Piechota | Jednostki | Z Steel Soldiers poradnik Z: Steel Soldiers
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
Piechota
Charakterystyka: Mimo, iż nie posiada żadnego uzbrojenia, stanowi jedną z najważniejszych jednostek w grze. Oprócz tego, że jest niezbędny przy budowie wszystkich nowych struktur, potrafi także naprawić inne roboty, pojazdy naziemne, jednostki lotnicze, mosty oraz budynki. Każdy oddział powinien być wyposażony przynajmniej w jednego Robota-konstruktora. Powinniśmy też mieć kilka jednostek tego typu w obszarze bazy, by w razie konieczności przeprowadzić szybką naprawę zniszczonego budynku. Aby tworzenie nowych budynków lub naprawianie nowych trwało jak najkrócej, powinniśmy używać w tym celu co najmniej trzech Robotów-konstruktorów.
Charakterystyka: Psycho to podstawowa jednostka bojowa, czyli po prostu tzw. "mięso armatnie". Niewątpliwą zaletą jest niezła szybkość i krótki czas produkcji. Pojedyncze jednostki nie stanowią praktycznie żadnego zagrożenia, ale oddział co najmniej kilkunastu Psycho potrafi wyrządzić niezłe szkody zarówno jednostkom lądowym, morskim, jak i powietrznym. W pierwszych etapach Psycho stanowią naszą podstawową siłę bojową. Nie mniej także w późniejszych etapach nie powinniśmy rezygnować z produkowania ich. Jeżeli posiadamy stały dostęp do kredytów, to warto jedną Fabrykę Robotów przeznaczyć na ciągłą produkcję tylko tych jednostek.
Charakterystyka: Największym minusem Pyro jest ich mała prędkość. Dlatego też nie opłaca się tworzyć mieszanych oddziałów, w skład których wchodzą jeszcze Psycho, gdyż oddział ten nie będzie poruszał się równomiernie. Miotacze ognia, w które Pyro są wyposażone, to całkiem efektywna broń. Ogień niszczy tak budynki, jak i inne jednostki. Niestety aby dobrze wycelować roboty te potrzebują trochę czasu, dlatego też ich szanse na przeciwstawienie się szybko poruszającym się jednostkom są niewielkie.
Charakterystyka: Pod względem opancerzenia i prędkości jest to jednostka zbliżona do Pyro, aczkolwiek siła ognia wyrzutni rakiet, w którą wyposażony jest Twardziel, jest odrobinę większa aniżeli siła miotacza ognia. Wielkim plusem jest to, że rakiety wyposażone są w system samonaprowadzania. Twardziel świetnie spisuje się w starciu z wolniejszymi jednostkami wroga oraz całkiem nieźle radzi sobie w roli obrony przeciwlotniczej. Do minusów należy zaliczyć fakt, że Twardziel może walczyć tylko z przeciwnikami znajdującymi się w pewnej odległości. W walce w zwarciu jest niestety bezbronny. Dlatego też oddział Twardzieli powinien być osłaniany przez kilku Psycho, którzy byliby w stanie ostrzeliwać przeciwników do czasu aż wycofamy Twardzieli na odległość, z której będą w stanie prowadzić ostrzał.
Charakterystyka: Snajper to jedna z najbardziej pożytecznych jednostek w naszych szeregach. Karabin snajperski umożliwia mu szybką likwidację kierowców pojazdów lądowych (za wyjątkiem APC) oraz pilotów jednostek powietrznych, które stoją na ziemi. Dzięki temu robot naszej armii mogą przejąć wrogie jednostki. Snajper świetnie spisuje się także jako obrona przeciwlotnicza. Karabin ma podobną silę rażenia, jak rakiety helikopterów, ale cechuje go lepsza szybkostrzelność.
Charakterystyka: Siła rażenia Lasera zbliżona jest do siły rażenia Twardziela. Co prawda pojedynczy strzał skondensowanej energii robi mniejsze zniszczenia aniżeli pojedyncza rakieta, ale laser jest bronią szybkostrzelną. Dużą zaletą jest to, że strzał lasera potrafi przeszyć kilka obiektów na raz, aczkolwiek w każdym kolejnym obiekcie uszkodzenia są coraz mniejsze.
Charakterystyka: Technik jest w stanie zdobyć protokoły sterowania lub rdzeń procesora niemal każdego budynku lub jednostki wroga. Niestety proces ten zajmuje sporo czasu, dlatego też najlepiej jest używać grup składających się co najmniej z czterech techników.
Charakterystyka: Detonator wyposażony jest w trzy rodzaje bomb. Pierwszy rodzaj to granaty, które mają podobną siłę rażenia, jak rakiety używane przez Twardziela, ale nie mogą być stosowane przeciwko jednostkom powietrznym. Drugi rodzaj to miny, a trzeci to ładunki wybuchowe, które mogą być stosowane do wysadzania struktur wroga. Detonator posiada nieograniczoną ilość granatów, ale miny muszą być uzupełniane w Fabryce Robotów.
Charakterystyka: Szpieg to bardzo szybka jednostka, która porusza się z taką samą prędkością jak Jeep. Szpieg wyposażony jest w kamuflaż dzięki czemu radarom bardzo trudno jest go wykryć. Potrafi to jednak zrobić Samobieżna Radiostacja Zagłuszająca. Głowne zadanie Szpiega to sabotowanie komputerów w budynkach przeciwnika. W zależności od rodzaju struktury, wirusy umieszczane przez niego przynoszą różne efekty: działa zaczynają strzelać w sposób losowy, fabryki wstrzymują produkcję, Radar przestaje funkcjonować itd. |