Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 lutego 2016, 12:26

The Elder Scrolls Online – wsparcie dla DirectX 12 i inne poprawki techniczne w drodze

Studio ZeniMax Online zapowiedziało, że MMORPG The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited w nadchodzących miesiącach doczeka się wsparcia dla DirectX 12 i innych zmian, które poprawią wydajność w grze. Planowane są też ulepszenia grafiki.

Po co większa wydajność w The Elder Scrolls Online?

Zmiany mają na celu przede wszystkim zwiększenie komfortu zabawy PvP w Cyrodiil – strefie zajmującej centralne miejsce na mapie świata, w której setki graczy nieustannie toczą bitwy i prowadzą oblężenia, próbując zwiększać wpływy swoich frakcji. Gdy nagle tak dużo zaczyna dziać się na ekranie, wydajność potrafi wyraźnie spaść – a w walce każda klatka na sekundę jest na wagę złota.

Po raz kolejny w ciągu ostatniego miesiąca studio ZeniMax Online zabrało głos w sprawie planów na przyszłość gry The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited – tym razem odwołując się do kwestii czysto technicznych (dzięki, WCCFtech). W nadchodzących miesiącach MMORPG Bethesdy doczeka się sporych ulepszeń w kwestii grafiki i wydajności. Na poprawę tej drugiej w największej mierze wpłynie zapewnienie wsparcia dla bibliotek DirectX 12 w wersji PC. Ponadto wraz z najbliższą dużą aktualizacją, planowaną na marzec, na tej platformie sprzętowej pojawi się 64-bitowy klient. Również w edycji na PlayStation 4 płynność rozgrywki powinna ulec wydatnemu zwiększeniu, jako że deweloper zamierza zrobić użytek z siódmego rdzenia procesora konsoli, który został niedawno odblokowany na rzecz gier.

Po premierze DLC Thieves Guild zrobi się tłoczno na południu Hammerfell – to tutaj, w mieście Abah’s Landing, będzie mieć swoją siedzibę Gildia Złodziei. - The Elder Scrolls Online – wsparcie dla DirectX 12 i inne poprawki techniczne w drodze - wiadomość - 2016-02-03
Po premierze DLC Thieves Guild zrobi się tłoczno na południu Hammerfell – to tutaj, w mieście Abah’s Landing, będzie mieć swoją siedzibę Gildia Złodziei.

Co się zaś tyczy grafiki – zapowiedziane przez ZeniMax Online ulepszenia dotyczą zasięgu rysowania detali otoczenia (LOD) i zasłaniania ich mgłą. W strefach wprowadzanych w kolejnych DLC (np. w Orsinium) będzie można zauważyć poprawę w tych aspektach, a twórcy chcą ulepszyć także obszary z „podstawki”, choć te ostatnie mają niski priorytet na liście rzeczy do zrobienia. Trzeba też mieć na uwadze, że w wielu miejscach gęsta mgła pojawia się celowo, aby uwydatnić klimat lokacji.

Nie wiadomo, kiedy dokładnie możemy spodziewać się rzeczonych zmian w grze (nie licząc 64-bitowego klienta, który zadebiutuje wraz z dodatkiem Thieves Guild, czyli najpewniej 7 marca na PC). Podane wyżej informacje zostały ujawnione podczas ostatniego livestreama deweloperów i towarzyszyło im sporo ciekawostek na inne tematy – możecie się z nimi zapoznać tutaj.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej