Part 3 - The Arrest | Opis przejścia Thimbleweed Park Poradnik Thimbleweed Park
Ostatnia aktualizacja: 24 września 2019
Pamiętaj, że możesz teraz użyć mapy z ekwipunku, by błyskawicznie się przenosić do nowych lokacji. Znacząco przyspieszy to eksplorację i pokonywanie łamigłówek w grze. Gdy tylko odblokujesz kolejną postać, udaj się nią do Quickie Pal i zabierz mapę z lady (jest tyle egzemplarzy, że wystarczy dla każdej postaci).
Użyj mapy i udaj się do hotelu. Gdy wejdziesz do środka, spotkasz znajomą reporterkę. Porozmawiaj z nią, a czeka cię retrospekcja, tym razem z bratem Chucka w roli głównej.
Retrospekcja z Franklinem
- Wejdź do hotelu i porozmawiaj ze znajomo wyglądającym menadżerem. Następnie idź kawałek w prawo i wyłącz boomboxa. Dzięki temu będziesz mógł porozmawiać z chłopakiem. Gdy zaczniecie rozmawiać o modzie wybieraj następujące kwestie: I know this gnarly dude who..., was on MTV and..., tells me what's wicked... Dzięki temu zyskasz szacunek u dziecka i zgodzi się wymiany. Podaruj mu jednego z misi w ekwipunku, w zamian za okulary.
- Załóż okulary z wąsami i porozmawiaj z recepcjonistą. Zarejestruj się w hotelu i udaj się na 11 piętro do swojego pokoju, o numerze 1106. W środku porozglądaj się po wnętrzu, a Franklin spostrzeże, ze jest on monitorowany.
- Wejdź teraz do windy i udaj się na 10 piętro. Zabierz dwie fotografie z tablicy i wróć do swojego pokoju. Użyj gumy do żucia na kamerze, a następnie użyj na niej standard room photo. Przed wyjściem z pokoju zabierz stanionery ze stolika.
- Ponownie zjedź na 10 piętro i wchodź do pokoi, zbierając z nich stanionery. Potrzebujesz łącznie 4 kartek. Zanieś kartki do recepcjonisty i skseruj dokumenty. Po wszystkim, wróć windą do swojego pokoju i zadzwoń po inwestorów.
Powrót do śledztwa
- Po retrospekcji czas na powrót do hotelu, dokończ rozmowę z dziennikarką, a następnie porozmawiaj z recepcjonistą. Zabierz klucz dostępu do pokoju Franklina i udaj się do windy.
- Na początek udaj się na 7 piętro do pokoju 705. Zabierz passport ze stolika. Następnie wsiądź do windy i udaj się na 11 piętro. Wejdź do pokoju 1106 (pokój Franklina) i od razu z niego wyjdź, co rozpocznie cutscenkę. Po wszystkim odblokujesz nową postać - ducha Franklina.
- Wezwij windę na 11 piętro, wsiądź do środka i przełącz się na ducha. Również wsiądź do windy i zjedź na parter. Poczekaj, aż chłopiec zacznie pić z kranu i użyj "splash" na nim, by go przestraszyć.
- Powtórz sztuczkę z jednym z agentów - podejdź do kranu federalnym i napij się wody. Następnie przełącz się na Franklina i zamroź wodę. Spełni to zadanie z wystraszeniem dwóch gości w hotelu.
- Po wszystkim recepcjonista zacznie oglądać gości przez swój komputer. Zaczaj się jako Franklin i spójrz na komputer, gdy pracownik hotelu będzie obsługiwał komputer. Poznasz tym samym w którym pokoju znajduje się gość - udaj się tam Edmundem.
- Zacznij straszyć w pokoju - z pomocą komendy Zap włączaj lampy i rozlej wodę w łazience.
- Przełącz się na postać w lobby i przekaż business card recepcjoniście. Wróć do ducha i powtórz manewr, by wezwał pigeon brothers. Gdy się zjawią, przełącz się na federalnego, udaj się do pokoju, gdzie serwisują i zabierz WrenchTron 3000 ze skrzynki z narzędziami.
- Udaj się teraz do kolejnej lokacji z mapy - do starego cyrku. Podejdź do bramy i porozmawiaj z Ransomem, co odblokuje go jako grywalną postać - przełącz się na niego.
- Będąc w przyczepie zgarnij wiele przedmiotów: Ransome the Clown comic z pod łóżka, joke book i page z sejfu (ściągnij wcześniej plakat ze ściany), ser z lodówki, attempted delivery notice i lawyer's card z tablicy. Na koniec skorzystaj z lustra, by ponownie spróbować zmazać makijaż.
- Wyjdź z przyczepy i idź w lewo. Przejdź do lokacji z popcornem i idź w lewo, do stoiska z popcornem. Podnieś pudełko po popcornie i zacznij zbierać okruchy z ziemi. Następnie idź za szczurem do Big Top Entrance. W środku podstaw ser pod dziurę, po lewej stronie estrady.
- Wyjdź i wejdź ponownie do pomieszczenia a zastaniesz stertę popcornu obok sera. Podnieś go i wróć do swojej przyczepy. Otwórz mikrofalówkę i daj popcorn swojemu chomikowi.
- Udaj się teraz do backstage entrance i zabierz ze środka anti-itch cream i snake in a box z biurka.
- Udaj się teraz clownem do miasta, do siedziby poczty. Porozmawiaj z pracownikiem i odbierz przesyłkę. Otwórz ją, a otrzymasz dwa przedmioty, w tym portfel. Przekaż go któremuś z agentów federalnych.
- Następnie udaj się do Edmund Mansion. Wejdź do posiadłości co odblokuje piątą i ostatnią postać - Dolores. Wybierz dziewczynę i przejrzyj jej listę zadań do wykonania. Udaj się do biblioteki, a dowiesz się, że należy wezwać detektywa.
- Udaj się do dawnej pracowni Wujka Chucka. Zabierz receipt i Chuck's Journal z biurka. Następnie przesuń obraz i zabierz offis key który znajdziesz za nim. Na półce znajdziesz jeszcze Philipp's Dangerous Device, a obok AT-25 Tube.
- Udaj się do pokoju dziewczyny i zabierz math trophy i red gel decoder z półki z książkami. Spójrz również na tablicę nad komputerem. Udaj się teraz na sam dół, do kominka i zabierz z niego popiół. Na chwilę obecną tyle wystarczy aktywności z dziewczyną. Przełącz się na postać federalną, która ma wyposażeniu portfel Ransoma.
Oddaj portfel Williemu w Street A, a dostaniesz zakrwawiony portfel. Udaj się teraz na miejsce zbrodni i idź w prawo, w krzakach znajdziesz zużytą piłę łańcuchową. Przedmiot bardzo ciężko znaleźć (zobacz zdjęcie powyżej) i musisz jeszcze zdobyć do niej paliwo. Udaj się do posiadłości Chucka, znajdziesz kanister zaraz obok wejścia. Napełnij paliwem piłę i udaj się do konaru blokującego przejście, na prawo od zwłok. Użyj na drzewie piły.
- Odblokujesz dostęp do kanałów - wejdź do środka i włącz światło. Wejdź w tunel po prawej stronie i zwiedź kanały. Warto odwiedzić każdą odnogę i zbierać specks of dust, których jest pełno. W końcu dotrzesz do pokoju z licznymi gratami, zabierz ice pick z kartonowego domku i magic mushrooms z rogu, a następnie udaj się na zewnątrz (możesz użyć mapy).
- Zadbaj o to, by któryś z federalnych agentów posiadał w ekwipunku ice pick (z kanałów), popiół (z kominka) i sticky tape (z poczty). Połącz ice pick z popiołem, a następnie ze sticky tape, by zdobyć odcisk palców.
- Udaj się teraz do sklepu Quickie Pal. Nie wchodź jednak do środku, a od boku wejdź do toalety. Zaświeć światło w środku i zabierz papier toaletowy. Udaj się do zwłok i użyj na nich papieru, by odcisnąć na nich próbkę krwi. Wróć do toalety i użyj krwi na suszarce, by zdobyć bloody toilet paper.
- Możesz w końcu stworzyć wszystkie raporty! Udaj się do ratusza i do biura koronera. Podejdź do Fingertron 3000 i użyj na nim taśmy z odciskiem i spis wszystkich odcisków ludzi w okolicy. Na Facetron 3000 użyj paszportu z hotelu i zdjęcia zwłok. Na Bloodtron 3000 użyj zakrwawionego portfela od Williego i zakrwawionego papieru toaletowego.
- Udaj się do gabinetu szeryfa i spójrz na Aresttron 3000. Okaże się, że brakuje w nim zasilającej tuby. Wybierz Dolores i udaj się do B Street, na pocztę. Porozmawiaj ze sprzedawczynią, a zdobędziesz tube puller. Udaj się z nim do Quickie Pal i użyj go na tubie Movietron 3000.
- Udaj się teraz do posiadłości Edmunda i idź do gabinetu Chucka. Wyciągnij kolejną tubę z głowy robota. Udaj się teraz do biura szeryfa i użyj A25 Tube na Aressttronie3000. Włóż do środka wszystkie trzy rapoty.
- Po cutscence, czeka cię rozmowa z Willim. A po niej nastąpi koniec rozdziału.