Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Ultima IX: Ascension - poradnik do gry

Ultima IX: Ascension - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poradnik do gry - Avatar's House | Ultima IX Ascension poradnik Ultima IX: Ascension

Ostatnia aktualizacja: 4 października 2019

Dom Avatara na Ziemi i otaczający go park to miejsce gdzie rozpoczynamy grę - Poradnik do gry - Avatars House | Ultima IX Ascension - Ultima IX: Ascension - poradnik do gry

Dom Avatara na Ziemi i otaczający go park to miejsce gdzie rozpoczynamy grę. Wszystko co robimy w tej lokacji ma na celu zapoznanie nas z kontrolą postaci i nie będzie miało wpływu na nasz experience i inventory w świecie Briannia. Nie będziemy mogli więc zabrać ze sobą znalezionego tu złota i wyposażenia. Mimo to celowe jest dokładne zwiedzenie tej mapy i wykonanie wszystkich czynności zaplanowanych podczas treningu aby zapoznać się z engine gry.

01 - Avatar's Home

Oto lista czynności zaplanowana przed wyprawą do Britannia:

  • Nauka odstawowych ruchów postacią i używania przedmiotów w domu za pomocą myszki i klawiatury
  • Ubieranie ubrania - można go znaleźć w łazience
  • Wyekwipować się w tool belt
  • Wyekwipować się w backpack (szafka z książkami)
  • Zabrać klucz ze stołu
  • Zabrać kompas z living room
  • Zabrać Journala
  • Spróbować walki mieczem i łukiem na podwórku domu
  • Otwieranie Bramy
  • Nauka pływania, skakania i wspinaczki
  • Nauka walki z przeciwnikami napotkanymi w ogrodzie

Po wykonaniu tych czynności powinniśmy się udać do Gypsy's Wagon (02)

02 - Gypsy's Wagon

Cyganka w wozie skieruje Avatara do Brytanni. Wcześniej musi on jednak odpowiedzieć na serię pytań które w efekcie wygenerują typ postaci w którą wcieli się w innym wymiarze.
Jest 8 Virtues, z których każda odpowiada konkretnemu typowi postaci. Podczas dokonywania wyborów w odpowiadaniu na pytania należy po porostu zawsze wybierać z dwóch przedstawionych Virtues tą która pozwoli nam wygenerować pożądaną przez nas postać. Inne pytania (te nie zawierające naszej Virtue) nie mają znaczenia. Zmiana typu postaci i parametrów dokona się dopiero po przybyciu do Brytanni.

Oto opis wybranej Virtue i wygenerowane za jej pomoca postaci, zmian które dokonuja się w parametrach i ekwipunku startowego znajdywanego w Tower of Stonegate po pojawieniu się w Brytanni.

Parametry wyjściowe Avatara to:
Strength: Weak
Dexterity: Clumsy
Inteligence: Dim
Hit Points = 30
Mana = 10

Honesty -Mage
Strength: Weak
Dexterity: Clumsy
Inteligence: Brilliant
Hit Points = 30
Mana =30
Special Ability : Great Capacity in Magic
Ekwipunek : Arms of The Magi, Map of Moonglow, Fireball Scroll, Scroll of Light, black Potion, Bag, Yellow Potion x 2, Orange Potion

Honor -Paladin
Strength:Strong
Dexterity: Clumsy
Inteligence: Smart
Hit Points =60
Mana =25
Special Ability : Might and Magic Skills are Great
Ekwipunek : Chain Coif, Map of Trinsic, Fireball Scroll, Scroll of Light, black Potion, Bag, Yellow Potion x 2, Orange Potion

Humility - Shepherd
Strength: Weak
Dexterity: Clumsy
Inteligence: Dim
Hit Points = 30
Mana =25
Special Ability : None
Ekwipunek : Fireball Scroll, Scroll of Light, black Potion, Bag, Yellow Potion x 2, Orange Potion

Compassion - Bard
Strength: Weak
Dexterity:Proficient
Inteligence: Dim
Hit Points =30
Mana =15
Special Ability: Great Learn of Combat Skills
Ekwipunek: Target Bow, 42 Arrows, Map of Paws, Fireball Scroll, Scroll of Light, black Potion, Bag, Yellow Potion x 2, Orange Potion

Sacrifice - Tinker
Strength:Strong
Dexterity:Nimble
Inteligence: Dim
Hit Points =60
Mana =15
Special Ability : Mastery of Skills and Mastery of Battle are Great
Ekwipunek : Buckler, Map of Minoc, Fireball Scroll, Scroll of Light, black Potion, Bag, Yellow Potion x 2, Orange Potion

Spirituality - Ranger
Strength:Strong
Dexterity:Nimble
Inteligence: Smart
Hit Points =60
Mana =20
Special Ability : Great Knowledge of The Land
Ekwipunek : Sextant, Gold Key, Fireball Scroll, Scroll of Light, black Potion, Bag, Yellow Potion x 2, Orange Potion

Justice - Druid
Strength: Weak
Dexterity:Nimble
Inteligence: Smart
Hit Points = 30
Mana =25
Special Ability : Great Magic and Combat Skills
Ekwipunek : Gnarled Staff, Map of Yew, Fireball Scroll, Scroll of Light, black Potion, Bag, Yellow Potion x 2, Orange Potion

Valor - Fighter
Strength:Powerfull
Dexterity: Clumsy
Inteligence: Dim
Hit Points =90
Mana =15
Special Ability: Inflict and Sustain more Damage in Combat
Ekwipunek: Scimitar, Map of Valoria, Fireball Scroll, Scroll of Light, black Potion, Bag, Yellow Potion x 2, Orange Potion

Należy nadmienić iż idea Avatara ma doprowadzić nas do mistrzostwa w każdej z 8 Virtues. Można się więc spodziewać iż im bliżej będzie końca gry tym bardziej zamazywała będzie się początkowa różnica w wykreowanych postaciach i wszystkie będą zbliżały się do ideału. Niemniej jednak wybór dokonany na początku gry ma stosunkowa duże znaczenie w tym jak do tego ideału będziemy dochodzili.

Po dokonaniu wyboru należy udać się do Moongate (03) który pojawi się po rozmowie z Cyganką.

03 - Moongate to Britannia

Ta świecąca brama to teleport który przeniesie nas do świat gry. Należy jeszcze tylko pokonać Gazera (potwora) który przez tą bramę właśnie przedostaje się na Ziemię. Całe szczęście Gazer jest bardzo osłabiony ponieważ brak mu charakterystycznej dla jego świata magii.

Tower of Stonegate

Pojawiamy się tutaj po wejściu w Moongate koło domu Avatara. Stonegate jest jakby dalszym ciągiem tutoriala z tym wyjątkiem iż to co od teraz zrobimy będzie się już liczyło w dalszej części gry. Zadaniem Avatara jest zejście z wieży i dostanie się do teleportu umiejscowionego w jaskini u stóp Stonegate. W wieży mamy do wykonania następujące czynności licząc od góry wieży do jej podstaw:

  • Wziąć ekwipunek startowy ze skrzyni na szczycie wieży
  • Przeczytać książki
  • Wziąć Short Sword i Lampę
  • Wziąć Speel Book
  • Użyć czaru Ignite na pochodni aby zlikwidować forcefield
  • Użyć czar Stone na Rat
  • Przełączyć lever
  • Wziąć gloves
  • Wziąć Lether Boots ze skrzyni
  • Użyć czaru Gust na wazie za Kratą
  • Wejść na teleporter i ucisnąć guzik na ścianie
  • Przekręcić Valve
  • Wcisnąc guzik na dnie pustego zbiornika wody
  • Wspiąć się na górę i zejść po drabinie
  • Użyć czaru Douse na płonącej posadce i na dwóch Brazjerach
  • Wyjść z wieży
  • Pokonać Wyrmguarda u wylotu jaskini i wziąć jego Scimitar
  • Wejść w teleporter

Operacje te doprowadzą nas do hallu w zamku Lorda Britisha w Britanii.

Od tego momentu gra przestaje być liniowa i możemy robić to na co przyjdzie nam ochota. Celem gry jest pokonanie Guardiana, złej istoty która próbuje przejąć władzę nad Brytanią. Aby to zrobic musimy odwiedzic osiem Shrines rozrzuconych po calej krainie. Pierwszą osobą z którą powinniśmy porozmawiać jest Lord British w jego zamku.