Etap 1 (2) | Defense Ministry | Tom Clancy's Splinter Cell poradnik Tom Clancy's Splinter Cell
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2024
Infiltruj Południowe Skrzydło Ministerstwa Obrony.
Wyłącz system laserowy na dziedzińcu.
Podsłuchaj rozmowy w szklanej windzie laserowym mikrofonem.
Po drodze, przy kolumnie znajdziesz dwie butelki. Jeśli chcesz przejść dalej po cichu, oto co masz zrobić: najpierw weź jedną i rzuć na drugą stronę pomieszczenia, by strażnik stojący przy drzwiach odszedł stamtąd, po czym zabierz drugą butelkę i wyjdź z nią po schodach na górę. Wrócisz do znanego Ci korytarza, ze strażnikiem.
Tutaj użyj drugiej butelki, by spokojnie przedostać się do drzwi przy naprzeciwległej ścianie, po lewo (za kolumną, dalej niż miejsce, w którym stoi strażnik, musisz więc rzucić w prawo, najlepiej za drugą kolumnę). Po cichu przedostań się pod drzwi i wejdź do pomieszczenia. Uważaj na kamerę nad drzwiami!
Od razu przejdź w prawo i wyłącz światło przełącznikiem. Strzał w kamerę może przyciągnąć strażnika. Przejrzyj jeśli chcesz komputery, po czym otwórz wytrychem drugie drzwi w pokoiku. Znajdziesz się na balkonie. Jeśli wykonałeś poprzednie zadanie, zobaczysz jak okno z lewej się otwiera. Wskocz z rozbiegu na coś w rodzaju gzymsu i na rękach przejdź do okna.
Gdy opuścisz się niżej, powinieneś od razu wskoczyć do pomieszczenia z dwoma kucharzami. Zaraz wejdzie tu jeszcze strażnik. Schowaj się za maszynerią leżącą na centralnym stole. Gdy kucharz napluje do jedzenia (!) i strażnik opuści pomieszczenie, zabierz leżącą na stole pod ścianą butelkę.
Rzuć butelką do oświetlonego pomieszczenia - chłodni z lewej, po czym podejdź w prawo, pod lodówkę. Chowając się w cieniu przeczekaj, aż obaj kucharze sprawdzą, co się dzieje. Teraz będzie mógł podbiec dalej, za lodówkę i wyłączyć światło w kuchni przełącznikiem na ścianie. Szybko przejdź przez drzwi i w nowym pomieszczeniu skręć koniecznie w lewo, pod ścianę!
Schowaj się za drzwiami, przy koszu na śmieci. Jeśli kucharz tutaj wejdzie, nie powinien Cię zauważyć (a prawdopodobnie wejdzie i skręci za ladę, w prawo od drzwi). Kolejny trik odbędzie się z włącznikiem światła i strażnikiem patrolującym hol za podwójnymi, otwartymi drzwiami. Podejdź do włącznika światła, wyłącz je i wracaj do swojego miejsca.
Strażnik wejdzie z holu i włączy światło. Nie zauważy Ciebie pod ścianą. Gdy tylko odwróci się i pójdzie z powrotem, idź za nim. Gdy skręci w prawo lub lewo (nie to nie znaczenia) wejdź na barierkę i opuść się niżej, chwytając się rękami owej barierki. Teraz przejdź do cienia, w lewo. Dokładnie w stronę schodów prowadzących w dół.
Gdy strażnik odejdzie dalej, wespnij się w górę i podejdź na kuckach do schodów. Nimi zejdź piętro niżej. Omiń strażnika stojącego przy kolumnach, skręcając w prawo (za schody) i ponownie opuść się chwytając barierki. Tym razem jednak opuść się niżej. Jeśli odpowiednio to wykonasz, nikt Cię nie usłyszy.
Jesteś na parterze. Komputer w centrum sali to wyłącznik laserów na dziedzińcu, więc musisz się do niego dostać. Jeśli chcesz wykonać to zadanie niezauważenie, oto co musisz zrobić: podejdź pod czytnik siatkówki i skocz tak, by strażnik pilnujący komputera ruszył w Twoją stronę. Teraz biegnij na przeciwległą stronę sali, pod drugie okrągłe schody.
Uważając na strażnika stojącego naprzeciwko komputera, wykorzystaj zaciemniony fragment pomiędzy kolumną i komputerem, po czym szybko podejdź tam na kuckach. Omiń krzesło i odczytaj dane z komputera, szybko wracając pod kolumnę (najlepiej chodzić najszybciej na kuckach, strażnik nie powinien Cię usłyszeć).
Zaraz do komputera zejdzie wyższy rangą żołnierz (potrafiący otwierać drzwi zablokowane przez czytnik siatkówki). Możesz ponownie oszukać stojącego przy komputerze strażnika (w ten sam sposób jak poprzednio) po czym od strony kolumny podejść do żołnierza, chwycić go i schować się za kolumną niezauważony.
Podejdź z nim do czytnika siatkówki i wykorzystaj żołnierza, by otworzyć drzwi. Ogłusz go potem i schowaj w cieniu. Zestrzel zza rogu kamerę nad drzwiami i wyjdź na dziedziniec. Wybierz mikrofon laserowy ze swojego ekwipunku i nakieruj go na windę. Po chwili usłyszysz to, co chciałeś.