Moduły i ulepszenia w World of Warships | Mechanika gry poradnik World of Warships
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Moduły i ulepszenia
Każdy zakupiony przez nas okręt jest pozbawiony wszelkich ulepszeń. Niekiedy sprawia to, że gra takim statkiem jest bardzo nieprzyjemna. W poniższym rozdziale przedstawiony zostanie ogólny proces ulepszania nowo zakupionego okrętu, co wybrać w pierwszej kolejności itp. Krótko opisane zostaną również polecane ulepszenia dla poszczególnych typów statków. Oczywiście będą to zasady ogólne, bardzo dobrym pomysłem będzie przemyślenie wszystkiego w konkretnym przypadku.
Podczas kupowania ulepszeń dla naszego okrętu warto zastanowić się czego najbardziej potrzebujemy. Przeważnie najlepszym wyborem będzie zakup w pierwszej kolejności nowego kadłuba. Zwiększy się tym samym nasza maksymalna liczba punktów wytrzymałości, a także bardzo często maksymalna liczba dział artylerii głównej, dodatkowej oraz przeciwlotniczej. W drugiej kolejności zdobyte doświadczenie wydaj na polepszenie szybkości oraz zwrotności okrętu. Dopiero na samym końcu inwestuj w dodatkowe ulepszenia jak kierowanie ogniem czy zasięg widzenia. W niektórych sytuacjach, przede wszystkim u pancerników opłaca się na początku wybrać ulepszenie zapewniające większy zasięg ognia. Będzie to kluczowe przede wszystkim u amerykańskich pancerników.
Dostępne ulepszenia
Slot 1 (dostępny dla okrętów poziomu I+)
Nazwa | Cena | Opis | |
Modyfikacja 1 baterii głównej | 125 000 | -20% do ryzyka wybuchu magazynu z amunicją; -20% do ryzyka zniszczenia baterii głównej; -20% do czasu naprawy. | |
Modyfikacja 1 wyrzutni torpedowej | 125 000 | -20% do czasu naprawy wyrzutni torpedowych; -20% do ryzyka zniszczenia wyrzutni torpedowych. | |
Modyfikacja 1 eskadr samolotów | 125 000 | +10% do efektywności uzbrojenia samolotów. | |
Modyfikacja 1 uzbrojenia przeciwlotniczego | 125 000 | +20% do odporności stanowisk uzbrojenia przeciwlotniczego. | |
Modyfikacja 1 dodatkowych baterii | 125 000 | +20% do odporności dodatkowych baterii. |
Slot 2 (dostępny dla okrętów poziomu V+)
Nazwa | Cena | Opis | |
Modyfikacja 2 baterii głównej | 500 000 | +10% do czasu ładowania; +15% do szybkości obrotu wieży. | |
Modyfikacja 2 wyrzutni torpedowej | 500 000 | -10% do czasu naprawy wyrzutni; +20% do czasu obrotu. | |
Modyfikacja 1 systemu kontroli ognia | 500 000 | Zwiększa celność strzelania dział baterii głównej. | |
Modyfikacja 1 systemu kontroli lotów | 500 000 | Zwiększa szybkość obsługi samolotów. | |
Modyfikacja 2 eskadr samolotów | 500 000 | Zwiększa odporność myśliwców. | |
Modyfikacja 2 uzbrojenia przeciwlotniczego | 500 000 | +20% do zasięgu działek przeciwlotniczych. | |
Modyfikacja 2 dodatkowych baterii | 500 000 | +20% do maksymalnego zasięgu dział baterii dodatkowych; Zwiększa celność strzelania. |
Slot 3 (dostępny dla okrętów poziomu IX+)
Nazwa | Cena | Opis | |
Modyfikacja 3 baterii głównej | 3 000 000 | Zmniejsza czas ładowania dział baterii głównej. | |
Modyfikacja 3 wyrzutni torpedowej | 3 000 000 | Zmniejsza czas ładowania wyrzutni torped. | |
Modyfikacja 2 systemu kontroli ognia | 3 000 000 | Zwiększa zasięg ognia dział baterii głównej. | |
Modyfikacja 2 systemu kontroli lotów | 3 000 000 | Zwiększa prędkość samolotów. | |
Modyfikacja 3 eskadr samolotów | 3 000 000 | Zwiększa odporność myśliwców. | |
Modyfikacja 3 uzbrojenia przeciwlotniczego | 3 000 000 | Zwiększa skuteczność działek przeciwlotniczych. | |
Modyfikacja 3 dodatkowych baterii | 3 000 000 | Zmniejsza czas ładowania dział baterii dodatkowych. |
Slot 4 (dostępny dla okrętów poziomu III+)
Nazwa | Cena | Opis | |
Modyfikacja 1 systemu kontroli uszkodzeń | 250 000 | -3% do ryzyka nabierania wody; -5% do ryzyka wybuchu pożaru. | |
Modyfikacja 1 napędu | 250 000 | -20% do ryzyka uszkodzenia silnika; -20% do czasu naprawy silnika. | |
Modyfikacja 1 koła sterowego | 250 000 | -20% do czasu naprawy koła sterowego; -20% do ryzyka uszkodzenia koła sterowego. |
Slot 5 (dostępny dla okrętów poziomu VI+)
Nazwa | Cena | Opis | |
Modyfikacja 2 systemu kontroli uszkodzeń | 1 000 000 | -15% do czasu naprawienia dziury w kadłubie; -15% do czasu ugaszenia pożaru. | |
Modyfikacja 2 napędu | 1 000 000 | -20% do czasu osiągnięcia maksymalnej prędkości. | |
Modyfikacja 2 koła sterowego | 1 000 000 | -20% do czasu przesunięcia steru (wykonania zwrotu). |
Slot 6 (dostępny dla okrętów poziomu VIII+)
Nazwa | Cena | Opis | |
Modyfikacja 1 systemu wykrywania celów | 2 000 000 | +20% do maksymalnego zasięgu wykrywania. | |
Modyfikacja 1 kamuflażu | 2 000 000 | -10% do wykrywalności. |