Przedmioty użytkowe w Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint poradnik, tipy
Ostatnia aktualizacja: 16 października 2019
Podczas gry w Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint, gracz korzystał będzie z dziesiątek różnorakich broni, należących do kilku rodzajów uzbrojenia. Co więcej, na swoim wyposażeniu posiadać będzie także jeden z kilku rodzajów przedmiotów użytkowych, takich jak materiały wybuchowe czy apteczki, z których skorzystać można podczas walki. W niniejszym rozdziale znajdziesz informacje dotyczące wszystkich przedmiotów użytkowych, sposoby ich pozyskiwania i garść porad, które pomogą skutecznie z nich korzystać.
Rodzaje przedmiotów użytkowych
W grze Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint gracz korzystać może wielu różnorakich przedmiotów użytkowych - przedstawione zostały one wewnątrz poniższej tabeli.
Umiejętność | Wymagania | Opis |
Bandaż (Bandage)
| Brak - przedmiot dostępny od początku rozgrywki. | Podstawowy przedmiot leczniczy, dostępny od początku gry. Pozwala wyleczyć wszystkie rany i kontuzje, jednak jego aplikacja trwa nawet kilkanaście sekund. Postać posiada nielimitowaną ilość bandaży. |
Strzykawka (Syringe)
| Brak - przedmiot dostępny od początku rozgrywki. | Przedmiot leczniczy, który można błyskawicznie aktywować, by przywrócić brakujące punkty zdrowia, a dzięki dodatkowym umiejętnościom wyleczyć także kontuzje. Ilość przenoszonych strzykawek jest jednak ograniczona. |
Apteczka (Medkit) | Przedmiot unikalny dla klasy Sanitariusz polowy (Field Medic). | Przedmiot leczniczy dostępny wyłącznie dla klasy Sanitariusz polowy (Field Medic). Pozwala wyleczyć wszystkie rany i kontuzje i chwilowo powiększyć pasek zdrowia powyżej maksimum. |
Manierka z wodą (Water Canteen) | Brak - przedmiot dostępny od początku rozgrywki. | Z manierki z wodą skorzystać można wtedy, gdy postać jest wycieńczona - długim biegiem, wspinaczką - i jej pasek wytrzymałości jest zmniejszony. Dokładnie wyjaśnione zostało to w rozdziale "Rany, kontuzje i zmęczenie". |
Granaty odłamkowe (Grenade)
| Brak - przedmiot dostępny od początku rozgrywki. | Podstawowy materiał wybuchowy, który zadaje obrażenia wrogom w polu rażenia. Dzięki zdolności Materiały wybuchowe wer. 2 (Explosives MK 2) odblokować można ulepszoną wersję granatu oznaczoną jako MK2, o zwiększonym zasięgu rażenia i obrażeniach. |
Mina (Mine) | Brak - przedmiot dostępny od początku rozgrywki. | Ładunek wybuchowy, który rozstawić można na ziemi, a który automatycznie detonowany jest, gdy przejdzie po nim wróg bądź przejedzie pojazd. Tak jak w przypadku granatów, dzięki zdolności Materiały wybuchowe wer. 2 (Explosives MK 2) odblokować można ulepszoną wersję miny, o większym zasięgu rażenia i zadawanych obrażeniach. |
Ładunek C4 (C4) | Brak - przedmiot dostępny od początku rozgrywki. | Ładunek wybuchowy, który wybucha dopiero po zdalnej detonacji przez gracza. Nie licząc wyrzutni rakiet, zadaje największe obrażenia w grze. Dzięki zdolności Materiały wybuchowe wer. 2 (Explosives MK 2) odblokować można ulepszoną wersję C4, zadającą najwyższe obrażenia w grze i razi na jeszcze większym obszarze. |
Granat EMP (E.M.P Grenade) | Wymagana zdolność Granaty EMP (E.M.P. Grenades). | Granat, który po wybuchu unieszkodliwia na kilka sekund wrogie pojazdy i drony. Dostępne są trzy poziomy, oznaczone jako MK1, MK2 i MK3 - im wyższa wersja, tym dłuższy czas działania. |
Granat błyskowy (Flashbang) | Brak - przedmiot dostępny od początku rozgrywki. | Granat, którego eksplozja oślepia i ogłusza wrogów na krótką chwilę. |
Wyrzutnia rakiet (Rocket Launcher) | Wymagana zdolność Wyrzutnia rakiet (Rocket Launcher). | Pozwala wystrzelić niekierowany pocisk wybuchowy, który jest w stanie zniszczyć większość celów. Świetnie sprawdza się do walki z wrogimi śmigłowcami. |
Granat gazowy (Gas Grenade) | Przedmiot unikalny dla klasy Szturmowca (Assault). | Wybuch granatu rozsiewa chmurę trującego gazu, który co sekundę zadaje obrażenia wrogom w zasięgu rażenia. |
Granat wywiadowczy (Intel Grenade) | Wymagana zdolność Granat wywiadowczy (Intel Grenade). | Granat, którego eksplozja oznacza wszystkich wrogów w obszarze działania. Przez pierwsze kilka sekund widoczni będą przez ściany, potem nad ich głowami pozostanie znacznik. |
Wyrzutnia czujników (Sensor Launcher) | Przedmiot unikalny dla klasy Strzelca wyborowego (Sharpshooter). | Wystrzeliwuje ładunek o działaniu identycznym, jak Granat wywiadowczy opisany powyżej. |
Palnik (Blowtorch) | Wymagana zdolność Palnik (Blowtorch). | Przedmiot, dzięki któremu w ogrodzeniach wrogich baz wyciąć można dziurę, by wejść na jej teren bez konieczności korzystania z głównych wejść. Idealne narzędzie do infiltracji. |
Spray maskujący (Cloaking Spray) | Przedmiot unikalny dla klasy Pantery (Panther). | Wytwarza chmurę dymu, dzięki której postać pozostaje niewidoczna dla wrogich dronów - zarówno tych bojowych, jak i dronów Azraela patrolujących wyspę. |
Lornetka (Binoculars) | Brak - przedmiot dostępny od początku rozgrywki. | Pozwala na rekonesans i oznaczanie celów i lokalizacji w taki sam sposób, jak podczas korzystania z drona. |
Prowiant (Provisions) | Brak - przedmioty dostępne od początku rozgrywki. | Do tej grupy zaliczają się przedmioty, które aktywować można w czasie gry i które zapewniają krótkotrwałą (od 10 do 30 minut) premię do konkretnych statystyk. Prowiant szczegółowo opisany został w rozdziale "Prowiant - rodzaje, tworzenie i wykorzystanie". |
Jak pozyskiwać przedmioty użytkowe
Metody pozyskania przedmiotów użytkowych w grze Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint są trzy:
- Wytworzenie ich. Każdy przedmiot użytkowy (i prowiant) wytworzyć można podczas biwakowania - czy to w Erewhon czy w dziczy. Wszystko dostępne jest z poziomu zakładki rzemiosło (Craft).
- Znalezienie ich w świecie gry. Część przedmiotów da się łatwo znaleźć podczas eksploracji, szczególnie wewnątrz wrogich posterunków ustawionych w bazach.
- Kupno od Marii. Maria to kupiec w Erewhon i prócz broni, pojazdów i elementów kosmetycznych oferuje właśnie wszystkie przedmioty użytkowe. Kupno to najprostszy sposób, nie wymaga też dużej ilości kredytów Skella.
Porady
Na koniec garść porad, które mogą przydać się podczas korzystania z przedmiotów użytkowych, mianowicie:
- Lecząc postać, warto zastanowić się, z którego przedmiotu skorzystać. Strzykawka pozwala na natychmiastowe wyleczenie, jednak postać przenosi ich ograniczoną ilość, bandaż z kolei aplikowany jest nawet przez kilkanaście sekund. Warto korzystać z bandaża wtedy, gdy możesz wygospodarować krótką chwilę z dala od ognia wroga, strzykawki wykorzystaj, gdy musisz wyleczyć się w trakcie wymiany ognia.
- Większość materiałów wybuchowych jest w stanie załatwić dowolną jednostkę piechoty wroga przy jednym wybuchu, jednak eksplozja narobi olbrzymiego rabanu, wywołując alarm i ściągając na Ciebie uwagę wroga.
- Wyrzutnia rakiet to świetne narzędzie do eliminacji wrogich śmigłowców. Zamiast męczyć się z wybiciem piechoty ulokowanej wewnątrz, wystarczy posłać jedną rakietę, by strącić helikopter z powietrza - a o huk nie ma się co martwić, gdyż najpewniej Twoja postać i tak będzie wykryta przez wroga.
- Miny i ładunki C4 świetnie spisują się do zastawiania pułapek na wroga - wystarczy ustawić je na trasie przemarszu piechoty / przejazdu wrogich pojazdów, by błyskawicznie załatwić nawet kilka jednostek wroga. Miny doskonale spisują się także do zabezpieczenia pozycji, gdy, na przykład, ukrywasz się na dachu budynku - wystarczy ustawić ich kilka na schodach prowadzących do Twojej pozycji i słuchać, jak kolejni wrogowie są przez nie eliminowani.
- Granat gazowy klasy Szturmowiec świetnie sprawdza się do w miarę cichej eliminacji wrogów - w większości sytuacji nie wywoła alarmu, nie ściągnie też na Ciebie uwagi wrogów. Zadaje też wystarczająco duże obrażenia, by załatwić każdy typ piechoty.
- Lornetka to ciekawa alternatywa dla drona. Daje te same możliwości (prócz opcji rekonesansu z wysokości), a podczas korzystania z niej nie będziesz ryzykować wykrycia przez wrogów, bo nie robi ona hałasu.
- Przed każdą misją czy oczyszczaniem bazy wroga warto uzupełnić zapasy przedmiotów użytkowych. Dzięki temu będziesz w stanie sprawnie eliminować wrogie jednostki, a zakup nawet kilkunastu przedmiotów to niewielki wydatek - który zmniejszyć można dodatkowo odblokowując odpowiednie zdolności.