Najciekawsze gry zręcznościowe wydane w 1991 roku
Wszystkie najlepsze i najpopularniejsze gry tego roku, nadchodzące premiery oraz gry sprzed lat. Możesz też przeglądać je z podziałem na kategorie.
Commander Keen in Keen Dreams
Zręcznościowe 1 stycznia 1991
Commander Keen in Keen Dreams to gra platformowa będąca poboczną odsłoną serii przygód o genialnym ośmiolatku Billym „Commanderze Keenie” Blazie. Podobnie jak w przypadku pozostałych części za produkcję odpowiada studio id Software.
The Rocketeer
Zręcznościowe 2 lutego 1991
Gra zręcznościowa oparta na popularnym komiksie i filmie pod tym samym tytułem. Wcielasz się w rolę Cliff'a Secorda, młodego pilota, który przypadkowo staje się posiadaczem odrzutowego plecaka. Wykorzysta go on w walce z Nazistami.
Super Tetris
Zręcznościowe 10 lutego 1991
Super Tetris to odświeżona wersja legendarnej gry zręcznościowo-logicznej, którą dla koncernu Spectrum Holobyte przygotowało studio Sphere. Już na pierwszy rzut oka widać sporo zmian – zarówno w oprawie audiowizualnej jak i ogólnej koncepcji.
Baby Jo in Going Home
Zręcznościowe 12 lutego 1991
Baby Jo in Going Home to wyprodukowana przez firmę Loriciel platformówka z 1991 roku, która pod wieloma względami przypomina nieznaną PeCetowcom drugą odsłonę gry Chuck Rock.
Back to the Future III
Zręcznościowe 12 marca 1991
Back to the Future III to gra zręcznościowa, która fabuła nawiązuje do trzeciego epizodu popularnego cyklu filmów przygodowych, wyreżyserowanego przez Roberta Zemeckisa. Tym razem Marty McFly przeniesie się w czasie do roku 1885, gdzie spróbuje zapobiec morderstwu na swoim przyjacielu, doktorze Brownie.
Rolling Ronny
Zręcznościowe 12 marca 1991
Rolling Ronny to trochę nietypowa jak na swój gatunek platformówka, w której gracz wcieli się w rolę tytułowego chłopca na posyłki, jeżdżącego na wrotkach.
The Blues Brothers
Zręcznościowe 12 marca 1991
The Blues Brothers to opracowana przez firmę Titus Interactive gra zręcznościowa, która nawiązuje do słynnego filmu Johna Landisa z 1980 roku z Johnem Belushim i Danem Aykroydem w rolach głównych.
Space Ace II: Borf's Revenge
Zręcznościowe 16 marca 1991
Podobnie jak to miało miejsce w poprzedniej odsłonie cyklu, tak i w Space Ace II: Borf’s Revenge zobaczysz długi film animowany, podzielony na 27 krótkich epizodów. W każdym z nich musisz wykonać odpowiednią sekwencję ruchów za pomocą klawiatury.
Dangerous Dave in the Haunted Mansion
Zręcznościowe 12 kwietnia 1991
Dangerous Dave in the Haunted Mansion to następczyni cyklu zapoczątkowanego przez Johna Romero, która została opracowana już po stworzeniu studia id Software. W produkcji programu uczestniczyli wszyscy ówcześni członkowie firmy – Tom Hall, Adrian Carmack, John Carmack oraz pomysłodawca pierwowzoru.
Hare Raising Havoc
Zręcznościowe 23 kwietnia 1991
Hare Raising Havoc to kolejna gra zręcznościowa z królikiem Rogerem w roli głównej, animowanym bohaterem komedii „Who Framed Roger Rabbit” w reżyserii Roberta Zemeckisa. Tym razem kłopoty sympatycznego kłapoucha związane są z bobasem o imieniu Herman, który niepostrzeżenie wymyka się z domu.
Super Space Invaders
Zręcznościowe 21 maja 1991
Super Space Invaders to PeCetowa konwersja znanej gry arcade, która swego czasu – zgodnie z tym, co można przeczytać w introdukcji – zawojowała cały świat. Gracz wcieli się w rolę pilota myśliwca, którego zadaniem jest zniszczyć nadciągające armady obcych statków. Tylko dzięki celnemu oku oraz niebywałej zręczności może tego dokonać. Odrobina szczęścia również się przyda.
Terminator 2: Judgement Day
Zręcznościowe 23 maja 1991
Terminator 2: Judgement Day to gra zręcznościowa nawiązująca wydarzeniami do filmu pod tym samym tytułem. Gracz wcieli się w rolę cyborga T-800, który musi ochronić Johna Connora - przyszłego przywódcy ruchu oporu - przed śmiercią.
Prehistorik
Zręcznościowe 23 maja 1991
Prehistorik to typowa gra zręcznościowa, w której wcielamy się w rolę jaskiniowca, mającego za cel główny znalezienie jedzenia, niezbędnego do dalszej egzystencji prehistorycznej społeczności.
Dragon's Lair: Escape from Singe's Castle
Zręcznościowe 12 czerwca 1991
Dragon’s Lair: Escape from Singe’s Castle to reprezentant wyśmienicie animowanych, ale również piekielnie trudnych gier zręcznościowych, których znakiem firmowym jest doskonała, rysunkowa grafika.
Duke Nukem: Episode 1 - Shrapnel City
Zręcznościowe 1 lipca 1991
Gra zręcznościowa, w której skakanie po platformach jest równie istotne, co eksterminacja ogromnej liczby przeciwników. Bohaterem jest tytułowy Duke Nukem.
Home Alone (1991)
Zręcznościowe 3 lipca 1991
Gra platformowa oparta na fabule filmu pod tym samym tytułem. Wcielamy się w tytułowego Kevina McCallistera - małego chłopca przez przypadek zostawionego w domy przez rodziców wyjeżdżających na Święta Bożego Narodzenia. Naszym zadaniem jest obronienie domostwa przed podstępnymi rabusiami. Naszą główną bronią są pomysłowe pułapki.
Joe & Mac: Caveman Ninja (1991)
Zręcznościowe 23 lipca 1991
Życie jaskiniowca nie należy do najłatwiejszych. Nie dość, że współplemieńcy porozumiewają się za pomocą chrząknięć, wszędzie panoszą się dinozaury, to jeszcze byle głupek może celnym uderzeniem maczugi odbić Ci kobietę.
Paperboy 2
Zręcznościowe 4 sierpnia 1991
Druga część gry opowiadającej o trudnym zawodzie gazeciarza. Tym razem za developing wzięła się firma Tengen, która minimalnie rozbudowała klasyczny pomysł oraz znacznie podrasowała oprawę audiowizualną.
Hammer Boy
Zręcznościowe 10 września 1991
Hammer Boy to opracowana przez studio Dinamic Software prosta gra zręcznościowa, której głównym bohaterem jest młodzieniec wyposażony w ogromny młot. Zadanie chłopca jest bardzo proste: w ciągu półtorej minuty musi zniszczyć wszystkich wrogów, próbujących zdobyć chronioną przez niego twierdzę.
Volfied
Zręcznościowe 11 września 1991
Niezwykle prosty pomysł na grę zręcznościową, który firma Taito przeobraziła w produkt o nazwie Qix, znalazł wielu naśladowców (m.in. Styx). Jednak to nikt inny, ale właśnie japońscy programiści opracowali program, który naprawdę zrewolucjonizował ideę pierwowzoru. Mowa tu o opublikowanej po raz pierwszy na automatach coin-op grze Volfied.
Dragon's Lair II: Time Warp
Zręcznościowe 23 września 1991
Kontynuacja znanej z automatów coin-op gry Dragon’s Lair, opowiadająca o perypetiach nieustraszonego, ale również niezbyt rozgarniętego rycerza Dirka. Tym razem fabuła programu koncentruje się wokół porwania niejakiej Daphne przez złego czarnoksiężnika Mordroca.
Duke Nukem: Episode 2 - Mission: Moonbase
Zręcznościowe 1 listopada 1991
Drugi epizod platformowej gry zręcznościowej z tytułowym księciem w roli głównej. Tym razem w pogoni za okrutnym Dr Protonem trafiamy do bazy na księżycu, gdzie aż roi się od złowrogich maszyn i robotów. Ciekawe bronie i charyzmatyczna postać Duke’a umilają rozgrywkę.
Duke Nukem: Episode 3 - Trapped in the Future
Zręcznościowe 1 listopada 1991
Finalny epizod platformowej gry zręcznościowej z tytułowym Duke’iem w roli głównej. Zły Doktor Proton przenosi się w przyszłość, gdzie tworzy armię Techbotów, której musimy stawić czoła. Charyzmatyczna postać Duke’a i zabawne wątki fabularne pozwolą cieszyć się rozgrywką.
Gods
Zręcznościowe 10 listopada 1991
W Gods gracz wcieli się w rolę wojownika, któremu Bogowie starożytnej Grecji powierzyli zadanie pokonania labiryntu korytarzy w pewnym opuszczonym mieście. Jeśli zdołasz przebrnąć przez wszystkie pułapki i zwyciężysz panoszących się wokół przeciwników, dostąpisz największej spośród nagród, czyli tajemnicy nieśmiertelności.
The Simpsons: Arcade Game
Zręcznościowe 1 grudnia 1991
The Simpsons: Arcade Game to klasyczna bijatyka chodzona w prawo, bazująca na kanwie popularnego serialu animowanego. Celem zabawy jest uratowanie najmłodszej członkini rodziny Simpsonów – Maggie, która została porwana przez Waylona Smithersa, po tym jak przypadkowo połknęła diament zrabowany u jubilera.
Commander Keen - Episode 6: Aliens Ate My Babysitter!
Zręcznościowe 1 grudnia 1991
Aliens Ate My Babysitter! to szósta gra z serii Commander Keen. Fabuła gry koncentruje się wokół Molly, niani ośmioletniego Billy’ego Blaze’a. Kobieta została porwana przez kosmitów z rasy Bloogs, a znany z heroicznych wyczynów chłopiec, postanawia uwolnić swoją opiekunkę.
Commander Keen - Episode 4: Secret of the Oracle
Zręcznościowe 15 grudnia 1991
Czwarta część cyklu Commander Keen. Ponownie wcielamy się w małego chłopca, Billy’ego Blaze’a, którego życiowym celem jest walka z kosmitami, próbującymi podbić galaktykę. Idea gry nie zmieniła się ani o jotę, zmagania nadal są więc podzielone na dwie fazy. W pierwszej z nich poruszamy się po świecie, obserwując Keena z lotu ptaka. Druga faza to platformówka w klasycznym wydaniu.
Commander Keen - Episode 5: The Armageddon Machine
Zręcznościowe 15 grudnia 1991
Piąta odsłona przygód nieustraszonego chłopca Billy’ego Blaze’a. Tak jak w częściach poprzednich, tak i teraz nasz bohater musi uratować świat przed najeźdźcami z kosmosu. The Armageddon Machine zawiera wszystkie innowacje, jakie zostały wprowadzone do serii w Epizodzie czwartym cyklu. Jedyną nowością są tak naprawdę karty magnetyczne, które należy zdobyć, by dostać się do niektórych lokacji.