Czynniki biologiczne i środowiskowe w Unturned poradnik Unturned
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Tak jak już to zostało wspomniane, w Unturned wbrew pozorom nie tylko zombie będą nam podnosić adrenalinę. Na głównym interfejsie w czasie rozgrywki, a mianowicie w dolnym rogu ekranu, możemy zaobserwować pięć prostokątów tworzących podłużny pasek. Każdy z nich symbolizuje inny czynnik biologiczny bądź środowiskowy, który dotyka naszą postać w danym momencie. Wyraża się je standardowo w procentach.
Życie to najoczywistsza statystyka w każdej normalnej grze. Wskazuje nam na to, w jakim stanie aktualnie jesteśmy i ile dzieli nas od śmierci. Rzecz jasna im mniej procent tym gorzej. Tracimy zdrowie za sprawą uderzeń zombie, innych graczy w trybie wieloosobowym czy chociażby wybuchów pojazdów transportowych. Nie regeneruje się ono samoistnie i aby je ponownie napełnić, musimy użyć specjalnych apteczek, zastrzyków z morfiną bądź innych medykamentów. W sytuacjach podbramkowych ekran widocznie zmienia barwy na odcienie szarości - wiec, że coś się dzieje.
Głód to w sumie też dosyć przemyślana propozycja dla fanów prawdziwych survivali. W tej konkretnej rozgrywce pasek jedzenia stale rośnie, jeżeli nie zapewniamy sobie odpowiedniej podaży pożywienia. Mamy więc tutaj odwrotną sytuację w stosunku do zdrowia - im więcej procent tym dla nas gorzej. W razie osiągnięcia 100%, powoli tracimy życie i umieramy.
Pragnienie działa analogicznie jak głód, tyle że odnosi się do różnego rodzaju napojów, głównie wody. W razie osiągnięcia 100%, powoli tracimy życie i umieramy.
Napromieniowanie wiąże się z przyjmowaniem kolejnych dawek swoistej infekcji zombie, która po osiągnięciu w naszym organizmie 100%, zacznie nas powoli zabijać. Kolejne procenty nabijamy, będąc uderzanymi przez truposze, ale także spożywając zepsute i surowe jedzenie. W celu wyleczenia musimy używać specjalnych szczepionek bądź zestawów witamin. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest również inwestowanie w umiejętność osobistą Immunity, która w pewnym stopniu redukuje przyjmowane dawki infekcji wraz z uderzeniami lub spożywaniem popsutego prowiantu.
Energia/Wytrzymałość to już ostatni wskaźnik do omówienia, który kurczy się w przypadku szybkiego biegu, skakania bądź wyprowadzania mocniejszych ciosów. Na szczęście regeneruje się samoistnie, chociaż można ten proces przyśpieszyć, stosując różne napoje energetyczne i spożywając pożywne przekąski. Umiejętność osobista Exercise wpływa pozytywnie na procent energii pobieranej z tytułu każdej tego typu wymagającej akcji.
Pływanie
Przebywając w wodzie, możemy zarówno pływać na powierzchni, jak i nurkować w oceanicznych głębiach. Warto jednak zdać sobie sprawę z faktu, iż w tym drugim przypadku dosyć mocno ogranicza nas wskaźnik tlenu, czyli pewna nowość w stosunku do poprzednich wersji gry. Cały mechanizm działa w bardzo prosty sposób - po prostu aby nie utonąć, musimy co jakiś czas wypływać na powierzchnię i nabierać powietrza. Całe sterowanie w wodzie odbywa się w tradycyjny sposób, nie potrzebujemy żadnych specjalnych klawiszy, które automatycznie doprowadziłyby do wynurzenia się bohatera. Co istotne, w wodzie obowiązuje jedna prędkość, czyli nie możemy ani przyśpieszać, ani spowalniać.