Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint - poradnik do gry

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Przedmioty użytkowe w Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint poradnik, tipy

Ostatnia aktualizacja: 16 października 2019

Podczas gry w Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint, gracz korzystał będzie z dziesiątek różnorakich broni, należących do kilku rodzajów uzbrojenia. Co więcej, na swoim wyposażeniu posiadać będzie także jeden z kilku rodzajów przedmiotów użytkowych, takich jak materiały wybuchowe czy apteczki, z których skorzystać można podczas walki. W niniejszym rozdziale znajdziesz informacje dotyczące wszystkich przedmiotów użytkowych, sposoby ich pozyskiwania i garść porad, które pomogą skutecznie z nich korzystać.

Rodzaje przedmiotów użytkowych

W grze dostępnych jest kilkadziesiąt różnych przedmiotów użytkowych. - Przedmioty użytkowe w Tom Clancys Ghost Recon Breakpoint - Tom Clancys Ghost Recon Breakpoint - poradnik do gry
W grze dostępnych jest kilkadziesiąt różnych przedmiotów użytkowych.

W grze Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint gracz korzystać może wielu różnorakich przedmiotów użytkowych - przedstawione zostały one wewnątrz poniższej tabeli.

Umiejętność

Wymagania

Opis

Bandaż (Bandage)

 

Brak - przedmiot dostępny od początku rozgrywki.

Podstawowy przedmiot leczniczy, dostępny od początku gry. Pozwala wyleczyć wszystkie rany i kontuzje, jednak jego aplikacja trwa nawet kilkanaście sekund. Postać posiada nielimitowaną ilość bandaży.

Strzykawka (Syringe)

 

Brak - przedmiot dostępny od początku rozgrywki.

Przedmiot leczniczy, który można błyskawicznie aktywować, by przywrócić brakujące punkty zdrowia, a dzięki dodatkowym umiejętnościom wyleczyć także kontuzje. Ilość przenoszonych strzykawek jest jednak ograniczona.

Apteczka (Medkit)

Przedmiot unikalny dla klasy Sanitariusz polowy (Field Medic).

Przedmiot leczniczy dostępny wyłącznie dla klasy Sanitariusz polowy (Field Medic). Pozwala wyleczyć wszystkie rany i kontuzje i chwilowo powiększyć pasek zdrowia powyżej maksimum.

Manierka z wodą (Water Canteen)

Brak - przedmiot dostępny od początku rozgrywki.

Z manierki z wodą skorzystać można wtedy, gdy postać jest wycieńczona - długim biegiem, wspinaczką - i jej pasek wytrzymałości jest zmniejszony. Dokładnie wyjaśnione zostało to w rozdziale "Rany, kontuzje i zmęczenie".

Granaty odłamkowe (Grenade)

 

Brak - przedmiot dostępny od początku rozgrywki.

Podstawowy materiał wybuchowy, który zadaje obrażenia wrogom w polu rażenia. Dzięki zdolności Materiały wybuchowe wer. 2 (Explosives MK 2) odblokować można ulepszoną wersję granatu oznaczoną jako MK2, o zwiększonym zasięgu rażenia i obrażeniach.

Mina (Mine)

Brak - przedmiot dostępny od początku rozgrywki.

Ładunek wybuchowy, który rozstawić można na ziemi, a który automatycznie detonowany jest, gdy przejdzie po nim wróg bądź przejedzie pojazd. Tak jak w przypadku granatów, dzięki zdolności Materiały wybuchowe wer. 2 (Explosives MK 2) odblokować można ulepszoną wersję miny, o większym zasięgu rażenia i zadawanych obrażeniach.

Ładunek C4 (C4)

Brak - przedmiot dostępny od początku rozgrywki.

Ładunek wybuchowy, który wybucha dopiero po zdalnej detonacji przez gracza. Nie licząc wyrzutni rakiet, zadaje największe obrażenia w grze. Dzięki zdolności Materiały wybuchowe wer. 2 (Explosives MK 2) odblokować można ulepszoną wersję C4, zadającą najwyższe obrażenia w grze i razi na jeszcze większym obszarze.

Granat EMP (E.M.P Grenade)

Wymagana zdolność Granaty EMP (E.M.P. Grenades).

Granat, który po wybuchu unieszkodliwia na kilka sekund wrogie pojazdy i drony. Dostępne są trzy poziomy, oznaczone jako MK1, MK2 i MK3 - im wyższa wersja, tym dłuższy czas działania.

Granat błyskowy (Flashbang)

Brak - przedmiot dostępny od początku rozgrywki.

Granat, którego eksplozja oślepia i ogłusza wrogów na krótką chwilę.

Wyrzutnia rakiet (Rocket Launcher)

Wymagana zdolność Wyrzutnia rakiet (Rocket Launcher).

Pozwala wystrzelić niekierowany pocisk wybuchowy, który jest w stanie zniszczyć większość celów. Świetnie sprawdza się do walki z wrogimi śmigłowcami.

Granat gazowy (Gas Grenade)

Przedmiot unikalny dla klasy Szturmowca (Assault).

Wybuch granatu rozsiewa chmurę trującego gazu, który co sekundę zadaje obrażenia wrogom w zasięgu rażenia.

Granat wywiadowczy (Intel Grenade)

Wymagana zdolność Granat wywiadowczy (Intel Grenade).

Granat, którego eksplozja oznacza wszystkich wrogów w obszarze działania. Przez pierwsze kilka sekund widoczni będą przez ściany, potem nad ich głowami pozostanie znacznik.

Wyrzutnia czujników (Sensor Launcher)

Przedmiot unikalny dla klasy Strzelca wyborowego (Sharpshooter).

Wystrzeliwuje ładunek o działaniu identycznym, jak Granat wywiadowczy opisany powyżej.

Palnik (Blowtorch)

Wymagana zdolność Palnik (Blowtorch).

Przedmiot, dzięki któremu w ogrodzeniach wrogich baz wyciąć można dziurę, by wejść na jej teren bez konieczności korzystania z głównych wejść. Idealne narzędzie do infiltracji.

Spray maskujący (Cloaking Spray)

Przedmiot unikalny dla klasy Pantery (Panther).

Wytwarza chmurę dymu, dzięki której postać pozostaje niewidoczna dla wrogich dronów - zarówno tych bojowych, jak i dronów Azraela patrolujących wyspę.

Lornetka (Binoculars)

Brak - przedmiot dostępny od początku rozgrywki.

Pozwala na rekonesans i oznaczanie celów i lokalizacji w taki sam sposób, jak podczas korzystania z drona.

Prowiant (Provisions)

Brak - przedmioty dostępne od początku rozgrywki.

Do tej grupy zaliczają się przedmioty, które aktywować można w czasie gry i które zapewniają krótkotrwałą (od 10 do 30 minut) premię do konkretnych statystyk.

Prowiant szczegółowo opisany został w rozdziale "Prowiant - rodzaje, tworzenie i wykorzystanie".

Jak pozyskiwać przedmioty użytkowe

Najprostszą metodą pozyskiwania przedmiotów użytkowych jest ich zakup. - Przedmioty użytkowe w Tom Clancys Ghost Recon Breakpoint - Tom Clancys Ghost Recon Breakpoint - poradnik do gry
Najprostszą metodą pozyskiwania przedmiotów użytkowych jest ich zakup.

Metody pozyskania przedmiotów użytkowych w grze Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint są trzy:

  1. Wytworzenie ich. Każdy przedmiot użytkowy (i prowiant) wytworzyć można podczas biwakowania - czy to w Erewhon czy w dziczy. Wszystko dostępne jest z poziomu zakładki rzemiosło (Craft).
  2. Znalezienie ich w świecie gry. Część przedmiotów da się łatwo znaleźć podczas eksploracji, szczególnie wewnątrz wrogich posterunków ustawionych w bazach.
  3. Kupno od Marii. Maria to kupiec w Erewhon i prócz broni, pojazdów i elementów kosmetycznych oferuje właśnie wszystkie przedmioty użytkowe. Kupno to najprostszy sposób, nie wymaga też dużej ilości kredytów Skella.

Porady

Przedmioty użytkowe można także tworzyć samemu podczas biwakowania. - Przedmioty użytkowe w Tom Clancys Ghost Recon Breakpoint - Tom Clancys Ghost Recon Breakpoint - poradnik do gry
Przedmioty użytkowe można także tworzyć samemu podczas biwakowania.

Na koniec garść porad, które mogą przydać się podczas korzystania z przedmiotów użytkowych, mianowicie:

  1. Lecząc postać, warto zastanowić się, z którego przedmiotu skorzystać. Strzykawka pozwala na natychmiastowe wyleczenie, jednak postać przenosi ich ograniczoną ilość, bandaż z kolei aplikowany jest nawet przez kilkanaście sekund. Warto korzystać z bandaża wtedy, gdy możesz wygospodarować krótką chwilę z dala od ognia wroga, strzykawki wykorzystaj, gdy musisz wyleczyć się w trakcie wymiany ognia.
  2. Większość materiałów wybuchowych jest w stanie załatwić dowolną jednostkę piechoty wroga przy jednym wybuchu, jednak eksplozja narobi olbrzymiego rabanu, wywołując alarm i ściągając na Ciebie uwagę wroga.
  3. Wyrzutnia rakiet to świetne narzędzie do eliminacji wrogich śmigłowców. Zamiast męczyć się z wybiciem piechoty ulokowanej wewnątrz, wystarczy posłać jedną rakietę, by strącić helikopter z powietrza - a o huk nie ma się co martwić, gdyż najpewniej Twoja postać i tak będzie wykryta przez wroga.
  4. Miny i ładunki C4 świetnie spisują się do zastawiania pułapek na wroga - wystarczy ustawić je na trasie przemarszu piechoty / przejazdu wrogich pojazdów, by błyskawicznie załatwić nawet kilka jednostek wroga. Miny doskonale spisują się także do zabezpieczenia pozycji, gdy, na przykład, ukrywasz się na dachu budynku - wystarczy ustawić ich kilka na schodach prowadzących do Twojej pozycji i słuchać, jak kolejni wrogowie są przez nie eliminowani.
  5. Granat gazowy klasy Szturmowiec świetnie sprawdza się do w miarę cichej eliminacji wrogów - w większości sytuacji nie wywoła alarmu, nie ściągnie też na Ciebie uwagi wrogów. Zadaje też wystarczająco duże obrażenia, by załatwić każdy typ piechoty.
  6. Lornetka to ciekawa alternatywa dla drona. Daje te same możliwości (prócz opcji rekonesansu z wysokości), a podczas korzystania z niej nie będziesz ryzykować wykrycia przez wrogów, bo nie robi ona hałasu.
  7. Przed każdą misją czy oczyszczaniem bazy wroga warto uzupełnić zapasy przedmiotów użytkowych. Dzięki temu będziesz w stanie sprawnie eliminować wrogie jednostki, a zakup nawet kilkunastu przedmiotów to niewielki wydatek - który zmniejszyć można dodatkowo odblokowując odpowiednie zdolności.