Pojazdy lądowe | Jednostki | Z Steel Soldiers poradnik Z: Steel Soldiers
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
Pojazdy lądowe
Charakterystyka: Pod względem opancerzenia i siły ognia zbliżone są do jednostek Psycho. Ich zaletą jest duża szybkość, dzięki czemu mogą być szybko przerzucane do miejsc, gdzie trwa walka. Dobrze spisuję się także jako pojazd zwiadowczy.
Charakterystyka: To najmniejszy z naszych czołgów. Wyposażony jest w dwa działka, z których każde ma podobną moc rażenia, jak działko Jeepa. Lekki Czołg bardzo dobrze spisuje się w walce z wrogimi Jeepami, innymi Lekkimi Czołgami oraz piechotą. Jako jedyny spośród czołgów potrafi strzelać do jednostek powietrznych.
Charakterystyka: W porównaniu z Lekkim Czołgiem charakteryzuje się większą siłą ognia i trochę lepszym opancerzeniem, ale jest wolniejszy i nie potrafi strzelać do jednostek powietrznych. Dlatego też oddział Średnich Czołgów powinien zawsze być wspierany przez jednostki, które są w stanie osłonić go przed atakiem powietrza, np. przez Twardzieli albo Lekkie Czołgi.
Charakterystyka: Drogi, powolny, ale ciężko opancerzony i charakteryzujący się dużą siłą ognia. Wyposażony jest w działo dalekiego zasięgu, toteż potrafi ze znacznej odległości siać spustoszenie w szeregach wroga oraz niszczyć jednostki morskie. Podobnie jak Średni Czołg w zetknięciu z jednostkami powietrznymi jest bezbronny i musi być wspierany przez oddział Twardzieli albo Lekkich Czołgów.
Charakterystyka: Jest wyposażony w moździerz plazmowy, którego pociski wybuchają przy uderzeniu w cel. Potrafi razić cele ze znacznej odległości i co więcej - trajektoria lotu wystrzeliwanych przez niego pocisków jest taka, że potrafi on strzelać spoza przeszkód takich, jak na przykład niewielkie wzgórze. Niestety Czołg Moździerzowy jest mało celny i najlepiej używać go do niszczenia większych grup.
Charakterystyka: Jest to jednostka bardzo zbliżona do Czołgu Moździerzowego, ale charakteryzująca się większą siłą ognia i lepszą celnością. Aby strzelać musi stać w miejscu. Niestety pojazd ten jest praktycznie bezbronny w przypadku walki w zwarciu, dlatego też powinien być wspierany przez inne oddziały. Pomimo dużych kosztów produkcji jest to jednostka naprawdę godna polecenia.
Charakterystyka: Jest to powolny i nieuzbrojony, ale bardzo przydatny pojazd. Zakłóca on komunikację przeciwnika i zapobiega wykrywaniu naszych jednostek przez jego Radar. Samobieżna Radiostacja Zagłuszająca potrafi wykrywać Szpiegów, toteż zawsze powinniśmy mieć przynajmniej jeden taki pojazd w okolicach Centrum Dowodzenia. Szpiedzy oznaczeni są na naszej Mini Mapie za pomocą zielonych okręgów.
Charakterystyka: APC to opancerzony wóz piechoty, który potrafi w krótkim czasie przetransportować maksymalnie cztery roboty w dowolnie wybrane miejsce. Dużą zaletą jest to, że potrafi poruszać się zarówno drogą lądową, jak i morską. Na niektórych planszach flagi umożliwiające przejęcie terytorium znajdują się na małych wysepkach. Aby przechwycić taką flagę, musimy przy pomocy APC dostarczyć w jej pobliże jedną z jednostek piechoty.
Charakterystyka: Przerywacz, to w sumie Ciężki Czołg wyposażony w specjalne działo wytwarzające falę energetyczną, która powoduje trzęsienie ziemi. Kiedy wskażemy cel, Przerywacz sam ustawi się w najodpowiedniejszej odległości. Siła ognia tej jednostki jest duża, jednakże działo ładuje się przez 20 sekund. Jednostki mobilne są zazwyczaj w stanie zdążyć opuścić teren zagrożony strzałem Przerywacza, toteż najlepiej jest stosować go przeciwko zabudowaniom przeciwnika. Wielkim minusem tej jednostki jest duża powolność i to, że przez przypadek niszczy ona także nasze oddziały.
Charakterystyka: Jest to chyba najpotężniejsza jednostka w grze. Pojedynczy strzał potrafi zrównać z ziemią praktycznie każdy budynek oraz całe jego otoczenie nie wyłączając muru obronnego. Niestety działo ładuje się jeszcze dłużej aniżeli w przypadku Przerywacza (40 sekund). Podobnie jak Przerywacz, Udar najlepiej jest stosować do niszczenia zabudowań przeciwnika i forsowania muru obronnego. Jeden strzał potrafi stworzyć wielometrową wyrwę i nasze wojska spokojnie zdążą dostać się na teren bazy wroga zanim jego Roboty-konstruktorzy usuną zniszczenia. W sumie Udar posiada wszystkie minusy Przerywacza (np. duża powolność), ale równocześnie posiada znacznie większą siłę ognia, toteż nie polecam stosowania Przerywacza. Lepiej zainwestować w Udar. |