Part 1 - The Meeting / Part 2 - The Body | Opis przejścia Thimbleweed Park Poradnik Thimbleweed Park
Ostatnia aktualizacja: 24 września 2019
Part 1 - The meeting
Na początku gry, natkniesz się pijanego mężczyznę, Williego - porozmawiaj z nim. Niestety, nim dowiesz się czegoś interesującego jegomość zaśnie. Otwórz bramę i udaj się w prawo. Podnieś z rzeki kamień i rozbij z jego pomocą lampę nad znakiem. Następnie kieruj się cały czas w prawo... co niestety nie zakończy się zbyt dobrze dla kierowanej przez ciebie postaci.
Nie od dziś wiadomo, że nic tak nie ożywia atmosfery jak trup i zagadka z nią związana. Czas rozpocząć wielką przygodę!
Part 2 - The Body
Tym razem wcielisz się w dwoje agentów federalnych - Antonio Reyes i Angele Ray. Zauważ, że w prawym górnym rogu możesz przełączać się między postaciami.
- Retrospekcja z Ransomem
- Powrót do federalnych
- Retrospekcja Dolores
- Koniec retrospekcji - powrót do federalnych
- Jako Ray, przyjrzyj się zwłokom na ziemi, następnie jako Reyes, przekaż z ekwipunku Polaroid film Ray.
- Jako Ray, połącz Polaroid Film z Polaroid Camera i sfotografuj ciało.
- Dowolną z postaci podnieś pustą butelkę po Whiskey, którą znajdziesz pod znakiem.
- Udaj się w lewo postaciami, otwórz bramę i idź ścieżką do góry.
- Porozmawiaj z kobietami przebranymi za wielkie gołębie i kieruj się dalej w prawo.
- Podnieś plastic rings, które znajdziesz tuż przy drodze, a kawałek dalej bottle, po czym udaj się do miasta.
- Dotrzesz do tytułowego miasteczka, Thimbleweed Park. Idź w prawo, aż natkniesz się na szeryfa. Po krótkiej rozmowie wejdziecie do budynku nieopodal. Udaj się do koronera i porozmawiaj z nim na temat maszyn w jego gabinecie.
- Po rozmowie z koronerem, podejdź do każdej maszyny z serii "3000" i porozmawiaj z nimi na temat ich głównych funkcji.
- Podejdź do szuflad przy wejściu i z dolnej wyciągnij fingerprint kit.
- Udaj się do gabinetu szeryfa i porozmawiaj z nim. Następnie podejdź do szuflad przy wejściu i wyciągnij ze środkowej fingerprint book.
- Wyjdź z ratusza i kieruj się w prawo. Porozmawiaj z kobietami w przebraniu gołębi, by się dowiedzieć o problemie z awarią wody.
Idź dalej w prawo, po drodze znajdziesz dime (leży obok migającej latarni), aż dotrzesz do pubu - wejdź do środka. Następnie porozmawiaj z Sandy, aż dotrzesz do konwersacji o Ransome, podejrzanym clownie. Nastąpi retrospekcja, a ty wcielisz się w wulgarnego clowna.
Retrospekcja z Ransomem
- Masz kilka rzeczy do zrobienia w przyczepie: podnieś różową notkę (IOU) z tablicy, zabierz ze ściany Ransome poster (odsłoni to sejf), zabierz clown nose z zabawki na łóżku, po czym wyjdź na zewnątrz i porozmawiaj ze swoim agentem.
- Udaj się w lewo, opuść obszar i wejdź backstage entrance.
- Podejdź do biurka i zadbaj o swój wygląd: umaluj się z wykorzystaniem makijażu i użyj żelu do włosów, a następnie podejdź do słoju z pieniędzmi i zabierz 138 dolarów ze środka. Po wszystkim wyjdź na zewnątrz.
- Idź cały czas w lewo, aż dotrzesz do Carney Joe, porozmawiaj z nim, a dowiesz się, że nie odda ci twojej książki z żartami, póki nie spłacisz długu.
- Wróć do swojej przyczepy i tym razem zabierz drugą z notatek na tablicy. Jest to podpowiedź co do kombinacji szyfru do sejfu.
- Podejdź do sejfu i wykorzystaj następująca kombinację: 3-2-12 (kombinacja może się różnić, spójrz na różową kartkę z podpowiedzią!), a następnie zabierz 1000 dolarów.
- Wróć do Carney Joe i oddaj mu wszystkie pieniądze, a odzyskasz swoją książkę z żartami.
- Idź do backstage entrace, ubierz nos clowna i wejdź na scenę.
- Twoim zadaniem jest obrażać publikę - wybieraj obraźliwe kwestie, aż Ransome urazi starszą kobietę... co okaże się jego przekleństwem. Padnie on ofiarą klątwy i od tej pory nie będzie mógł zmyć makijażu clowna.
Powrót do federalnych
- Powrócisz do Raya i Reyes. Wyjdź kontrolowaną postaci z knajpy i wejdź w zaułek obok.
- Podejdź do kosza na śmieci... a obecnie kontrolowaną postać czeka dość nieprzyjemny incydent. Przełącz się na drugą postać i udaj się do zaułku. Podnieś notes z ziemi zaginionego agenta.
- Wróć na ulicę, skręć w prawo i udaj się do B Street. Idź w prawo, aż dotrzesz do Ricki's Cake... gdzie jak się okaże możesz kupić rury. Zapytaj sprzedawczynię o WC67, a następnie dostarcz pożądaną część kobietom w przebraniu gołębi.
- Odblokujesz dostęp do A Street - jednak na chwilę obecną nie idź tam. Idź za to w prawo, aż dojdziesz do lokalu Quickie Pal. Wejdź do środka i porozmawiaj z Leonardem na wszystkie tematy. Oddaj mu butelkę, a zdobędziesz shinny nickel - wyjdź na zewnątrz. Stań obok włazu kanalizacyjnego i przełącz się na drugą postać.
- Udaj się postacią w kanałach w głąb tunelu, następnie drabiną do góry i porozmawiaj z postacią na powierzchni. Następnie zadbaj o to, by postać w kanałach miała w ekwipunku Dime (jeśli ma ją postać na powierzchni, użyj ją na włazie, a opuści ją do kanałów).
- W kanałach, cofnij się do startowej lokacji i idź w lewo, aż dotrzesz do czerwonej skrzynki na ścianie, na razie nie korzystaj z aparatu, a przyjrzyj się napisowi na ścianie.
- Przełącz się na drugą postać i udaj się do B Street. Idź cały czas w prawo, aż dotrzesz do budki z książką telefoniczną. Sprawdź numer do Pablo J. Moles, a następnie ponownie obejmij kontrolę nad postacią w kanałach.
- Wybierz numer 3177 (numer może się różnić - spójrz na ścianę, by upewnić się co do nazwiska i znajdź je w książce telefonicznej) by zadzwonić o pomoc. Następnie idź w prawo, a pojawi się okoliczny szeryf, który wyzwoli cię. Po raz kolejny będziesz mógł sterować obiema postaciami na powierzchni - oddaj podniesiony notes agentowi, który był uwięziony w kanałach.
- Wybierz jedną z postaci i idź do B Street, następnie kieruj się w prawo. Napotkasz kobietę siedzącą na ławce. Porozmawiaj z nią o morderstwie a czeka cię kolejna retrospekcja, tym razem z Dolores w roli głównej.
Retrospekcja Dolores
- Wyjdź z pokoju i kieruj się w dół posiadłości. Wyjdź na zewnątrz i udaj się w kierunku skrzynki na listy. Po chwili pojawi się listonosz z ulubionym czasopismem dziewczyny.
- Wróć do pokoju Dolores i włącz komputer. Następnie użyj go, by rozpocząć rozmowę aplikacyjną z firmą tworzącą gry komputerowe. W końcu dotrzesz do trudnych pytań aplikacyjnych, na razie odpuść odpowiadanie na nie - spauzuj aplikację.
- Zejdź schodami na dół, udaj się do drzwi wejściowych i weź od listonosza list do Chucka. Udaj się na piętro z wieloma drzwiami, kieruj się w prawo i wejdź w ostatnie drzwi, na końcu korytarza.
- Będziesz świadkiem kłótni Chucka ze swoim bratem. Porozmawiaj z nim i zabierz ink bottle z biurka.
- Zejdź na sam dół posesji i wejdź w drzwi pod schodami a dotrzesz do kuchni. Otwórz jedną z górnych półek i zabierz z niej glass. Następnie otwórz lodówkę i zabierz wszystkie przedmioty ze środka.
- Udaj się teraz schodami do góry i wejdź do biblioteki. Skorzystaj z komputera obok i znajdź informację o firmie, do której chcesz aplikować. Podejdź do krętych schodów i zabierz zawieszoną obok tabliczkę. Następnie wejdź schodami na samą górę.
- Podejdź do działu 3.1 i odnajdź "MMucas Programming Primer". Zajrzyj do książki i zabierz ją ze sobą. Następnie wróć do pokoju dziewczyny.
- Zacznij ponownie odpowiadać na pytania aplikacyjne, wybierz następujące odpowiedzi: 256, Cooperative, 8, True (niektóre pytania mogą być inne, spójrz do podręcznika, by poznać właściwe odpowiedzi). Niestety, pojawi się kolejny problem, okaże się bowiem, że zabrakło tuszu w drukarce.
- Udaj się teraz do wujka Chucka i zapytaj go o tusz do drukarki. Następnie wyjdź z pokoju, zejdź z schodami na dół i wyjdź na zewnątrz posiadłości.
- Podnieś gas can i firewood, które znajdziesz zaraz obok dworu. Wróć do środka, idź w prawo i podniesione przedmioty do kominka. Następnie użyj hot sauce, a dziewczyna zionie ogniem prosto w kominek.
- Wyjdź na zewnątrz i wróć do kominka, a zastaniesz tam sam popiół. Podnieś fine black soot i użyj go na glass. Następnie użyj na przedmiocie gas can, a staniesz się posiadaczem tuszu. Użyj go na pustej butelce zabranej z gabinetu wujka Chucka.
- Podnieś kartkę z drukarni, umieść ją ponownie w maszynie, a następnie użyj tuszu na drukarce. Ponownie skorzystaj z komputera, by wydrukować podanie o pracę. Zabierz list z urządzenia.
- Udaj się do kuchni i użyj glass na kranie, by napełnić ją wodą. Następnie otwórz mikrofalówkę i włóż do środka filiżankę z wodą i list do wujka Chucka. Uruchom urządzenie, a następnie zabierz przedmioty ze środka.
- Użyj znaczka na liście aplikacyjnym, wyjdź na zewnątrz i włóż go do skrzynki pocztowej. Gdy otrzymasz list, udaj się do swojego pokoju i go otwórz. Następnie udaj się do wujka Chucka i powiedz mu o pozytywnym wyniku aplikacji, co zakończy sekwencję z Dolores.
Koniec retrospekcji - powrót do federalnych
- Jako jeden z agentów federalnych, wybierz się do A Street i wejdź do budynku poczty. Podnieś sticky tape z lady i porozmawiaj z pracownikiem. Następnie wyjdź z budynku i porozmawiaj z pijakiem obok - Willim, mężczyzna zgodzi się oddać portfel, jeśli znajdziesz dla niego zamiennik.
- Po rozmowie, idź w prawo i porozmawiaj z Madame Morena w jej sklepie.
- Wybierz jedną z postaci i idź nią do ratusza, do pokoju szeryfa. Drugą postacią (upewnij się, by miała shiny nickel w ekwpipunku) udaj się do budynku Nickel News. Podejdź do Policetron 3000 i naciśnij na maszynę, a dowiesz się, że kobieta czeka na ważne informacje w konkretnej sprawie. Przełącz się na drugą postać i przekaż przez radio dokładnie taką informację, na jaką czeka dziennikarka.
- Gdy dziennikarka wybiegnie, podejdź do mapy drugą postacią i zabierz ją do ekwipunku. Następnie użyj ją na kserze i wrzuć 5 centówkę. Zabierz kopię mapy, a oryginał odłóż na ścianę.
- Z mapą, idź cały czas w prawo, aż trafisz na obrzeża miasta. Idź dalej drogą, a pojawi się szeryf. Nie przepuści cię bez mapy, którą na szczęście przed chwilą zdobyłeś. Po rozmowie, rozdział dobiegnie końca.