Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 15 lipca 2005, 12:44

autor: Marek Czajor

Prince of Persia: Dwa Trony - zapowiedź - Strona 3

Trzecia część nowych przygód perskiego władcy nawiąże do wydarzeń z poprzednich odsłon. Po zakończeniu przygody na Wyspie Czasu (wątek z „Prince of Persia: The Warrior Within”), książę wraz ze swą lubą (Kaileeną) postanowią wrócić do Babilonu.

Jeśli ktoś pamięta te czasy, w których książę Persji rozpoczynał swoją komputerową przygodę, musi być dziś jowialnym starszym panem (no, prawie) z zakolami na głowie i sporym brzuszkiem. Prince of Persia zadebiutował na komputerze Apple II w 1990 roku i w niedługim czasie stał się super przebojem, przetransformowanym na wszystkie popularne platformy do zabawy. Gra nie była niczym nowatorskim – ot, jeszcze jedna dwuwymiarowa platformówka z dużą ilością główkowania, koniecznością precyzyjnego sterowania ludzikiem (znaczy się księciem) i niewielką ilością walk. Jednym z powodów, które przesądziły jednak o jej popularności, była wręcz fenomenalna jak na tamte czasy animacja głównego bohatera. Tak naturalnego odwzorowania ruchów homo sapiens dotychczas nie udało się nikomu zaprogramować. I pomyśleć, że autorem gry był jeden człowiek – Jordan Mechner (autor kultowego Karateki).

Sukces Prince of Persia spowodował wydanie trzy lata później sequela przygód księcia, który mimo, iż posiadał lepszą grafikę i muzykę, nie powtórzył sukcesu poprzednika. Złą passę podtrzymała kolejna, trójwymiarowa odsłona gry z 1999 roku. Kiedy wydawało się, że klimat orientu niespecjalnie odpowiada gustom fanów, Ubisoft poszerzył ofertę o konsole i wypuścił doskonałą platformówkę TPP pt. Prince of Persia: Sands of Time. Atrakcyjna grafika i ciekawa fabuła chwyciły, dlatego dalej potoczyło się zgodnie z prawami rynku. Rok temu pojawił się mroczny tytuł Prince of Persia: The Warrior Within, a obecnie trwają końcowe prace nad trzecią, ostatnią częścią owej trylogii. Serwowanie po raz kolejny tego samego mogłoby zostać źle odebrane przez graczy, dlatego autorzy (z nieśmiertelnym Mechnerem w składzie) wprowadzili do rozgrywki szereg istotnych zmian.

Jordan Mechner od 15 lat czuwa nad swoim ukochanym perskim dzieckiem, najpierw jako programista Broderbund Software, a obecnie członek zespołu Ubisoft Montreal.

Trzecia część nowych przygód perskiego władcy nawiąże do wydarzeń z poprzednich odsłon. Po zakończeniu przygody na Wyspie Czasu (wątek z Prince of Persia: The Warrior Within), książę wraz ze swą lubą (Kaileeną) postanowią wrócić do Babilonu. Niestety, kraj w stanie, jaki zastaną, daleki będzie od sielanki i spokoju. Trwająca wojna pustoszy rodzinną ziemię, panuje chaos, a na dodatek tuż po przybyciu władca zostanie pojmany. Dzielna Kaileena uratuje jednak ukochanego, cofając czas przy pomocy Piasków Czasu, sama jednak poniesie ofiarę (na trailerze spada w przepaść, czy zginie?). Książe nie mając wyjścia, po raz kolejny stanie do walki sam przeciwko krociom, by odzyskać tron, uratować ukochaną (jeśli żyje) i wyzwolić swój lud. Fabuła ma być jednowątkowa i raczej niezbyt skomplikowana, ale na wszelki wypadek w trakcie rozgrywki bohater osobiście będzie relacjonował bieżące wydarzenia.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.