Bayonetta 3 i Okami 2 następnymi projektami PlatinumGames?
W trakcie minionych targów E3 Hideki Kamiya ze studia PlatinumGames zdradził plany przyszłych projektów swojego zespołu. Według japońskiego dewelopera twórcy rozważają stworzenie kontynuacji serii Bayonetta oraz Ōkami po wydaniu nadchodzącego Scalebound.
Choć tegoroczne targi E3 mamy już za sobą, w sieci wciąż pojawiają się przeróżne informacje ujawnione w trakcie zakończonej imprezy. Jednak żadne z nich nie były równie niespodziewane, jak doniesienia serwisów Metro GameCentral oraz Polygon, które na E3 2016 rozmawiały z Hidekim Kamiyą, znanym głównie jako ojciec serii Devil May Cry oraz Bayonetta. Przedstawiciele pierwszej z tych stron wspomnieli o głównej bohaterce drugiego z tych cyklów, wspominając, że woleli jej fryzurę z jedynki, na co Kamiya miał odpowiedzieć: „Weźmiemy to pod uwagę po rozpoczęciu prac nad trójką, jeśli kiedykolwiek zabierzemy się za nią”. Innymi słowy, studio PlatinumGames ma zamiar stworzyć trzecią część Bayonetty. Na razie nie ma mowy o żadnych konkretach, ale ojciec cyklu stwierdził, że ma już kilka pomysłów na grę i wielokrotnie dyskutował na ten temat z pracownikami firmy.
O ile w przypadku serii z przebojową czarownicą mamy jedynie niezobowiązujące obietnice, o tyle w przypadku drugiego ze wspomnianych przez Kamiyę projektów możemy mówić o bardzo konkretnych wskazówkach. Mowa tu o kontynuacji Okami, kultowej gry zręcznościowej z 2006 roku od studia Clover (do którego niegdyś należał Hideki Kamiya). Japoński twórca wpierw wspomniał o pomysłach na Okami 2, a później, gdy temat zszedł na jego spotkanie z Junem Takeuchim z firmy Capcom (znanym m.in. z cyklu Lost Planet), nie podał, o czym dokładnie rozmawiali. Zamiast tego wskazał na swoją koszulkę, na której widniał obrazek wilka. Co prawda, zwierzę narysowano w wyraźnie zachodnim stylu i wcale nie przypominało głównej bohaterki Okami, bogini Amaterasu. Niemniej trudno nie powiązać tego gestu z wcześniejszą deklaracją na temat powstania dwójki. Tym bardziej, że w trakcie rozmowy Kamiya przyznał się do „kradzieży” sztuczki Phila Spencera z firmy Microsoft, znanego z ujawniania projektów właśnie poprzez koszulki noszone na konferencjach. Ponadto wielu z twórców oryginału obecnie pracuje w PlatinumGames.
Jakkolwiek by nie było, na ewentualne rozpoczęcie prac nad Okami 2 i Bayonettą 3 przyjdzie nam poczekać. Obecnie zespół PlatinumGames pracuje nad ukończeniem Scalebound (fragment rozgrywki zaprezentowano na E3 2016), ponadto wciąż czekamy na wydanie NieR Automata, które zostało przesunięte na początek 2017 roku.
Seria Bayonetta została zapoczątkowana w 2009 roku, kiedy to na konsole poprzedniej generacji ukazała się jej pierwsza odsłona. W obu grach wcielamy się w postać tytułowej wiedźmy, obdarzonej potężnymi zdolnościami magicznymi, z których wiele opiera się na wykorzystaniu jej włosów (te zresztą posłużyły do stworzenia jej stroju i w trakcie wykonywania niektórych ataków odsłaniają to i owo). Rozgrywka nie odbiega znacząco od typowych slasherów, przy czym obie gry stawiają na efektowną prezentację walki. Wydana dwa lata temu dwójka oferuje także tryb kooperacji dla dwóch graczy.
Okami to produkcja wydana pierwotnie na konsolę PlayStation 2 w 2006 roku, następnie na platformę Wii dwa lata później, wreszcie zaś ukazała się odświeżona wersja na PlayStation 3. W grze kierujemy wilczą postacią bogini słońca Amaterasu, a przemierzany świat czerpie garściami z mitologii japońskiej. Pod względem rozgrywki tytuł łączy elementy RPG, platformówek i gier akcji, dodatkowo w wersji Wii wykorzystując dobrodziejstwa unikalnego kontrolera konsoli. Gra zyskała powszechne uznanie recenzentów, ale pod względem sprzedaży wypadła nie najlepiej (Okami dzierży niezbyt chwalebny rekord ”Gry Roku” z najmniejszym sukcesem komercyjnym w historii). Produkcja doczekała się też prequela w postaci Okamiden, wydanego w 2010 roku na konsolę Nintendo DS.