Commander Keen - Episode 5: The Armageddon Machine PC
Piąta odsłona przygód nieustraszonego chłopca Billy’ego Blaze’a. Tak jak w częściach poprzednich, tak i teraz nasz bohater musi uratować świat przed najeźdźcami z kosmosu.
Commander Keen - Episode 5: The Armageddon Machine Premiera PC
15grudnia1991
producent: id Software wydawca: Apogee Software
Angielskie napisy i dialogi
The Armageddon Machine to kolejny reprezentant produkowanego przez firmę id Software cyklu Commander Keen, zamykający dwuczęściową mini-serię o nazwie Goodbye Galaxy!. Choć gra oficjalnie uznawana jest za piątą odsłonę przygód nieustraszonego chłopca, tak naprawdę powstała dopiero po sfinalizowaniu prac nad „szóstką” – jedynym odcinkiem sagi, który został wydany w pudełku i nie był dystrybuowany w systemie shareware.
Fabuła gry kontynuuje wątek podjęty w czwartej grze, noszącej tytuł Secret of the Oracle. Po uratowaniu członków Rady opiekującej się Wyrocznią, Billy Blaze mógł skorzystać z usług tej ostatniej i dowiedzieć się wszystkiego na temat Shikadi – bezwzględnej rasy obcych, zagrażającej galaktyce. Aby uratować świat przed najeźdźcami, ośmioletni chłopiec musi udać się na pokład stacji kosmicznej Omegamatic i doprowadzić do zniszczenia jej rdzenia. Zanim jednak rywale otrzymają ostateczny cios, trzeba wpierw dezaktywować maszyny blokujące dostępu do głównego szybu windy.
Produkt został zrealizowany w typowym dla serii stylu. Zmagania rozpoczynamy na planszy oglądanej z perspektywy lotu ptaka, która przedstawia obszerny pokład Omegamatica. Tutaj też dokonujemy wyboru etapów, które zrealizowane są w klasycznej, platformókowej konwencji. Celem zmagań na każdym poziomie jest dotarcie do wyjścia lub zniszczenie wspomnianego wcześniej urządzenia. Na drodze do sukcesu stoi oczywiście armia przeciwników, reprezentowanych głównie przez roboty i przedstawicieli rasy Shikadi.
The Armageddon Machine zawiera wszystkie innowacje, jakie zostały wprowadzone do serii w czwartej odsłonie cyklu (m.in. możliwość wchodzenia do pomieszczeń oraz opcję oddawania strzałów z pistoletu energetycznego w czterech różnych kierunkach), jest również podrasowana pod względem wizualnym. Jedyną nowością są tak naprawdę karty magnetyczne, które należy zdobyć, by dostać się do niektórych lokacji.
Ostatnia modyfikacja 3 stycznia 2012
Tryb gry: single player
Ocena użytkowników: 8,2 / 10 na podstawie 42 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe Commander Keen - Episode 5: The Armageddon Machine: Odpowiednia dla każdego wieku.