Szturmowiec (Assault) w Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint poradnik, tipy
Ostatnia aktualizacja: 14 października 2019
Klasa Szturmowca w grze Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint jest w gruncie rzeczy najbardziej standardowa - skupia się bowiem na bezpośredniej walce z przeciwnikami, bez konieczności ukrywania się i podchodzenia do celów po cichu. Świetnie sprawdzi się dla poczatkujących, jak i bardziej wtajemniczonych graczy. W niniejszym rozdziale znajdziesz informacje o cechach charakterystycznych klasy Szturmowiec, jej zdolnościach i przedmiocie specjalnym, a także garść porad związanych z rozgrywką tą klasą.
Cechy charakterystyczne
Klasa Szturmowca (Assault) wyróżnia się na tle innych z uwagi na następujące cechy:
- Posiada zdolności pasywne, które zwiększają jej skuteczność podczas korzystania z karabinów szturmowych (Assault Rifle) i strzelb (Shotgun), a także zwiększają jego pasek zdrowia i odporność na kontuzje.
- Zdolność specjalna tej klasy to twardziel (True Grit). Po aktywacji broń postaci posiadać będzie znacznie mniejszy rozrzut broni i otrzymywać będzie zmniejszone obrażenia od wrogów. Zabójstwa leczą postać i wydłużają czas działania zdolności.
- Przedmiot specjalny tej klasy to granat gazowy (Gas Grenade). Wybuch granatu rozsiewa chmurę trującego gazu, który co sekundę zadaje obrażenia każdemu wrogowi w zasięgu rażenia.
- Postać, która świetnie radzi sobie na bliskim i średnim dystansie i doskonale nadaje się do walki z wieloma wrogami jednocześnie, bez konieczności skradania się i cichej eliminacji przeciwników.
Porady
Jeśli planujesz grać klasą Szturmowca, warto pamiętać o kilku rzeczach, mianowicie:
- Postać ta świetnie sprawdza się w walce na krótkim i średnim dystansie z uwagi na swoje predyspozycje odnośnie uzbrojenia (karabiny szturmowe i strzelby). Jest w stanie skutecznie walczyć na daleki dystans, jednak przy takim podejściu nie wykorzystasz w pełni zdolności specjalnej, Twardziel.
- Zdolność specjalna, Twardziel, świetnie sprawdza się do walki z wieloma wrogami jednocześnie, w wąskich przejściach i/lub wtedy, gdy wrogowie Cię wykryją. Po aktywacji postać otrzymuje znacznie mniejsze obrażenia, a zabójstwa przywracają punkty zdrowia - dzięki temu postać jest praktycznie niemożliwa do zabicia, tak długo, jak zdolność specjalna jest aktywna.
- Zdolność Twardziel ładuje się wtedy, gdy eliminujesz wrogów przy pomocy ładunków wybuchowych (granaty, miny, C4, wyrzutnia rakiet), zabijasz wrogów z niewielkiego dystansu i zadajesz obrażenia wrogim dronom.
- Przedmioty specjalny Szturmowca, Granat Gazowy, świetnie sprawdza się do eliminacji grup wrogów. Nie zabije ich on od razu, lecz po kilku sekundach większość przeciwników padnie martwa na ziemię. Dodatkowo, nie robi on tyle rabanu co zwykłe granaty czy inne ładunki wybuchowe - można więc w miarę cicho wyeliminować dużą grupę wrogów.
- Podczas rozgrywki tą klasą warto wyposażyć się w karabin szturmowy i karabin snajperski. Snajperka pozwoli skutecznie walczyć na dalekie dystanse, karabin szturmowy z kolei umożliwi czerpanie korzyści z bonusów klasowych, a także świetnie sprawdzi się na średnim i bliskim dystansie. Jeśli posiadasz karabin szturmowy o dużej celności i zasięgu, warto podmienić snajperkę na strzelbę, by stać się jeszcze bardziej śmiercionośnym na bliskim dystansie. Warto także zainwestować w atuty (perk), które zwiększają zadawane obrażenia, zmniejszają obrażenia otrzymywane i zwiększają odporność postaci na kontuzje.