Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

World of Warships - poradnik do gry

World of Warships - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Celowanie i strzelanie w World of Warships | Mechanika gry poradnik World of Warships

Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019

Celowanie i strzelanie

Aby zadać przeciwnikowi obrażenia musimy w niego trafić. Wydaje się to być banalne, celujemy w sylwetkę okrętu wroga i naciskamy spust. Podejście takie sprawdzi się na minimalnych odległościach, jednak jeśli statek przeciwnika znajduje się 15 km od nas, a pocisk leci około 8 sekund musimy myśleć z dużym wyprzedzeniem. Pod uwagę należy wziąć kierunek, w którym płynie statek, jego prędkość, a nawet typ okrętu, który powie nam wiele o ewentualnym zachowaniu przeciwnika.

Celowanie

W przypadku celowania, najważniejszą rzeczą, którą musimy wziąć pod uwagę, jest odległość przeciwnika od naszego okrętu oraz z jaką prędkością się porusza. Po przełączeniu w tryb snajperski (domyślnie klawisz shift) musimy wymierzyć pewną odległość przed samym statkiem. Nasz pocisk może lecieć nawet kilka sekund. Warto na początku wystrzelić z jednego działa aby sprawdzić czy dobrze wycelowaliśmy, jeśli tak możemy śmiało puścić całą serię. Niestety nie ma tutaj jednej uniwersalnej zasady dotyczącej celowania na duże odległości. Musimy po prostu dużo ćwiczyć, a z czasem będziemy instynktownie szacować gdzie musimy posłać pocisk. Bardzo dobrym pomysłem będzie gra na krążowniku St. Luis, który ma bardzo dużą liczbę dział szybko ładujących kolejne pociski. W ciągu minuty możemy posłać kilkadziesiąt pocisków. Nie ma lepszego treningu strzeleckiego. Z własnych doświadczeń mogę również poradzić, aby pociskami odłamkowo-burzącymi strzelać lekko ponad sylwetkę okrętu wroga, podczas gdy pociskami przeciwpancernymi w linię wody lub tuż ponad nią.

Skuteczne trafienie w cytadelę skutkuje zadaniem maksymalnych obrażeń. Źródło obrazka: oficjalna strona gry. - Celowanie i strzelanie w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry
Skuteczne trafienie w cytadelę skutkuje zadaniem maksymalnych obrażeń. Źródło obrazka: oficjalna strona gry.

Gdy już nauczymy się trafiać w okręt wroga warto skupić się na konkretnych jego częściach. Pociskami odłamkowo-burzącymi powinniśmy strzelać w dziób lub rufę statku, mniej więcej do miejsca, w którym znajduje się pierwsza wieżyczka artylerii głównej. Pancerz w tym miejscu jest stosunkowo cienki, powinniśmy więc zadawać sporo obrażeń. W przypadku amunicji HE dobrym rozwiązaniem będzie również strzelanie w nadbudówki, działa, kominy itp. Nie będziemy wtedy zadawać ogromnych obrażeń, ale mamy dużą szansę na uszkodzenie jakiegoś ważnego modułu lub podpalenie okrętu. Strzelając z pocisków przeciwpancernych powinniśmy celować tylko i wyłącznie w kadłub okrętu, najlepiej na linii wody. Jeśli używasz dział o niewielkim kalibrze to celuj tak jak w przypadku pocisków HE w przód oraz tył statku przeciwnika. Jeśli masz sporą penetrację, a przeciwnik ustawiony jest do ciebie bokiem powinieneś spróbować strzelić w tzw. cytadelę. Cytadela to część okrętu, w której znajdują się kluczowe pomieszczenia np. maszynownia. Przeważnie cytadela znajduje się pomiędzy pierwszą a ostatnią wieżyczką artylerii głównej, mniej więcej od linii wody do połowy wysokości kadłuba. Jeśli mamy taką możliwość powinniśmy strzelać pod kominy okrętu w kadłub na linii wody. Jeśli przebijemy pancerz i zaliczone nam zostanie trafienie w cytadelę zadamy maksymalne obrażenia jakie mają nasze pociski. Kilka takich strzałów potrafi posłać na dno nawet pancernik.

Strzelanie

Gdy już odpowiednio wycelujemy nasze działa przyjdzie czas na wystrzał. Wbrew pozorom także tutaj mamy do wyboru kilka opcji strzelania. Klikając jeden raz wystrzelimy z jednej wieżyczki. Jest to przydatne w momencie oddawania pierwszego strzału do oddalonego przeciwnika. Zobaczymy w ten sposób czy dobrze wycelowaliśmy i gdzie wylądowały pociski. Przytrzymując lewy przycisk myszki będziemy strzelać ogniem sekwencyjnym, kolejne wieżyczki będą się aktywować w odstępie mniej więcej pół sekundy. Ogień ten jest przydatny w przypadku strzelania do blisko znajdującego się celu, gdy pocisk nie leci zbyt długo. Możemy w ten sposób na bieżąco korygować lot kolejnych pocisków.

Trzecim trybem strzelania jest ogień jednoczesny ze wszystkich dział (dwukrotne kliknięcie lewego przycisku myszki). Powinien być on używany w przypadku gdy mamy pewność dobrego wycelowania. Po oddaniu salwy przez kilka lub kilkanaście sekund jesteśmy bezbronni. Powinien być on używany także na niszczycielach oraz szybkich krążownikach. Po oddaniu salwy możemy nagle zmienić naszą pozycję lub kierunek płynięcia.

Torpedy

Rozważnie korzystaj z dwóch trybów strzelania torpedami. Każdy sprawdzi się w innych sytuacjach. - Celowanie i strzelanie w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry
Rozważnie korzystaj z dwóch trybów strzelania torpedami. Każdy sprawdzi się w innych sytuacjach.

Torpedy są specjalnym rodzajem uzbrojenia. Zadają ogromne obrażenia, mogą wywołać nabieranie wody przez okręt, ale bardzo trudno nimi trafić. Pierwszą rzeczą na jaką należy zwrócić uwagę są dwa tryby wystrzału - szeroki oraz wąski. Różnią się one rozproszeniem poszczególnych torped w jednej salwie. Z trybu szerokiego korzystać powinniśmy w przypadku strzelania "w ciemno", na duże odległości lub gdy przeciwnik jest zwrotny i szybko się porusza. Z trybu wąskiego korzystamy strzelając w bardzo powolne okręty jak pancerniki czy lotniskowce oraz na bardzo bliskie dystanse.

Nie traktuj szarego pola pomagającego w celowaniu jak wyroczni. Jest ono bardzo nieprecyzyjne i nie uwzględnia wielu czynników. - Celowanie i strzelanie w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry
Nie traktuj szarego pola pomagającego w celowaniu jak wyroczni. Jest ono bardzo nieprecyzyjne i nie uwzględnia wielu czynników.

Gdy przełączymy się w tryb celowania torpedami naszym oczom ukaże się obok zasięgu obrotu naszym wyrzutni także szary pas. Jest to pomocniczy celownik, który nakierowuje się na najbliższego wroga i pokazuje jak wystrzelić torpedy aby w niego trafiły. Oczywiście jest to maksymalnie uproszczone narzędzie ułatwiające nam celowanie. Wystarczy, że przeciwnik minimalnie zmieni swój kurs aby nasze torpedy po prostu obok niego przepłynęły, jest to jednak przydatne w początkowej fazie gry, gdy uczymy się samego celowania oraz strzelania.