Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Timberborn - poradnik do gry

Timberborn - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Timberborn: Surowce i zasoby - lista Timberborn - poradnik, porady

W grze Timberborn możecie zebrać wiele surowców. Na tej stronie opisujemy najważniejsze zasoby: jedzenie, woda, kłody.

Ostatnia aktualizacja: 1 lipca 2022

Do rozwijania swojej kolonii bobrów w grze Timberborn będziecie musieli zebrać najpotrzebniejsze surowce dostępne na mapie. Ta strona zawiera objaśnienia wszystkich zasobów i produktów, jakie otrzymacie po ich obróbce w warsztatach i budynkach produkcyjnych.

Woda

Zdatna woda do picia to jeden z najważniejszych surowców potrzebnych do zaspokojenia podstawowych potrzeb Waszych bobrów - Timberborn: Surowce i zasoby - lista - Timberborn - poradnik do gry

Zdatna woda do picia to jeden z najważniejszych surowców potrzebnych do zaspokojenia podstawowych potrzeb Waszych bobrów. Taką wodę otrzymacie po wybudowaniu pompy wodnej. W tym budynku będziecie jednak mogli przechowywać jedynie małą ilość wody. Aby wytrzymać okres suszy, należy zgromadzić zapas wody w zbiornikach.

Mały zbiornik na wodę pomieści 30 jednostek, duży zaś aż 300. Koszt wybudowania dużego zbiornika na wodę to 30 sztuk desek i 20 zębatek.

Jedzenie

1 - Timberborn: Surowce i zasoby - lista - Timberborn - poradnik do gry
  1. Borówka jest pozyskiwana z krzaków, które rosną w pobliżu centrum dzielnicy i na różnych regionach mapy. Do ponownego wzrostu, borówka potrzebuje 12 dni, a z jej krzaka możecie pozyskać 3 sztuki tego pożywienia. Krzaki borówki może zasadzić leśnik, stanowisko zbieraczy zaś służy do zbierania zasobów.
  2. Kasztany rosną na drzewach kasztanowca, które mogą rosnąc dziko lub zostać zasadzone przez leśnika. Wzrost takiego drzewa wynosi 24 dni, na rozwinięcie kasztanów trzeba dodatkowo poczekać 8 dni. Robotnik ze stanowiska zbieracza za jednym razem zbierze 3 kasztany.
  3. Syrop klonowy pozyskiwany jest z drzewa klonowego, które możecie znaleźć na mapie lub zasadzić przez leśnika. Wzrost drzewa wynosi 30 dni, aby zebrać syrop klonowy będziecie musieli poczekać jeszcze 12 dni. Surowiec ten jest zbierany przez robotników z chaty leśników (nie mylić z chatą leśnika). Przy jednym zbiorze otrzymacie 3 sztuki syropu klonowego.
2 - Timberborn: Surowce i zasoby - lista - Timberborn - poradnik do gry
  1. Marchew to warzywo uprawne, nasadzone przy gospodarstwie. Marchewka potrzebuje jedynie 4 dni do wzrostu, a z jednego pola otrzymuje się 3 sztuki marchwi, która jest od razu zdatna do spożycia.
  2. Słonecznik to roślina uprawna z budynku gospodarstwa. Jej proces wzrostu trwa 5 dni i daje 2 sztuki słonecznika przy zbiorze, od razu gotowe do spożycia.
  3. Ziemniak to kolejne warzywo uprawne z budynku gospodarstwa. Jego wzrost trwa 6 dni i po zebraniu otrzymuje się tylko jednego ziemniaka. Surowe ziemniaki nie nadają się do spożycia, należy je jeszcze odpowiednio przyrządzić w budynku grill. Po obróbce 1 surowego ziemniaka otrzymuje się 4 grillowane ziemniaki.
  4. Pszenica to roślina, którą należy zasadzić przy Gospodarstwie. Jej wzrost trwa aż 10 dni, a po zebraniu otrzymacie 3 sztuki pszenicy. Pszenica musi zostać zmielona na mąkę w młynie. Z 1 sztuki mąki można wypiec aż 5 chlebów w piekarni. 1 mąka i 1 sztuka syropu klonowego da Wam 3 ciastka z syropem klonowym.
Kłoda to podstawowy surowiec, który jest potrzebny do - Timberborn: Surowce i zasoby - lista - Timberborn - poradnik do gry
  1. Pałka wodna to roślina uprawna z gospodarstwa wodnego. Jej sadzonka powinna być częściowo zanurzona w wodzie, a jej wzrost wynosi 8 dni. Z pojedynczego pola pozyskacie 3 pałki wodne. Surowiec należy przemielić w młynie na mąkę z pałki wodnej, użytej następnie w piekarni do upieczenia krakersów z pałki wodnej. Z 1 mąki z pałki wodnej otrzymacie 4 krakersy.
  2. Grążele żółte to kolejna roślina uprawiana przez gospodarstwo wodne. Sadzonka musi być częściowo zanurzona w wodzie i potrzebuje 12 dni do pełnego wzrostu. Z jednej sadzonki otrzymacie 3 sztuki grążeli żółtych. 1 sztuka surowca może zostać przerobiona na 3 grillowane grążele żółte w budynku grill.

Kłody

Kłoda to podstawowy surowiec, który jest potrzebny do:

  1. postawienia niemal wszystkich budynków,
  2. wytwarzania desek w tartaku,
  3. wytwarzania papieru w papierni,
  4. jako źródło ognia w budynkach typu grill, piekarnia, huta i silnik.
Kłodę pozyskują pracownicy zatrudnieni w stanowiskach drwali przy wycince drzew - Timberborn: Surowce i zasoby - lista - Timberborn - poradnik do gry

Kłodę pozyskują pracownicy zatrudnieni w stanowiskach drwali przy wycince drzew. Gra oferuje kilka rodzajów drzew, z których pozyskacie różną ilość kłody. Drzewa mogą być zasadzone przez leśnika i dzielą się na:

  1. Brzozy - rosną 9 dni, po ich ścięciu pozostanie 1 kłoda;
  2. Sosny - rosną 12 dni, każde drzewo to 2 kłody;
  3. Klony - rosną 30 dni, a każde drzewo daje 8 kłód;
  4. Kasztanowce - rosną 24 dni, pozyskana ilość kłód z jednego drzewa wynosi 4 sztuki.

Warto zaznaczyć, że drwal może ściąć nawet wyschnięty pień drzewa stojący na suchym terenie. Ilość zebranych kłód będzie taka sama jak ze zwykłego drzewa.

Deski i wzmocnione deski

Deski wytwarzane są w tartaku, a do produkcji 1 deski potrzebna jest 1 sztuka kłody - Timberborn: Surowce i zasoby - lista - Timberborn - poradnik do gry

Deski wytwarzane są w tartaku, a do produkcji 1 deski potrzebna jest 1 sztuka kłody. Budynek tartaku wymaga podpięcia do źródła mocy, np. koła wodnego lub koła mocy, wiatraka lub silnika.

Deski służą do:

  1. stawiania wielu budynków i obiektów,
  2. wytwarzania zębatek.

W warsztacie stolarskim, po dodaniu żywicy pozyskanej z sosen, otrzymacie wzmocnione deski, które następnie posłużą do budowania niektórych obiektów oraz do wydobywania złomu z kopalni.

Zębatki

Zębatki są produkowane z desek w wytwórni zębatek - Timberborn: Surowce i zasoby - lista - Timberborn - poradnik do gry

Zębatki są produkowane z desek w wytwórni zębatek. Budynek ten należy najpierw wykupić za 100 punktów nauki i podłączyć do źródła mocy. Dzięki zębatkom postawicie m. in. duże zbiorniki na wodę oraz resztę budynków produkcyjnych. Zębatki są też niezbędne w kopalni do wydobywania złomu.

Złom i metalowe bloki

Złom może zostać pozyskany z metalowych ruin (zbierany przez pracownika ze stanowiska złomiarzy) lub z kopalni - Timberborn: Surowce i zasoby - lista - Timberborn - poradnik do gry

Złom może zostać pozyskany z metalowych ruin (zbierany przez pracownika ze stanowiska złomiarzy) lub z kopalni. Złom można następnie przerobić w hucie na metalowe bloki, które służą do stawiania różnych obiektów, takich jak prasa drukarska, karuzela, ogrodzenie i mosty lub pomniki.

Papier

Papier wytwarzany jest w papierni z kłód - Timberborn: Surowce i zasoby - lista - Timberborn - poradnik do gry

Papier wytwarzany jest w papierni z kłód. Z jednej kłody otrzymacie 2 sztuki papieru. Papiernia, tak jak inne warsztaty, potrzebuje podłączenia do źródła mocy. Koszt wykupienia tego budynku wynosi 250 punktów nauki.

Papier służy do:

  1. wytwarzania książek w prasie drukarskiej;
  2. produkowania dynamitu w fabryce materiałów wybuchowych;
  3. budowania niektórych obiektów, jak np. ul i duży wiatrak (dostępne we frakcji Folkogonów) lub strach na wróble.

Dynamit

Dynamit wytwarzany jest z papieru w fabryce materiałów wybuchowych, który odblokujecie za 400 punktów nauki. Do wybudowania fabryki potrzebujecie 30 desek, 30 zębatek i 30 metalowych bloków. Budynek ten wymaga podpięcia do źródła mocy.

Gdy zaczniecie produkcję dynamitów, trafią one do magazynu - Timberborn: Surowce i zasoby - lista - Timberborn - poradnik do gry

Gdy zaczniecie produkcję dynamitów, trafią one do magazynu. Aby użyć dynamit musicie najpierw kliknąć na ikonę dynamitu z zakładki krajobraz (landscaping) i ustawić go w wybranym miejscu. Gdy dynamit zostanie zbudowany przez pracowników, należy go potem zdetonować.

Jeżeli żaden z pracowników nie przychodzi zbudować dynamitu, upewnijcie się, że jest odpowiednie dojście do tego miejsca.