Wyzwanie | Dodatkowe sekrety The Witness poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 5 marca 2019
Wyzwanie jest dodatkowym etapem, który ukończyć możesz dopiero pod koniec rozgrywki w The Witness. Na wyzwanie składa się dwie zagadki terenowe (1/30 - Obelisk Fort/Okolice fortu/Miasto/Wyzwanie/Wiatrak, 1/28 - Obelisk Dżungla/Bagna/Szklarnia/Góra/Wyzwanie), siedem audiologów oraz zestaw losowych i trudnych zagadek rozwiązywanych na czas. Poniższy rozdział zawiera porady, które pozwolą ci je ukończyć.
W celu jego odblokowania musisz uruchomić wszystkie jedenaście laserów oraz dostać się do góry. Jeśli ukończyłeś już grę, po prostu wczytaj ostatni jej stan. Powinieneś pojawić się w windzie. Otworzysz ją z pomocą przełączników poniżej drzwi.
Po uruchomieniu jedenastu laserów oraz otworzeniu przejścia do wnętrza góry stań na schodach. Spójrz na pudełko. Uruchom przełącznik i poprowadź promień do końca.
Po dotarciu przed drzwi z losowymi łamigłówkami stań nad posągiem. Pochyla się on nad zagadką, która nie powinna być dla ciebie nowa. Wszystkie symbole składają się z trzech strzałek, więc poprowadź promień w odpowiedni sposób. Bądź pewien, że rozumiesz ich działanie, gdyż będzie ci za chwilę potrzebne.
Po lewej otworzy się przejście w ścianie. Idź przed siebie. Dojdziesz do panelu z prostą łamigłówką.
Rozwiązanie łamigłówki.
Po drugiej stronie znajduje się pomieszczenie z dużą ilością dość prostych łamigłówek. Nie musisz ich rozwiązywać o ile nie chcesz osiągnąć 100% ukończenia gry. Wejdź po schodach po lewej i kontynuuj marsz w górę. Powinieneś dotrzeć do kolumny z łamigłówką.
Rozwiązanie:
Z punktu startu raz w prawo, raz do góry, dwa razy w prawo, raz w dół, dwa w prawo, raz do góry, raz w prawo, trzy razy do góry, raz w prawo, raz w dół, cztery razy w prawo, dwa razy do góry, trzy razy w prawo, raz w dół, dwa razy w prawo, dwa razy do góry, dwa razy w prawo, raz do góry.
Po prawej otworzą się drzwi blokowane przez kolejną łamigłówkę.
Rozwiązanie.
Po drugiej stronie znajduje się ostatni kod dostępu do filmu. By się do niego dostać musisz sprostać wyzwaniu. Idź przed siebie. Przejdziesz przez labirynt, a potem jaskinie z kilkoma nieaktywnymi panelami. W końcu dotrzesz do muzycznego pudełka.
Reguły wyzwania są dość proste. Po aktywacji maszyna odegra dwa utwory. W trakcie gry będziesz musiał rozwiązać wszystkie łamigłówki między maszyną i kodem. Jeśli ci się to uda, kod będzie twój. Jeśli nie, będziesz musiał zacząć od początku. Wszystkie łamigłówki wchodzące w skład wyzwania są losowe, podobnie jak ich poziom trudności, ale za każdym razem będą należały do tego samego rodzaju. Innymi słowy za każdym podejściem będziesz z grubsza robił to samo, tylko czasem będzie to łatwiejsze, a innym razem trudniejsze.
Zatrzymanie gry przerywa wyzwanie. Skorzystaj z tego, jeśli kończy ci się czas albo któraś łamigłówka jest zbyt trudna. Możesz również resetować łamigłówki. Wystarczy, że jej nie rozwiążesz. Cofnij się do poprzedniej, powtórz ją i wróć do wcześniej nierozwiązanej. Na panelu pojawi się nowa łamigłówka. Warto skorzystać z tego rozwiązania jeśli posiadasz zapas czasu. Resetowanie nie dotyczy dwóch ostatnich łamigłówek z wyzwania.
Po aktywacji maszyny biegnij w stronę pierwszego zestawu. Od momentu uruchomienia maszyny do zapalenia się panelu miną dwie sekundy, więc skorzystaj z tego. Czeka na ciebie dwukrotne wytyczanie ścieżki przez jeden mały i jeden duży labirynt oraz oddzielanie pól białych od czarnych. Po fakcie biegnij w prawo.
Przy kolejnym zadaniu musisz wytyczyć ścieżkę w taki sposób, by po drodze zaznaczyć dwa punkty. Postaraj się zapamiętać kształt tej łamigłówki, gdyż odpowiada on labiryntowi, do którego niedługo wejdziesz. Dwa punkty wyznaczają miejsca, gdzie w labiryncie czekają na ciebie łamigłówki.
W jaskini po prawej czekają cztery kolejne łamigłówki. Jeden panel znajduje się po prawej na górze, drugi po lewej na górze, trzeci na wprost na dole, a czwarty na wprost i za zakrętem. Kolejność ich pojawiania się jest losowa, więc po wbiegnięciu do jaskini szybko sprawdź, który jest dostępny. Po rozwiązaniu pierwszego uruchomiony zostanie drugi, również losowo wybrany. Z pewnością zmarnujesz kilka sekund na sprawdzenie która zagadka jest właśnie aktywna.
Druga seria zagadek należy do czterech rodzajów:
- Dzielenia gwiazdek w pary;
- Wytyczania ścieżki przez labirynt;
- Wytyczania dwóch kolorowych ścieżek przez labirynt, koniecznie przechodzących przez wskazane punkty;
- Łączenia gwiazdek oraz wytyczania ścieżek o określonych kształtach (jak na bagnie).
Na cztery typy łamigłówek w tej części wyzwania dwie okażą się proste, podczas gdy dwie pozostałe mogą sprawić ci sporo problemów. Zwłaszcza ostatnia, gdyż będzie wymagała pamięciowego przesuwania elementów po planszy.
Po rozwiązaniu wszystkich czterech biegnij dalej. Przed tobą trzy panele wymagające rozdzielenia pól białych i czarnych. Tylko jeden z nich może zostać rozwiązany. Szybko rzuć okiem na pierwszy z lewej. Jeśli widzisz rozwiązanie, wprowadź je. Jeśli nie, porzuć panel i spójrz na drugi. Jeśli nie widzisz go na wszystkich trzech wybierz dowolny i zacznij go rozwiązywać. Jeśli ci się uda zapalone zostaną trzy kolejne panele, tym razem z trzema różnymi kolorowymi elementami. Reguła ich rozwiązywania jest identyczna - wpierw szukasz oczywistych rozwiązań, a dopiero później próbujesz.
Po prawej znajduje się labirynt. Pójście w złym kierunku aktywuje barykady blokujące dalszą drogę. Do tego na dwóch ścianach znajdziesz łamigłówki ze strzałkami, które musisz rozwiązać. Przemierzając labirynt nie biegnij na ślepo przed siebie. Łatwo się zgubisz i utrudnisz sobie resztę wyzwania. Zamiast tego idź spokojnie. Stracisz na tym trochę czasu, ale dzięki temu szybko wycofasz się w razie trafienia na blokadę. Ostrożnie rozwiązuj obie łamigłówki. W razie porażki będziesz musiał cofnąć się aż do kolorowych paneli, co może okazać się niemożliwe.
Ostatnie dwie łamigłówki znajdziesz na kolumnach. Pierwsza wymaga oddzielenia pól białych i czarnych z pomocą promienia. Druga wymaga wytyczenia ścieżki po wyznaczonych polach z pomocą dwóch promieni. Jedyną trudność w ich przypadku stanowi perspektywa, gdyż poda tym są jednymi z prostszych zagadek z całego wyzwania. Rozwiąż je przed zakończeniem drugiego utworu, a otrzymasz dostęp do kodu.
W czasie wyzwania nie zwracaj uwagi na panele pod sufitem. Służą jako zegar i nic ponadto.
A oto pierwsza zagadka terenowa.
Druga z zagadek środowiskowych.
W korytarzu z niebieskimi panelami znajduje się pierwszy audiolog.
Schodząc po schodach prowadzących w dół, do paneli ulokowanych dookoła kolumn, po lewej stronie dostrzec można drugi audiolog.
Przy deskach, na rogu dwóch krótkich korytarzy z zielonymi i żółtymi panelami znajduje się trzeci.
Następny położony jest przy pudełku muzycznym. W ciemności jest trudny do zauważenia.
By dotrzeć do piątego, należy wejść w korytarz znajdujący się za plecami, patrząc na poprzedni audiolog. Podążając nim cały czas prosto, przez kładkę nad ekranem z klipami, na drodze stanie pierwsze rozwidlenie wiodące w prawo i w lewo. Należy skręcić w lewo. Idąc cały czas prosto na ekranie ukaże się wagonik. Tuż obok leży audiolog.
Przedostatni znajduje się przy pudełku z kodem do filmu.
Idąc schodami na górę, między korzeniami drzewa schowany jest ostatni audiolog.