Timberborn: Mosty - jak budować? Timberborn - poradnik, porady
Mosty w grze Timberborn można budować na kilka sposobów. Na tej stronie poradnika przedstawiamy najprostsze sposoby na budowanie mostów i dotarcie do pobliskich wysp.
Ostatnia aktualizacja: 8 lipca 2022
Rozbudowując swoją kolonię bobrów w grze Timberborn będziecie chcieli uzyskać dostęp do sąsiednich wysp lub odległych rejonów. Na tej stronie znajdziecie kilka sposobów na budowanie mostów poprzez stawianie platform lub budynków mieszkalnych.
Bobry potrafią pływać!
Najprostszym sposobem na przedostanie się na drugi brzeg rzeki jest przepłynięcie przez nią. Bobry jednak nie wskoczą do wody w dowolnym miejscu. Aby przepłynąć na drugi brzeg rzeki, bóbr będzie musiał zejść do niej po schodach. Wybudujcie więc je z jeden i z drugiej strony brzegu. Nie musicie się również martwić o transportowane materiały. Rozważny bóbr odpowiednio zabezpieczy przenoszone zasoby w plecaku lub skrzyni.
Platformy
Platformy to najtańszy i najszybszy sposób na zbudowanie mostu. Wykupienie możliwości stawiania platform kosztuje 100 punktów nauki, które zdobywacie dzięki budynkowi wynalazcy.
Koszt postawienia jednej platformy to 2 kłody i 4 deski. Do dyspozycji będziecie mieć 3 platformy o różnych wysokościach, pamiętajcie jednak o tym, że możecie stawiać jedną platformę na drugiej.
Po zbudowaniu mostu z platformy, musicie jeszcze na niej postawić ścieżkę. Bez wyznaczonej drogi Wasze bobry nie dotrą do budynków po drugiej stronie mostu.
Mosty
Postawienie mostu watowego wymaga sporej ilości zasobów. Takie mosty mają też ograniczoną długość. Wykupienie podstawowego mostu watowego o 1 długości wystarczy jedynie na zbudowanie przejścia nie dłuższego niż 2, ponieważ takie mosty muszą zawsze z jednej strony opierać się o ziemię lub inne obiekty.
Mosty watowe możecie łączyć z platformami, dzięki temu będziecie w stanie wybudować nawet najdłuższe kombinacje, pozwalające na dotarcie do odległych terenów.
Dachy budynków
Niektóre budynki, posiadające status wytrzymały mogą posłużyć jako most. Jeden z domów frakcji Falkogonów ma wejście na 2 poziomie. Na jego dachu możecie wybudować ścieżkę, po której Wasze bobry przejdą na drugą stronę brzegu. Taki dom nie zatrzyma przepływu wody, nie będzie on więc spełniał funkcji tamy.
Pamiętajcie, że wejście do budynku nigdy nie może znajdować się pod wodą, a do ścieżki na dachu powinny prowadzić schody.