Umiejętności i medale | Podstawy Tom Clancy's Ghost Recon poradnik Tom Clancy's Ghost Recon
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Umiejętności i medale
To właśnie niesamowity realizm sprawia, że gra w GR jest tak emocjonująca. Zapomnij o mierniku życia w punktach, rocket-jumpach czy innych surrealistycznych elementach, często spotykanych w propozycjach spod znaku FPP.
Pierwsza sprawa - każdego żołnierza charakteryzuje wyuczona umiejętność. Karabinier (RIFLEMAN). Snajper (SNIPER), wsparcie (SUPPORT) czy "człowiek-demolka", zwany pospolicie saperem (DEMOLITIONER) to profesje, którymi mogą pochwalić się występujący w grze wojownicy. Oczywiście zawsze możemy wybrać żółtodzioba lub specjalistę (tych ostatnich oczywiście w miarę postępów w grze). Różnicę pomiędzy nimi można dostrzec, poza wypróbowaniem w akcji, porównując ich charakterystyki - można wyświetlić je przy wyborze drużyny lub podczas gry włączając wybór żołnierza.
Powyższy rysunek przedstawia właściwości jednego z żołnierzy. Wyszkolenie w danej dziedzinie wskazują zapełnione koła - im jest ich więcej, tym większy stopień zaawansowania. Maksymalnie można zdobyć osiem stopni w każdej umiejętności, jednak jest to bardzo trudne i wymaga ogromnych nakładów czasu, gdyż podnieść je można tylko zdobywając jeden punkt po ukończeniu misji. Czasami zdarzy się, że za dodatkowe osiągnięcia przyznawanych jest więcej punktów, jednak są to sporadyczne sytuacje. Pierwsza i zarazem najważniejsza umiejętność - WEAPON - wskazuje w jakim stopniu żołnierz opanował obsługę broni. Ten współczynnik wpływa ogromnie na przebieg walk - odrzut, przeładowanie, celność, to wszystko zmienia się po jej zwiększeniu. Kolejną rzeczą, o którą należy zadbać, jest STEALTH - szanse na unikniecie wykrycia przez wrogich żołnierzy. Słowem, jak dobrze żołnierz potrafi się maskować. ENDURANCE to wytrzymałość, a oznacza ile nasz żołnierz może wytrzymać podczas ostrzału. Jeśli współczynnik będzie niski, jedna kulka i idziesz do piachu. Jeśli zaś będzie wysoki, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że zamiast zginąć zostaniesz tylko zraniony. Ostatni element charakterystyki - LEADERSHIP - czyli dowodzenie. Jeśli żołnierz ma niski współczynnik dowodzenie, nie warto oddawać w jego ręce oddziału. Po prostu nie poradzi sobie z nakładem pracy i zamiast roztropnego działania będzie tworzył tylko chaos.
Dodatkowo, za szczególne osiągnięcia żołnierze są nagradzani medalami. Można zebrać całkiem sporą kolekcję, co obrazuje poniższy obrazek. Część z nich to nagrody za wysoką celność, zabicie dużej ilości przeciwników, nagroda za odniesione rany czy w ogóle medal za uczestnictwo w jednej z misji. A więc staraj się spełnić swoją powinność jak najlepiej - a z pewnością zostanie to docenione.
Nie można zapomnieć, iż każdy żołnierz występujący w grze jest pewną indywidualnością. Jeśli chcecie się więcej na ich temat dowiedzieć, to na stronie poświęconej GR znajduje się krótkie dossier każdego z nich.