Opisy zadań | Alcatraz | Tony Hawk's Pro Skater 4 poradnik Tony Hawk's Pro Skater 4
Ostatnia aktualizacja: 25 września 2019
Zdobądź rekordowe 55000 punktów .
Zbierz litery C-O-M-B-O .
Ciąg tego kombosa zaczyna się na dużej rampie przy budynku z tunelem. Zacznij grindować. Pod koniec rampy wyskocz i w locie chwyć literkę O. Złap się wystającej ze starego budynku rury. Gdy skończy się rura, ponownie wyskocz i złap się małego daszku, na którym spoczywają literki M oraz B. Ponownie zeskocz, tym razem do manuala. Dojedź do ostatniej rampy i wyskocz, łapiąc jednocześnie E. Zadanie wykonane!
Zbierz litery S-K-A-T-E .
S: Po wyskoku z dachu - gdy rozpoczynasz zadanie, jesteś ustawiony w kierunku tej literki.
K: Na brzegu urwiska, obok miejsca, w którym kończą się/zaczynają rury.
A: Jeszcze niżej, na krawędzi fragmentu wieży, obok budynku z napisem ALCATRAZ.
T: Na balustradzie, tuż obok wody.
E: Jadąc ścieżką od poprzedniej litery, gdy znajdziesz się bezpośrednio przy budynku z tunelem, zrób wallride'a i zacznij grindować po krawędzi tegoż budynku. Na jej końcu jest lekkie skrzywienie, dzięki któremu będziesz mógł wyżej się wybić i złapać ostatnią literkę.
Zapraszamy na wycieczkę po Alcatraz .
To zadanie składa się z trzech części, powiązanych ze sobą trikiem Skitchin za pojazdem strażnika Rona. Gdy dojedziesz do pierwszego placu, będziesz musiał strącić z gzymsu gołębie (za pomocą grinda, rzecz jasna). Przy drugim przystanku zrób to samo z beczkami, tym samym sposobem. Na końcu trasy musisz strącić strażnika Boba, który znęca się (?!) nad więźniami. Ponownie niezastąpiony grind.
Szaleństwo revertów .
Kolejne zadanie złożone z trzech etapów. W pierwszym musisz po prostu wykonać reverta (istnieje odpowiedzialny za to klawisz, nie jest to kombinacja). Za drugim razem po zrobieniu reverta musisz wykonać manuala. Po zjeździe z rampy osiągasz dużą prędkość, więc musisz się streszczać z rozpoczynaniem manuala. Wreszcie przy trzecim podejściu musisz wykonać trik ręczny (lip) na ścianie, revert i manual. W sumie to nic trudniejszego od poprzedniego celu.
Wykąp 30 turystów .
Nic prostszego, wystarczy jeden (lub dwa) długi grind po krawędzi, a turyści będą jeden po drugim wpadać do wody.
Odwróć uwagę strażników .
Cierpliwy więzień poprosił Cię o przysługę, nie wypadałoby odmówić... Masz w sumie 12 koszów ze śmieciami do przewrócenia. Każdy dodaje 3 sekundy do limitu czasowego. Przewracając kolejne kosze przygotuj się na zwiedzenie całego (dosłownie) więzienia. To zadanie stanowi dobry sposób na zapoznanie się z mapą. :)
Semi Flip na spychaczu .
To zadanie ze specialem w roli głównej jest trudniejsze od poprzednich dwóch z Uczelni i San Francisco. Z naładowaniem paska nie powinieneś mieć żadnych problemów, dopiero kiedy przychodzi co do czego, pojawiają się kłopoty. Możesz podjechać do spychacza od dwóch stron: pod większą rampę i malutką, chciałoby się rzec, skocznię. Przy pierwszej musisz włożyć więcej wysiłku, by przelecieć nad spychaczem (masz wykonać trik lecąc NAD spychaczem, nie wystarczy wybić się w górę na rampie), toteż polecam tą drugą. No i wreszcie Semi-flip. Jest to trik powietrzny. Często zamiast niego wychodził mi melon. :) Po kilku próbach powinno wyjść.
Odszukaj klucze strażnika .
To zadanie nie jest trudne, ze względu na to, iż praktycznie cały czas widzisz przed sobą kolejny klucz, który musisz złapać. Jest ich 16, ale w sumie to nie tak dużo. Pierwszy jest od razu przed tobą, kolejne cztery na długim grindzie po rampie wokół latarni. Na wprost kolejne dwa. Zrób wallride'a i grinduj dalej, to znowu będą cztery - powinieneś mieć ich dotąd 11. Ostatnich 5 jest wokół dwóch basenów (bardzo delikatne określenie...).
Zdobądź medal w zawodach .
Dobrze się składa, gdyż miejsce, gdzie odbywają się te zawody, to to samo miejsce, w którym zalecam zdobywanie punktów. :) Postępuj według moich wskazówek...Lub według swoich, jeżeli uważasz je za lepsze. Ja obrałem taką drogę, jaka jest opisana. I wygrałem. :) Za uzyskanie około 110000 punktów powinieneś otrzymać notę 97, co praktycznie równe jest zwycięstwu.
Zdobądź profesjonalne 100000 punktów .
Wykonaj techniczny trik Mullena .
Techniczny trik Mullena to w rzeczywistości kombinacja kilku trików. Po dwóch stronach niewielkiego domku zostały ustawione pochylnie. Twoim zadaniem jest wjazd na jedną pochylnię, wykonanie impossible w powietrzu, manual na daszku oraz zeskok na drugą pochylnię połączony z kickflipem. To nie takie proste, ale po kilku próbach powinno się udać. Pamiętaj, że musisz wykonywać manual na daszku dopóty, dopóki na liście trików kombosa nie pojawi się luka (gap) z niebieskim kolorem.
Jazda ze strażnikiem Ronem .
Jeżeli wydaje Ci się, że to zadanie jest zakręcone, to masz rację tylko częściowo - naprawdę zakręcone zadanie już za chwilę. :) Tymczasem zajmijmy się sprawami bieżącymi. To zadanie dzieli się na dwie części. Obydwie zaczynają się niemalże tak samo, z jedną małą różnicą - za pierwszym razem chwytasz się lewej strony pojazdu Rona, za drugim razem prawej (lub odwrotnie). Gdy nabierzesz prędkości, puść pojazd i pędź przed siebie. Po sporym wyskoku (nie obracaj się!) trafisz na rampę lub skocznię (zależnie od tego, z której strony się złapałeś). Rampa służy do tego, by się wybić na odpowiednią wysokość (wszystko jest opisane), zaś skocznia - aby skoczyć na odpowiednią odległość. Nie powinieneś mieć problemów.
Ucieczka z Alcatraz .
To zadanie może sprawić nieco kłopotów. Po całej mapie rozsypane zostały 33 przedmioty. Musisz je zgromadzić, co do jednego. Są ułożone w logiczną ścieżkę, jednakże wystarczy raz wpaść do wody, a już jesteś poważnie wybity z rytmu. Jedź rozważnie, albo...Powtarzaj to zadanie kilkanaście razy. Mała rada: nawet jeśli próba jest już zepsuta, jedź dalej - będziesz na przyszłość wiedział, w którym miejscu są kolejne przedmioty.
Wykonuj wywoływane triki .
Masa trików do wykonania, dwie rampy i do dzieła! Tempo jest szybkie, ponieważ rampy są w niewielkiej odległości od siebie.
Strzał w dziesiątkę .
To zadanie trafia do galerii pozytywnie zakręconych zadań w THPS 4. :) Zjeżdżasz po wielkiej pochylni ze spiralą, wybijasz się w odpowiednim momencie i trafiasz w tarczę - na tym polega to zadanie. Rzecz w tym, by odpowiednio w tarczę trafić. Istnieją kolorów: zielony (10 punktów za trafienie), niebieski (20 punktów), żółty (50 punktów) i czerwony (100 punktów). Staraj się, rzecz jasna, trafić w czerwony. Nie jest to jednak takie proste. Będziesz musiał sporo poćwiczyć. Masz 10 skoków, musisz uzyskać 400 punktów.
Zdobądź szalone 400000 punktów .
Zbierz profesjonalne C-O-M-B-O .
Pierwsza literka jest na poręczy kawałek przed Tobą. Zacznij grinda i przygotuj się na długą zabawę. Za zakrętem przeskocz na ścianę, wykonaj na niej wallride i grinduj po jej krawędzi. Na jej końcu znajduje się latarnia - wybij się z niej i w locie złap O. Teraz grinduj po dachu budynku. Podskocz nad wyższym fragmentem i grinduj dalej. Pod koniec wybij się, złap w locie M i grinduj dalej po ruinach budynków. W końcu zbliżysz się do wieży. Gdy grind przy dachu drugiego budynku lekko skręci, wyskocz i złap się fragmentu poręczy owej wieży. To trudny moment, gdyż po chwili znowu musisz się wybić, w locie złapać B i grindować dalej po drugiej stronie dachu. Uczyń to. Pod koniec tej strony dachu znajduje się zakrzywiona rynna, z której końca wybij się, przeleć przez środkową dziurę w ruinach pierwszego budynku i grinduj po rurce przebiegającej między środkowymi dziurami. Kawałek za nią znajduje się ostatnia literka. Złap ją - to wszystko. Uff.
Pozuj do 6 zdjęć .
Pozowanie do owych zdjęć oznacza tyle samo, co wykonaj określony trik w określonym miejscu. Jak wskazuje tytuł zadania, owych miejsc jest w sumie sześć. Pierwsze masz tuż przed sobą - musisz wykonać Nosegraba nad ścianą (NAD, nie MIĘDZY nią). Drugie miejsce jest na wyższym piętrze - podjedź fragmentem trasy do góry. Musisz podjechać pod wielką rampę (wygląda jak ściana, ale da się pod nią podjechać) i wykonać trik Invert (lip) na poręczy ustawionej piętro wyżej. Trzecie miejsce do zdjęcia znajduje się dokładnie po drugiej stronie mapy. Musisz przeskoczyć dziurę w trasie z jednoczesnym wykonaniem Pop Shove-It. Czwarte miejsce jest w przerwanym ogrodzeniu wokół placu apelowego. Grinduj po poręczy wokół wież, aż dojedziesz do centralnej części ogrodzenia. Brakuje fragmentu. Wybij się z poręczy, wykonaj w powietrzu heelflipa, spadnij, przejedź kawałek jeszcze na grindzie, a gdy poczujesz się bezpiecznie, zeskocz. Przedostatnie miejsce jest na dachu bloku więziennego. Musisz wykonać Invert (drugi lip w tym zadaniu) na jednej z flag. Szóste, ostatnie zdjęcie wymaga grindu po drucie łączącym wieżę ciśnień ze zniszczonym blokiem więziennym. Grind jest określony: ma to być Bluntslide. Zadanie nie należy do najprostszych, ale sytuację ułatwiają troszkę oznaczenia, w którym miejscu triki mają być wykonane oraz strzałka kierunkowa.
Triki ręczne na serpentynach .
Jeżeli nie lubisz/nie umiesz balansować podczas manuala, to zadanie może sprawić Ci nieprzyjemność lub spore kłopoty. Musisz zacząć wielkiego kombosa - w zasadzie to nie kombos, lecz wyzwanie: manual z góry na dół po wszystkich zakrętach. Nie możesz go przerwać ani na chwilę. Nie możesz ułatwiać sobie zadania jakimiś grindami. Tylko perfekcyjny manual. Musisz pokonać dwa zakręty (trzy trasy między nimi). Gdy znajdziesz się na samym dole, będziesz mógł przestać wykonywać zadanie, gdy tylko ujrzysz lukę informującą o powodzeniu. Przede wszystkim zwracaj w tym zadaniu uwagę na balans. Staraj się go przez cały czas utrzymać w optymalnym poziomie w pobliżu środka paska. Problem może również stanowić wchodzenie w nawroty po kolejnych trasach - przed takim nawrotem warto wykonać trik Pogo, który zwalnia nieco Twoją rozpędzoną deskę. Gdy już miniesz zakręt, wróć do normalnego manuala lub Handstanda. Powodzenia.
Wykonuj wywoływane mega-kombosy .
Nie przeraź się liczbą mnogą w tytule tego zadania. Kombos jest tylko jeden - ale za to porządny, złożony z 8 trików. Od biedy można próbować wylosować powtarzające się triki. Gdy trafisz jakąś w miarę prostą kombinację, staraj się ją wykonać. Naturalnie najlepszym do tego miejscem jest basen - wszystkie triki, jakie musisz wykonać, są trikami powietrznymi.