Opisy zadań | Stocznia | Tony Hawk's Pro Skater 4 poradnik Tony Hawk's Pro Skater 4
Ostatnia aktualizacja: 25 września 2019
Zdobądź rekordowe 65000 punktów .
Zbierz S-K-A-T-E .
S: Od startu tego zadania naprzód i troszkę w prawo - literka będzie na odstającej platformie. Od razu po jej złapaniu skieruj się możliwie najkrótszą drogą w stronę miejsca startu.
K: Nad rampą w jedynym domku po prawej od startu mapy. Literka jest zasłonięta dachem, lecz można go zniszczyć po prostu skacząc.
A: Patrząc od strony poprzedniej literki, ta jest w powietrzu między skoczniami pod ścianą po lewej.
T: Grinduj po obręczy wokół wieży (patrząc od startu mapy lokalizacja po lewej stronie w lekkim oddaleniu).
E: Przy kontenerze, do którego dostaniesz się poprzez transfer z platformy nieopodal w/w wieży. Jest tam też banknot.
Zbierz C-O-M-B-O .
Tego kombosa można złapać za pomocą samego grindu (i miejscami skoków, rzecz jasna). Najpierw zrób wallride i grinduj po daszku z C. Pod koniec trasy przeskocz na pochylnię, na której znajduje się O. Ponownie podskok, tym razem na drugą pochylnię i literka M jest Twoja. Teraz przeskocz w prawo na poręcz krótkiego mostku. Tamże znajduje się literka B. O znajduje się na wprost, kawałek dalej.
Varial Kickflip nad luką wodną w barakach .
To zadanie jest bardziej niż oczywiste. Wszystko, co musisz zrobić, to nabrać odpowiedniego rozpędu i przeskoczyć "rzeczkę", w międzyczasie wykonując Varial Kickflipa. Nic prostszego. O ile umiesz już robić ciut bardziej skomplikowane ewolucje powietrzne. Luka "brudna woda" występuje w kilku miejscach, ale Ty musisz wykonać zadanie w jednym, określonym w jego nazwie (i w animacji wstępnej).
Przeskocz lukę na wiszących kontenerach .
Wszystko, co musisz zrobić, to po prostu Spine Transfery między kolejnymi kontenerami. Są one troszkę wąskie, ale powinieneś trafić. Gdy dotrzesz do trzeciego, zmieni się nieco ułożenie kontenerów, jednak zasady pozostają te same. Kolejne dwa Spine Transfery i jesteśmy w domu.
Klepnij boję .
Limit czasowy tego zadania pozwala na tylko jeden błąd, więc nie radziłbym go od razu popełniać. Twoim zadaniem jest wykonanie triku kissed the rail podczas przeskakiwania nad boją. To to samo, co grind, tyle, że ktr wykonywane jest na bardzo krótkich odcinkach - takich, jak szczyt boi. Musisz wykonać ten trik 5 razy. Utrudnieniem jest przechylanie się boi na boki.
Dostawa obiadu dla spawaczy .
Tego zadania nie masz szans wykonać w uczciwym limicie - musisz trzymać kombosa przy życiu, póki nie osiągniesz ostatniego spawacza. Do pierwszego dostaniesz się przez Spine Transfer i lądowanie nie na rampie, lecz na daszku. Przeskocz na kolejny, po prawej. Musisz dostać się kawałeczek wyżej, na odcinek z czerwonymi belkami. Grinduj, aż dojedziesz do końca. Wówczas zeskocz i rób wszystko, by podtrzymać kombosa - będziesz musiał dojechać jeszcze do dwóch spawaczy. Po kilku próbach powinno wyjść.
Zbierz nity .
Kolejne zadanie pozwalające zwiedzić niemalże całą mapę - tym razem w wydaniu Stocznia (czyli limit jest naprawdę niewielki). Grinduj po linie przed tobą, a następnie po murku otaczającym drogę dźwigów. Murek jest z przerwami, na których końcu znajdują się zakrzywienia, pozwalające znacznie wyżej się wybić. Skorzystaj z nich, żeby nie tracić czasu na ponowne rozpoczynanie grindu. Jedź po murku, aż dojedziesz do statków. Grinduj po krawędzi najbliższego, a następnie przeskocz na krawędź portową w lewo. Po krawędzi, pojedź na rampę na wprost - nawet nie musisz wyskakiwać, by złapać element. Naprzeciwko rampy znajduje się druga - podjedź po niej i grinduj. Nie obawiaj się, jeżeli w pewnym momencie przestaniesz grindować - przerw jest w tym miejscu wiele, ale to nie przeszkadza. Nie wskakuj ponownie na grinda. Przeskocz barierkę i w locie złap kolejny element. Grinduj dopiero na dole. Ostatni element znajdziesz przy kontenerach.
Wyścig z pieskiem .
Szybkie zadanie. Limit startowy - 2 sekundy - nie pozwala na dłuższe zastanawianie się. Musisz z miejsca ruszać. Od razu po starcie zegara grinduj po krawędzi po prawej. Przy każdym wjeździe będziesz musiał podskoczyć, by nie spaść. Grindem poruszasz się znacznie szybciej niż klasyczną jazdą, i łapiesz przy okazji kolejne kości. W pewnym momencie będziesz musiał przeskoczyć na kolejną krawędź w prawo a następnie w lewo. Po tych operacjach jedź prosto i wykonaj transfer między dwoma rampami. Nie wyskocz za wysoko, bo nie złapiesz wówczas kości.
Zawartość kontenerów .
Nie ma uniwersalnej porady na to zadanie. Musisz wykonać dowolny, choćby najprostszy trik na każdym z nich. Jest to odzwierciedlenie jednego z trybów multiplayer, tyle, że bez żadnego przeciwnika. Kontenery, które już zaliczyłeś, pomalowane są na czerwono. Wszystkich jest 21.
Zdobądź profesjonalne 150000 punktów .
Zbierz wysokie C-O-M-B-O .
Zasady są te same, co w przypadku normalnego C-O-M-B-O... To jest jednak dłuższe i trudniejsze. Zacznij od wybicia się z rampy przed tobą i grindu po krawędzi. Na końcu wyskocz, złap C i grinduj po obręczy. Tu z kolei wyskocz, wpadnij do misy i grinduj po krawędzi łajby, a zostaniesz szczęśliwym posiadaczem literki O. Przeskocz do drugiej łajby. Aby zdobyć M, musisz wykonać Spine Transfer - uczyń to, następnie revert i manual. Wyskocz z łajby i za pomocą manuali złap ostatnie dwie literki.
Wykonuj triki podczas luki w dachu .
Ponownie wykonujesz wywoływane triki, lecz tym razem okoliczności są nieco inne - musisz to robić przelatując między dwoma budynkami. W zasadzie nie mam nic więcej do powiedzenia - po prostu wykonaj zadanie, zdobądź cenną kasę i punkcik. :)
Heelflip FS Invert na kontenerze .
Opis i nazwa zadania wyglądają groźnie, lecz rzeczywistość jest inna - o ile złapałeś już trochę wprawy w robieniu speciali. Heelflip FS Invert to lip (końcówka - ech...). Będąc już na łajbie musisz odnaleźć właściwy punkt, nad którym znajduje się kontener, a następnie nabrać nieco prędkości i wykonać trik. Gdy tylko zaczniesz go wykonywać, kontener zacznie się przesuwać. Balansuj, dopóki nie znajdziesz się na drugą misą. Wówczas będziesz mógł puścić, a zadanie zostanie zaliczone.
Zawody: Medal za barki .
Masz okazję wykorzystać umiejętności, których poprawienie proponowałem (flipy, reverty i manuale). Na konstrukcji, po której jeździsz, można próbować grindów, ale moim zdaniem znacznie prostszy w obsłudze jest sposób, który wymieniłem wcześniej. 140 tysięcy punktów powinno zagwarantować złoty medal.
Wykonaj ręczną kombinację na pociągu .
Na początek dwie rady: po pierwsze, staraj się uniknąć wykonywania tego zadania podczas gdy pociąg jest na zakręcie. Po drugie, jedź w przeciwnym kierunku niż pociąg. Musisz wykonać długiego kombosa - wskok, manual, przeskok, manual, przeskok, manual, przeskok, manual zeskok. Po kilku próbach powinno się udać. Poniżej screen z mojego zaliczenia.
Jeszcze tylko kawałeczek...
Przeskocz lukę na wiszących kontenerach .
Na dźwigach zostały zawieszone dwa kontenery. Jak sam tytuł zadania wskazuje, będziesz musiał między nimi przeskoczyć. Skieruj się do kontenerów stojących na ziemi, wykonaj kilka Spine Transferów do coraz wyższych kontenerów. Z najwyższego kontenera wykonaj transfer do tego wiszącego. Teraz za pomocą ramp nabierz porządnej prędkości, wybij się w taki sposób, abyś leciał jak najdalej (jak najbardziej płasko, odpowiedni kąt) i postaraj się trafić w drugi wiszący kontener. Odległość między nimi jest dosyć spora, więc uważaj.
Zdobądź szalone 600000 punktów .
Zbierz profesjonalne C-O-M-B-O .
Poziom trudności podnosi się. Zacznij od grindu po krawędzi, do której masz najbliżej. Na jej końcu jest lekkie podwyższenie - wybij się z niego, w locie złap pierwszą literkę i wleć na dach. Tutaj wykonaj manuala. Dojedź do rampy po drugiej stronie dachu. Wyskocz z niej (w międzyczasie złapiesz O), wykonaj Spine Transfer i grinduj już na dole po dostępnej krawędzi. Pod jej koniec zeskocz do manuala i jedź cały czas prosto. Po prawej stronie będzie M. Złap je nie wykonując żadnego dodatkowego triku. Jedź nadal do przodu. Ujrzysz przed sobą rampę. Wybij się z niej i wykonaj Spine Transfer. Teraz revert i znowu manual. Skieruj się na rampę naprzeciwko tej, na której właśnie wylądowałeś. Wykonaj z niej transfer na rampę znajdującą się kawałek wyżej i po lewej. W locie powinieneś złapać B. Ponownie kolej na revert i manual. Ostatnia literka jest na wyciągnięcie ręki, naprzeciwko. Złap ją. To koniec.
Wyścig szczurów: złap szczura .
Bardzo dynamiczne zadanie. :) Gonisz po mapie szczura. Nie ma tu czasu na myślenie, gdyż musisz jechać za nim przez cały czas. Jeden wypadek może Cię sporo kosztować - miejsca, po których porusza się szczur są mało dostępne. Zacznij od rampy na wprost: wybij się w lewą stronę i grinduj po krawędzi odstającej z budynku. Gdy ujrzysz przerwę w krawędzi, przeskocz ją. Dojedziesz do końca mapy. Teraz musisz grindować po krawędzi ostatniego budynku, która skręca w lewo. Przed drugim zakrętem w lewo wyskocz i przeleć na drugi budynek. Tam również, grindując po krawędzi, skręcisz w lewo. Omiń mostek i grinduj dalej. Na końcu wybij się na belkę wystającą z budynku i przeskocz z jej końca na rurkę już na drugim budynku. Grinduj po niej, a na jej końcu przeskocz i grinduj po kolejnej rurce, tym razem wystającej z kolejnego budynku. Zaczniesz grindować po krawędzi dachu owego budynku. Trasa skończy się przy mostku, a szczur zniknie po raz ostatni. Wszystko, co musisz teraz zrobić, to przeskoczyć nad wodą z dachu na którym się znajdujesz do niewielkiego, zamkniętego miejsca. Wykonywałeś w tym miejscu zadanie "Varial Kickflip nad luką wodną w barakach". To powinno wystarczyć. Wreszcie.
Lip Transfer .
Z podobnym zadaniem miałeś już do czynienia na tej samej mapie. Musisz wykonać lipa na dźwigu. Tenże wówczas ruszy. Gdy przejedzie nad drugą rampę będziesz mógł na nią zeskoczyć. To wszystko. :) Po prostu złap trochę rozpędu, sięgnij górnej części dźwigu i balansuj najlepiej jak potrafisz.