Scalebound na PC potwierdzone i z nowym gameplayem
W trakcie konferencji firmy Microsoft na targach E3 zaprezentowano nowy gameplay z gry Scalebound. Co więcej, potwierdzono wcześniejsze spekulacje na temat pecetowego wydania nowej produkcji studia PlatinumGames.
Wieści z tegorocznej konferencji Microsoftu na E3 2016 ciąg dalszy. Amerykańska firma zaprezentowała kolejny fragment rozgrywki ze Scalebound – gry akcji TPP od studia PlatinumGames, znanego głównie z serii Bayonetta. Tym razem pokazano bodajże największego bossa, jaki kiedykolwiek pojawił się w produkcjach zespołu. Z przypominającą koszmarnego skorpiona bestią zmierzyła się czwórka graczy w kooperacji, każdy z własnym smokiem. Jak to zwykle w przypadku kolosalnych przeciwników bywa, starcie podzielone było na fazy, a zwycięstwo wymagało wykorzystania zarówno siły naszych podopiecznych, jak i własnego ekwipunku (łuków i wszelkiego rodzaju broni białej) oraz zdolności magicznych. Wśród tych ostatnich wyróżnia się transformacja w – tak to nazwijmy – smoczego rycerza, w której to formie gracze atakowali słabe punkty przeciwnika, odsłaniane wraz z postępami w walce.
Wypada zauważyć, że tym razem całość zdawała się działać płynnie, w przeciwieństwie do tego, co mogliśmy zobaczyć na prezentacji w trakcie zeszłorocznej imprezy gamescom 2015. Niemniej o 60 klatkach na sekundę można raczej zapomnieć. Przynajmniej na Xboksie One, bo jak się okazuje, Scalebound ukaże się także na komputerach osobistych z systemem Windows 10. Jest to zresztą jeden z kilku tytułów, które będą dostępne w ramach usługi Xbox Play Anywhere (więcej na ten temat możecie przeczytać w osobnej wiadomości). Tym samym potwierdziły się krążące od pewnego czasu pogłoski o pecetowym wydaniu gry.
Scalebound to gra akcja z widokiem TPP, w której trafiamy do fantastycznego świata z elementami science-fiction. Wcielamy się w postać wojownika walczącego przeciwko gigantycznym potworom. W starciach towarzyszy nam smok, który jednak nie jest bezmyślnym sługusem – obdarzony jest inteligencją i osobowością, co wymusza stworzenie więzi między nim a naszym awatarem. Całość przypomina wcześniejsze dokonania PlatinumGames, aczkolwiek tytuł ma być bardziej przystępny od bardzo wymagających odsłon cyklu Bayonetta. Gra zadebiutuje w przyszłym roku na PC oraz Xboksie One.