walczy z jedną z przeciwnej strony frontu i gracz wybierając sobie rasę postaci, w jaką postanowi się wcielić, trafia na określony obszar działań wojennych. Krasnoludy prowadzą swoją wieczną wojnę z zielonoskórymi. Wysokie Elfy bronią swej ojczyzny przed Mrocznymi Elfami, a Imperium odpiera kolejną inwazję Chaosu.

Gracz będzie mógł się oczywiście przenieść do innego obszaru działań wojennych i wesprzeć sojuszników. W przypadku ras po drugiej stronie konfliktu jedną dopuszczalną forma interakcji będzie walka. „Wojna jest wszędzie”.

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?