Watch Dogs 2: Najlepsze umiejętności - porady
Ostatnia aktualizacja: 13 lipca 2020
W Watch Dogs 2 możesz używać aplikacji Badania (Research), która pozwala na odblokowywanie nowych umiejętności Marcusa. Gra oferuje kilkadziesiąt różnych umiejętności i zestawienie najważniejszych z nich znajduje się poniżej. Warto zaopatrzyć się w nie możliwie jak najwcześniej, gdyż mogą one znacząco ułatwić zaliczanie misji czy docieranie do sekretów.
- Wymagania do odblokowywania nowych umiejętności
- Jakie umiejętności warto zakupić jak najwcześniej?
- Jakimi umiejętnościami zainteresować się w następnej kolejności?
Wymagania do odblokowywania nowych umiejętności
- Do pozyskiwania nowych umiejętności potrzebne są przede wszystkim punkty badań. Podstawowe umiejętności kosztują zazwyczaj 2 punkty, a te najbardziej zaawansowane mogą wymuszać wydanie nawet 8 punktów.
- Punkty badań przyznawane są Marcusowi za każdym razem gdy zgromadzi wystarczającą liczbę followersów żeby awansować na wyższy poziom. Oprócz tego możesz rozglądać się za punktami badań na mapie San Francisco. Są one oznaczane ikoną czarnej czaszki i w tym przypadku odnalezienie sekretu oznacza zdobycie jednego punktu badań. Strona z pokazanymi lokalizacjami czaszek znajduje się w dalszej części naszego poradnika.
- Bardziej zaawansowane umiejętności mogą wymagać odblokowania wcześniejszych pozycji z danego drzewka ulepszeń. Oprócz tego możesz zostać poproszony o zdobycie kluczowych danych (Key Data) powiązanych z daną umiejętnością.
- Możesz poprosić grę żeby pokazała ci gdzie znajdują się poszukiwane kluczowe dane - jest to ikona zielonej czaszki. Ich pozyskanie jest zazwyczaj kłopotliwe i okoliczności ich odnajdywania opisane zostały w odrębnym rozdziale poradnika.
Jakie umiejętności warto zakupić jak najwcześniej?
Autokasacja (Auto-Takedown) (2 punkty badań) - Umiejętność ta pozwala na hakowanie bram oraz rurociągów podczas jazdy. Zdecydowanie się nią zainteresuj, gdyż dzięki tym akcjom o wiele łatwiej będzie ci uciec jeśli doprowadzisz do policyjnego pościgu. Pamiętaj tylko o tym żeby wciskać szybko pokazany na ekranie przycisk gdy pojawi się okazja do wykonania perfekcyjnego hakowania.
Hakowanie trasy pojazdu (Vehicle Directional Hack) (2 punkty badań) - To niezwykla przydatna umiejętność, dzięki której możesz przejmować pełną kontrolę nad okolicznymi pojazdami. Po zhakowaniu danego auta gra pozwoli ci nim kierować. Możesz to wykorzystywać na mnóstwo sposobów, np. do rozjeżdżania przeciwników, odwracania ich uwagi, zatrzymywania uciekających pojazdów czy doprowadzania do wypadków radiowozów podczas pościgu. Obsługa "autopilota" wymaga trochę treningu, ale po tym jak opanujesz podstawy bardzo często będziesz chciał powracać do tej funkcji.
Odwrócenie uwagi (Create Distraction) (2 punkty badań) - To tania umiejętność, która ma wiele praktycznych zastosowań. Możesz jej przede wszystkim używać do uniemożliwiania wzywania policji (przez cywilów) lub posiłków (przez gangsterów). Oprócz tego możesz wykorzystywać ją do dezorientowania przeciwników, tak by następnie ich zaatakować z zaskoczenia lub ominąć.
Porażacz (Electro Shock Device) (2 punkty badań) - Umiejętność ta odblokowuje nowy gadżet, z pomocą którego możliwe jest porażanie prądem więcej niż jednego przeciwnika. Marcus dysponuje ograniczoną liczbą porażaczy, ale ich zapas odnawia się w miarę upływu czasu.
Środowiskowe zdalne sterowanie (Environmental RC) (2 punkty badań) - To jedna z bardziej przydatnych umiejętności, którą warto mieć odblokowaną od samego początku gry. Pozwala ona na zdalne sterowanie wózkami widłowymi, podnośnikami i dźwigami. Dysponowanie tą zdolnością jest bardzo pomocne w dotarciu do wielu trudno dostępnych sekretów, ale może się ona też przydać podczas zaliczania operacji i zagwarantować np. alternatywną trasę podróży do celu misji.
Ulepszenia botnetu (Botnet Upgrade) (2-6 punktów badań) - Wszystkie umiejętności z drzewka Botnety mają takie same działanie, a mianowicie zwiększają na stałe maksymalną liczbę dostępnych botnetów. Postaraj się w początkowej fazie gry zakupić pierwszą tego typu umiejętność, która doda 4 botnety. Zakup kolejnych zdolności rozważ dopiero w dalszej części kampanii, zwłaszcza że kosztują one więcej punktów badań i każdorazowo podnoszą limit już "tylko" o 2 botnety.
Jakimi umiejętnościami zainteresować się w następnej kolejności?
Atak gangu (Gang Attack) lub List gończy: Podejrzany (APB: Suspect Located) (4 punkty badań) - To bardzo przydatne umiejętności jeśli zależy ci na prowadzeniu działań z ukrycia. Na wskazanego przeciwnika możesz nasłać członków innego gangu lub funkcjonariuszy policji. Jeśli ci się poszczęści to wskazana osoba zostanie wyeliminowana. W najgorszym razie wprowadzisz trochę zamieszania w szeregi wroga i będziesz mógł wykorzystać to żeby się przekraść obok nich. W dalszej części gry rozważ odblokowanie silniejszych umiejętności z tej grupy - Wojna gangów (Gang War) lub List gończy: Poszukiwany przestępca (APB: Wanted Criminal). Są one droższe i wymagają odnalezienia kluczowych danych, ale dają większe szanse powodzenia całej akcji.
Doładowanie nitro (Engine Override) (4 punkty badań, kluczowe dane - do zdobycia w jednej z początkowych głównych misji) - Umiejętność ta wyposaża każdy samochód w nitro i dzięki temu łatwiej jest np. uciekać policji czy wygrywać wyścigi. Pamiętaj jednak o dwóch rzeczach. Po pierwsze, nitro należy stosować tylko podczas podróżowania w liniii prostej. Po drugie, stopniowo zużywa ono posiadane botnety, tak więc dobrze jest na początku przejazdu dysponować jak największą ich liczbą.
Exploity robotów (Robot Exploit) (4 punkty badań) - Hakowanie robotów przydaje się w niektórych misjach czy podczas infiltracji zakazanych stref, w których są one obecne. Po przejęciu kontroli nad wybranym robotem możesz użyć go np. do odwrócenia uwagi okolicznych przeciwników.
Odlotowy exploit (Chopper Retreat Exploit) (6 punktów badań, kluczowe dane) - Użycie tej umiejętności zmusza ścigający Marcusa policyjny śmigłowiec do zaprzestania dalszych działań i odlotu. Jest to niezwykle przydatne w pościgach policyjnych z "wyższych poziomów" gdy to zgubienie wrogiej maszyny latającej jest zazwyczaj najbardziej kłopotliwe.
Precyzyjne celowanie (Steady Aim) (4 punkty badań) - Umiejętność ta pozwala na zwiększenie zasięgu działania paralizatora. Zdecydowanie rozważ jej odblokowanie jeśli lubisz korzystać z tego gadżetu. Wydłużony zasięg przyda się m.in. do bezpiecznego eliminowania psów obronnych, które z mniejszych odległości mogą łatwo wywąchać Marcusa i zaalarmować wrogów o jego obecności.
Szybkie przeładowanie (Sleight of Hand) (2 punkty badań) - Umiejętność ta poprawia czas przeładowania pistoletów i paralizatora i o wiele bardziej powinno ci zależeć na tej drugiej właściwości. Domyślny czas przeładowania paralizatora jest dosyć długi i może to być problematyczne jeśli zależy ci na porażeniu prądem kilku przeciwników w niewielkim odstępie czasu.
Ulepszenie uszkodzenia systemu: Blackout (System Crash Upgrade: Blackout) (8 punktów badań, kluczowe dane) - To bardzo kosztowna umiejętność. Co więcej, w celu odblokowania jej musisz najpierw wejść w posiadanie Masowego uszkodzenia systemu (Massive System Crash). Warto się pomimo tych utrudnień postarać o jej odblokowanie, bo korzystanie z niej znacząco ułatwia prowadzenie działań z ukrycia lub zniknięcie wrogom z pola widzenia w przypadku wykrycia (oprócz paraliżu infrastruktury miejskiej wyłączane są dodatkowo wszystkie okoliczne źródła światła). Umiejętność działa 30 sekund, ale to wystarczająco dużo czasu żeby dotrzeć w upatrzone miejsce.
Ulepszona sprężyna (Enhanced Spring) (6 punktów badań, kluczowe dane) - Umiejętność ta pozwala skoczkowi na wykonywanie dalszych skoków i jest to bardzo mile widziane ulepszenie. Udoskonalony skoczek może o wiele łatwiej dotrzeć do poszukiwanych sekretów czy miejsc gdzie można włamać się do systemu. W przypadku braku tej umiejętności osiągnięcie tego samego rezultatu może być bardzo utrudnione lub wręcz niemożliwe.
Urządzenie wybuchowe (Explosive Device) (4 punkty badań) - Umiejętność ta odblokowuje możliwość korzystania z materiałów wybuchowych. Po podrzuceniu ładunku możesz go zdetonować w dowolnie wybranym przez siebie momencie i przydaje się to wtedy gdy zostałeś już wykryty i musisz wyeliminować okolicznych wrogów. Marcus dysponuje ograniczoną liczbą materiałów wybuchowych, ale ich zapas odnawia się w miarę upływu czasu.
Wyłączenie zabezpieczeń (Security System Shutdown) (6 punktów badań, kluczowe dane) - Umiejętność ta zgodnie z nazwą odpowiedzialna jest za wyłączanie różnorakich systemów bezpieczeństwa. Z utrudnieniem tym ma się do czynienia w dalszych misjach i dysponowanie ulepszeniem pozwoli ci na zmniejszenie ryzyka ewentualnego wykrycia przez lokalne systemy ochrony.
Zdalnie sterowane gadżety (Remote Gadgets) (8 punktów badań, kluczowe dane) - Umiejętność ta pozwala na wyposażenie skoczka oraz quadkoptera w ładunki wybuchowe i porażające. Sprawia to, że oba te gadżety mogą być od tej pory wykorzystywane nie tylko do rekonesansu i hakowania urządzeń, ale również do eliminowania przeciwników. Umiejętność jest niestety kosztowna, ale nie zapomnij o niej po tym jak dostatecznie awansujesz w grze i uzbierasz wymaganą liczbę punktów badań.
Znieważenie (Taunt) (4 punkty badań) - To bardzo przydatne ulepszenie dla skoczka, która pozwala na wyposażenie go w głośnik i na odwracanie uwagi przeciwników. Możesz wykorzystywać tę zdolność żeby odciągać wrogów od swoich posterunków po to żeby ich wyeliminować w ustronnym miejscu lub bezpiecznie ominąć.