Strzelec wyborowy (Sharpshooter) w Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint poradnik, tipy
Ostatnia aktualizacja: 14 października 2019
Strzelec wyborowy w grze Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint to, jak nietrudno się domyślić, postać nastawiona na walkę z dużego dystansu, przy pomocy karabinów snajperskich i DMR. Świetnie sprawdzi się dla osób, które lubią utrzymywać bezpieczny dystans, eliminując wrogów z ukrycia i wspierając towarzyszy. W niniejszym rozdziale znajdziesz informacje o cechach charakterystycznych klasy Strzelec wyborowy, jej zdolnościach i przedmiocie specjalnym, a także garść porad związanych z rozgrywką tą klasą.
Cechy charakterystyczne
Jak każda z dostępnych w grze klas postaci, Strzelec wyborowy (Sharpshooter) wyróżnia się kilkoma cechami, mianowicie:
- Posiada zdolności pasywne, które pozwalają na lepszą kontrolę oddechu przy celowaniu, a także dają premię do korzystania z karabinów snajperskich i DMR.
- Zdolność specjalna tej klasy to niszczyciel pancerzy (Armor Buster). Po aktywowaniu, postać ładuje do karabinu snajperskiego albo DMR kilka pocisków przeciwpancernych. Dzięki temu jest w stanie jednym strzałem likwidować lekko opancerzone cele i zadawać dotkliwe straty celom ciężko opancerzonym.
- Przedmiot specjalny tej klasy to wyrzutnia czujników (Sensor Launcher). Działa ona na tej samej zasadzie, co granat wywiadowczy (Intel Grenade) - pozwala wystrzelić pocisk, który wybucha, oznaczając wszystkich wrogów w zasięgu rażenia. Przez kilka sekund ich poświata będzie widoczna przez ściany, a po upływie tego czasu nad ich głowami pozostaną znaczniki.
- Postać świetnie sprawdza się podczas walki z dalekiego dystansu, do eliminowania problematycznych celów i do walki z dronami i innymi przeciwnikami mechanicznymi.
Porady
Decydując się na grę jako Strzelec wyborowy, warto pamiętać o kilku rzeczach, mianowicie:
- Postać ta świetnie sprawdza się na dalekie dystanse, gorzej radzi sobie jednak w bezpośrednim starciu. Mankament ten częściowo zmniejszyć można znajdując broń DMR o dużej szybkostrzelności - w dalszym jednak ciągu postać ta pozbawiona jest udogodnień do walki w zwarciu, które posiadają pozostałe klasy.
- Strzelec wyborowy jest najlepszą klasą do walki z dronami i przeciwnikami mechanicznymi. Dzięki zdolności niszczyciel pancerzy jest w stanie przy pomocy jednego pocisku zestrzelić mniejsze drony i niszczyć wrogie umocnienia (automatyczne działa czy moździerze - pod warunkiem trafienia w czuły punkt), a w walce z dużymi przeciwnikami (jak Behemot) jest w stanie zadać im spore obrażenia, szczególnie przy trafieniach w czułe punkty.
- Zdolność główna strzelca - niszczyciel pancerzy - ładuje się podczas zadawania obrażeń drono, zabijaniem wrogów z dużych dystansów i zabijaniem strzałami w głowę.
- Przedmiot specjalny tej klasy, wyrzutnia czujników, daje olbrzymią przewagę nad przeciwnikami, szczególnie w pierwszych godzinach rozgrywki, gdy nie masz dostępu do granatów wywiadowczych. Sprawdza się szczególnie dobrze podczas walk w zamkniętych pomieszczeniach - jeden celny pocisk potrafi oznaczyć wszystkich wrogów.
- Grając tą klasą warto skupić się na korzystaniu z karabinu snajperskiego i DMR - pierwsza broń do likwidacji bardziej wytrzymałych celów, druga, o większej szybkostrzelności, do walki z licznymi wrogami. Warto zainwestować w atuty (perk) zwiększające obrażenia zadawane przy pomocy snajperek i przeciwko dronom.