Wiedźmin Pogromca potworów: Walka - interfejs Wiedźmin Pogromca potworów poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Wiedźmin Pogromca potworów zawiera informacje o poziomie zdrowia bohatera, przeciwnika, o znakach wiedźmińskich oraz o ciosach krytycznych.
Ostatnia aktualizacja: 10 sierpnia 2021
W grze Wiedźmin Pogromca potworów jest minimalistyczny wręcz interfejs, który może być nieczytelny w pierwszych godzinach gry. Na tej stronie opisaliśmy życie bohatera, przeciwnika, znaki, petardy oraz naładowanie ciosu krytycznego.
Zdrowie bohatera
Zdrowie bohatera jest widoczne po lewej stronie ekranu. Pasek żywotności wiedźmina zaznaczyliśmy na screenie powyżej.
Żywotności nie można regenerować w trakcie walki. Można jednak na nią wpływać za pomocą eliksirów:
- Jaskółka - regeneruje 1% żywotności;
- Jerzyk - zwiększa ilość punktów żywotności o 50%.
Parowanie ciosów nie zeruje obrażeń. Należy się z tym liczyć, tym bardziej jeśli ma się końcówkę punktów żywotności.
Zdrowie przeciwnika
Zdrowie przeciwnika widoczne jest zaraz nad jego głową. Zadając ciosy przeciwnikowi możecie stale kontrolować ilość jego punktów żywotności. Warto pamiętać, że niektóre potwory są bardziej podatne na silne uderzenia, a inne na szybkie. To znacząco wpływa na szybkość utraty ich życia.
Znaki wiedźmińskie
W trakcie walki możecie używać wiedźmińskich znaków. Od początku macie dostępny znak, który pozwoli Wam na zadawanie ognistych ciosów. Znaki wiedźmińskie ładują się w trakcie walki. Im sprawniej idzie wam zadawanie ciosów, tym szybciej naładuje się znak.
Znak wiedźmiński ma określony czas regeneracji. W przypadku trudniejszych przeciwników, dobrze jest wykorzystywać wieź miński znak w momencie, gdy to potwory pragną zaatakować. To wytrąci ich z równowagi.
Petardy
Petardy można zakupić bądź wytworzyć. W grze są dostępne takie petardy jak:
- Zwykła petarda - zadaje 525 punktów obrażeń;
- Kartacz - zadaje 525 punktów obrażeń od stali i 800 punktów obrażeń kinetycznych;
- Księżycowy pył - zadaje 525 punktów obrażeń od srebra i 800 punktów obrażeń kinetycznych;
- Gwiazda Tańcząca - zadaje 525 punktów obrażeń od ognia i 800 punktów obrażeń kinetycznych;
- Bomba Dwimerytowa - zadaje 525 punktów obrażeń kinetycznych oraz uwalnia obłoki dwimetrytu.
Petardy wybiera się przed walką. Możecie mieć ich ze sobą kilka, ale tylko jednego rodzaju.
Wybierając petardy sprawdźcie słabości potwora. W ten sposób zwiększycie swoje szanse w pojedynku.
Cios krytyczny
Cios krytyczny ładuje się w trakcie walki. Pasek naładowanie ciosu krytycznego pojawia się na żywotnością bohatera.
Naładowanie ciosu krytycznego spadnie, gdy otrzymacie obrażenia. Nie stanie się tak jednak jeśli sparujecie cios przeciwnika.
Po naładowaniu ciosu na ekranie pojawi się minigra, w której będziecie musieli trafić w określony punkt, w określonym czasie. To zadanie bywa trudne, ponieważ postać stale podatna jest na obrażenia.