Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Tom Clancy's Ghost Recon - poradnik do gry

Tom Clancy's Ghost Recon - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Klawiszologia | Podstawy Tom Clancy's Ghost Recon poradnik Tom Clancy's Ghost Recon

Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019

Klawiszologia

Pierwszą rzeczą, którą należy się zająć, jest klawiszologia. Osobiście uważam, że zaproponowana przez autorów konfiguracja jest bardzo dobra i mimo dużych różnic w porównaniu z innymi grami można się jej szybko i bezboleśnie nauczyć. Bez tego ani rusz, gdyż bezbłędna obsługa naszego żołnierza na polu bitwy to podstawowa umiejętność.

Klawisze sterownia, czyli: przód (W), tył (S), lewo (A) i prawo (D) nie odbiegają od standardów. Obsługa arsenału jest już trochę bardziej skomplikowana, gdyż np. przeładowanie (Z) może być często mylone z przybliżaniem widoku, czyli zoomem (R).Noktowizor włączamy klawiszem V, a otwieraniem drzwi czy manipulowaniem jakimiś przedmiotami nasz bohater zajmie się po naciśnięciu SPACJI. Przy penetrowaniu budynków bardzo ważna jest umiejętność szybkiego neutralizowania przeciwnika - trzeba wcisnąć spust zanim on to zrobi. Dlatego przed wejściem do pomieszczenia najlepiej się po nim trochę rozejrzeć. Do tego służy umiejętność "zaglądania", czyli przechylania się na boki - klawiszem Q w lewo i E w prawo. Bieganie natomiast włączamy prawym przyciskiem myszki (PPM). Strzał to oczywiście lewy przycisk (LPM).

Kolejnym ważnym elementem szkolenia jest nauczenie się dobierania odpowiedniej pozycji do zaistniałej sytuacji: stojącej, kucanej i czołgania - Klawiszologia | Podstawy Tom Clancys Ghost Recon - Tom Clancys Ghost Recon - poradnik do gry

Kolejnym ważnym elementem szkolenia jest nauczenie się dobierania odpowiedniej pozycji do zaistniałej sytuacji: stojącej, "kucanej" i czołgania. Aktualna jest wyświetlana w lewym rogu ekranu, a można ją zmienić klawiszami X (coraz niżej) oraz C (w górę).

Im niższa pozycja, tym mniejsza szansa na wykrycie przez wroga i na zebranie kulki. Jednak zmniejsza się równocześnie maksymalna prędkość, która przy czołganiu jest równa średniej prędkości żółwia morskiego. Złotym środkiem jest pozycja "kucana", gdyż można wtedy całkiem szybko czmychać po wrogich terenach, a szanse na wykrycie są dużo niższe niż na stojąco. W trakcie przemieszczania się, jeśli biegniesz, celność jest większa na stojąco niż w pozycji kucanej. Jednak lepiej jest poświęcić delikatnie celność, gdyż podczas biegu strzelać i tak się nie opłaca, a lepiej być bardziej bezpiecznym.

Zajmijmy się teraz informacjami, które są wyświetlane podczas gry. Poniższy obrazek przedstawia wszystkie wskaźniki, jakie zobaczysz po odpaleniu GR. Po lewej znajdują się wszystkie informacje o stanie żołnierza: jego aktualna pozycja (#1), informacje o zdrowiu (#2), grupie (#3) oraz jego imię (#4). Po prawej mamy natomiast dane o stanie i rodzaju używanej broni. W tym wypadku jest to M16 z granatnikiem M203, o czym informuje napis #11. Ilość naboi oraz magazynków (dokładnie wskaźnik naboje/magazynki) do pierwszej broni to numer #9. Analogicznie sprawa ma się w przypadku drugiego rodzaju broni #10. Można ją przed misją wybrać zależnie od rodzaju używającego jej żołnierza - wyrzutnia rakiet, miny, granatnik, granaty czy dodatkowa amunicję, wedle potrzeb. Wskaźnik #8 informuje natomiast, w jakim trybie jest ustawiony aktualnie używany karabin - ten oznacza, że można strzelać tylko po jednym naboju. Jeśli zamiast wizerunku jednej kuli, jak w tym przypadku, pojawią się trzy - można strzelać seriami. Do przełączania trybów strzału służy klawisz F. Ostatni element, kompas, służy oczywiście do orientacji w terenie. Dokładnie można z jego pomocą odczytać, z jakiego kierunku #5 można spodziewać się nadejścia wrogiego żołnierza. Jeśli środek zaświeci się na czerwono #7, to należy szczególnie uważać - wróg jest blisko. Ostatni pasek #6 informuje, z której strony dochodzą odgłosy strzału. Jest to ogromnie przydatne, gdyż nie każdy ma możliwość sprawdzenia tego na własnej skórze (podstawa to karta obsługująca standard dźwięku 3D i cztery głośniki).

1 - Klawiszologia | Podstawy Tom Clancys Ghost Recon - Tom Clancys Ghost Recon - poradnik do gry