Tworzenie zaawansowanych trakcji kolejowych w Transport Fever poradnik Transport Fever
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Kolej jako jedyna pozwala na stworzenie złożonych połączeń. O ile w wypadku ciężarówek, statków czy samolotów nie ma kłopotu z przestrzenia czy brakiem wolnej przestrzeni. To w wypadku kolei trzeba bardziej się natrudzić aby móc wykorzystać jak najlepiej potencjał drzemiący w tej gałęzi transportu.
Używaj semaforów, tak jak przy ruchu drogowym prawostronnym. Będzie ci łatwiej wytyczać trasy i nie pogubisz się w układach. Dodatkowo, stacje mają swoje wewnętrzne, niewidoczne semafory. Jeśli na trasie jest więcej niż jeden pociąg, ten który jest na stacji, nie opuści jej dopóki nie będzie miał wolnego toru. Używaj mieszanki semaforów jedno i dwu kierunków. Choć na ilustracji powyżej, są podwójne semafory, to nie są one wymagane. Liczy się opcja, która ustawisz po kliknięciu na semafor. Dla jedno kierunkowych semaforów ważne jest umiejscowienie. Jeśli będziesz stawiał je np. z lewej strony torów to pociąg jadący z drugiej strony może nie uwzględnić tej trasy. Odcinek między jednym semaforem a drugim będę nazywał dalej segmentem semaforów. Taki segment to minimum długości najdłuższego pociągu jaki posiadasz/będziesz posiadał na danej trasie.
Możesz również budować i nazywać punkty kontrolne. Są przydatne, jeśli chcesz dokładnie zaplanować trasę np. dany pociąg/połączenie ma wjeżdżać na konkretny peron.
Połączenie z mijanką. Przy stworzeniu długiej trasy, będziesz chciał puścić dwa pociągi. Czy to ten sam skład, aby szybciej przenosić produkty lub masz dwa różne produkty do przetransportowania. W takim układzie warto stworzyć dwa-trzy perony. Następnie, zależnie od długości trasy, co jakiś czas budujesz mijankę, tzn. od głównej linii, tworzysz drugą równoległa. Na początku tego układy stawiasz po semaforze po prawej i lewej stronie. Tak samo robisz na końcu. Kiedy pierwszy pociąg dojedzie do takiego miejsca, a drugi pociąg będzie jechał przed nim, to pierwszy będzie czekał w tym miejscu aż droga przed nim będzie wolna. Taka linia służy do obsługi dwóch, góra 3 pociągów. Przy większej ilości, zaczną tworzyć się zatory. Zalety: tanie i szybkie rozwiązanie, natomiast jest nieefektywne dla więcej niż dwóch składów kolejowych.
Zostało jeszcze 57% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie